W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Petycje

Od 6 września 2015 r. obowiązuje ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. 2018 poz. 870). Ustawa określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji, w szczególności:

  • sposób postępowania w przypadku złożenia petycji niezgodnej z wymogami ustawy,
  • terminy
  • sposób załatwienia petycji.

Unormowania ustawy o petycjach, stanowią realizację postanowień art. 63 Konstytucji RP, zgodnie z którym każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Petycje kierowane do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska można nadsyłać:

  • pocztą tradycyjną na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku, ul. Dojlidy Fabryczne 23, 15-554 Białystok
  • pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@bialystok.rdos.gov.pl
  • doręczać bezpośrednio do kancelarii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku, w poniedziałki w godzinach 8.00 - 16.00, od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.30

PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI

Zasady i tryb wnoszenia i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów, zwaną dalej "podmiotem wnoszącym petycję", do organu władzy publicznej, a także do organizacji lub instytucji społecznej w związku z wykonywanymi przez nią zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji RDOS.

Petycje składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Jeżeli organ, który otrzymał petycję, nie jest właściwy do jego rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, przekazać ją właściwemu organowi, z jednoczesnym zawiadomieniem podmiotu wnoszącego.

Na stronie internetowej RDOŚ niezwłocznie zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz - w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach - imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana.

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, RDOS może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna). W tym przypadku na stronie internetowej RDOS ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż 2 miesiące, licząc od dnia ogłoszenia. Termin rozpatrzenia petycji wielokrotnej liczy się od dnia upływu okresu, o którym mowa w zdaniu poprzednim.

Materiały

Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku
Informacja​_o​_petycjach​_w​_RDOŚ​_za​_2023​_r.pdf 0.22MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2022 roku
Informacja​_o​_petycjach​_w​_RDOŚ​_za​_2022​_rok.pdf 0.22MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2021 roku
Informacja​_zbiorcza​_o​_petycjach​_rozpatrzonych​_w​_2021​_roku.pdf 0.24MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2020.pdf 0.24MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2019 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2019.pdf 0.24MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2018 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2018.pdf 0.59MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2017 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2017.pdf 0.13MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2016 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2016.pdf 0.21MB
Odpowiedź na petycję dotyczącą uchylenia postanowień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko – budowa hali magazynowej w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej
odpowiedz​_na​_petycje​_20170127.pdf 4.08MB
Petycja z dnia 18 listopada 2016 r. w sprawie uchylenia postanowień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko – budowa hali magazynowej w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej
petycja​_20161118.pdf 1.06MB
Informacja zbiorcza o petycjach rozpatrzonych w 2015 roku
informacja​_o​_rozpatrzonych​_petycjach​_2015.pdf 0.10MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.12.2021 16:27 Krystian Kamiński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Popławska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Petycje 6.0 09.05.2024 14:50 Ewa Popławska
Petycje 5.0 17.01.2024 10:51 Ewa Popławska
Petycje 4.0 27.03.2023 09:16 Dawid Radziejewski
Petycje 3.0 12.08.2022 07:44 Krystian Kamiński
Petycje 2.0 25.05.2022 13:11 Krystian Kamiński
Petycje 1.0 18.12.2021 16:27 Krystian Kamiński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}