W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku

  1. Prawo zgłoszenia skarg i wniosków

Prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych zostało zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeśli działa w granicach prawa.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Złożenie skargi lub wniosku jest wolne od opłat.

O tym, czy dane pismo jest skargą lub wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (np. tytuł: skarga, wniosek).

  1. Formy składania skarg i wniosków
  1. Skargi i wnioski można składać w formie pisemnej lub ustnej:

1) osobiście w:

a) sekretariacie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku, ul. Dojlidy Fabryczne 23, pok. Nr 2 (II piętro)

b) Wydziale do Spraw Terenowych w Łomży, ul. Nowa 2, pok. Nr 222

c) Wydziale do Spraw Terenowych w Suwałkach, ul. Utrata 9A, pok. Nr 131

2) za pośrednictwem poczty, na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, 15-554 Białystok, ul. Dojlidy Fabryczne 23

3) za pośrednictwem poczty elektronicznej na dres: sekretariat@bialystok.rdos.gov.pl

4) poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą

5) ustnie do protokołu.

  1. Skargi i wnioski rozpatrują wydziały Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska właściwe w sprawach będących przedmiotem skargi lub wniosku- Godziny pracy urzędu. Zakres zadań wydziałów określa Regulamin organizacyjny RDOŚ ustalony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku.
  2. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie rejestru skarg i wniosków - Katarzyna Rybko adres e-mail: sekretariat@bialystok.rdos.gov.pl
  1. Informacja o dniach i godzinach przyjęć Interesantów w sprawach skarg i wniosków

Informacja o godzinach otwarcia urzędu

Informacja o przyjmowaniu Interesantów przez Kierownictwo Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku

  1. Załatwianie skarg i wniosków  

Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu, chyba że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania strony.

W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:

  • skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami kodeksu,
  • skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.

Skargę w sprawie, w której wydano decyzję ostateczną, uważa się zależnie od jej treści za żądanie wznowienia postępowania, stwierdzenia nieważności decyzji albo jej uchylenia lub zmiany, które może być uwzględnione.

Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.

Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku. Jeżeli organ, który otrzymał wniosek, nie jest kompetentny do jego rozpatrzenia, obowiązany jest w ciągu siedmiu dni przekazać go właściwemu organowi, z jednoczesnym zawiadomieniem wnioskodawcy.

Organ właściwy do załatwienia skargi lub wniosku powinien załatwić je bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia, a gdy załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi lub wniosku, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia wniesienia albo przekazania.

Skargi i wnioski przed rozpoczęciem ich załatwiania podlegają rejestracji w Rejestrze skarg, wniosków i petycji prowadzonym w sekretariacie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, pok. Nr 2. Po zarejestrowaniu skargi lub wniosku, zostaje ona niezwłocznie przekazana do załatwienia właściwemu merytorycznie wydziałowi.

W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, podczas osobistej wizyty, przyjmujący zgłoszenie przygotowuje protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. Powyższy protokół zawiera datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Skargi i wnioski, w wersji papierowej czy elektronicznej, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawione zostaną bez rozpoznania. Należy również precyzyjnie określić zarzuty lub żądania.

W kierowanej korespondencji można zastrzec, że zawarte w pismach dane osobowe nie powinny być przekazywane innym organom administracji.

  1. Informacja dla osób z niepełnosprawnością

Jesteś osobą z niepełnosprawnością? Zapoznaj się z informacjami o dostępności Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dla osób z niepełnosprawnościami

W przypadku zapotrzebowania na dodatkową asystę lub pomoc ze strony pracownika urzędu uprzejmie prosimy o wcześniejsze zgłoszenie pod nr tel.:  85 74-06-981 w. 10 swojej obecności w celu ustalenia dogodnego terminu i zapewnienia wsparcia ze strony pracownika.

 

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla osób składających skargi i wnioski

 

Materiały

Klauzula informacyjna osobom składającym skargi i wnioski
klauzula​_informacyjna​_w​_RDOŚ​_w​_Białymstoku​_skargi​_i​_wnioski.pdf 0.15MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.12.2021 08:36 Krystian Kamiński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Popławska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 5.0 13.12.2024 10:02 Ewa Popławska
Skargi i wnioski 4.0 13.12.2024 09:59 Ewa Popławska
Skargi i wnioski 3.0 10.05.2024 10:56 Ewa Popławska
Skargi i wnioski 2.0 09.08.2022 13:02 Krystian Kamiński
Skargi i wnioski 1.0 19.12.2021 08:36 Krystian Kamiński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}