30 dni do Expo 2025 w Osace
13.03.2025
Promocja polskiej gospodarki, możliwości inwestycyjnych, innowacyjnych rozwiązań oraz potencjału polskich przedsiębiorców – to gwarantuje udział Polski w Wystawie Światowej Expo 2025 w Osace. Program, zaplanowane wydarzenia i koncepcję pawilonu, który przez pół roku będzie wizytówką Polski, przedstawiono w trakcie konferencji „30 dni do Expo 2025, Osaca”. W spotkaniu uczestniczył minister Krzysztof Paszyk.
Jesteśmy gospodarką, która się rozwija, która pokazała na przestrzeni ostatnich lat, że jest odporna na kryzysy, na które inne gospodarki europejskie okazały się być podatne. Chcemy to też pokazać w Osace. Mamy bardzo śmiałą agendę związaną z promocją polskiej gospodarki. To m.in. fora gospodarcze, które będą dotyczyły eksportu – mamy wiele dziedzin, które są na świecie oczekiwane, to są kwestie związane z najnowszymi technologiami, energetyką, energią odnawialną. To są też wydarzenia związane z promocją inwestycji, misje i spotkania biznesowe. Program promocji polskiej gospodarki przyniesie bardzo dobry efekt dla przedsiębiorców
- powiedział w trakcie konferencji minister Krzysztof Paszyk.
13 kwietnia 2025 r. w japońskiej Osace rozpocznie się jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczo-promocyjnych o globalnym zasięgu. Organizatorzy szacują, że Expo odwiedzi 28 milionów osób, z czego 3,5 miliona będą stanowić goście zagraniczni. W wydarzeniu uczestniczyć będzie 161 krajów i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych.
Polska zostanie zaprezentowana jako kraj, którego głównym zasobem są ludzie – kreatywni, otwarci, wykształceni, twórczy, odważni w swoich myślach i działaniach.
Hasłem przewodnim udziału Polski w Expo jest „Poland. Heritage that drives the future” – „Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość”.
Pawilon Polski symbolem kreatywności również polskiego biznesu
Centrum naszego kraju w Japonii, przez pół roku, będzie pełnił Pawilon Polski. To niemal tysiąc metrów kwadratowych przestrzeni, która umożliwi promocję polskiej gospodarki, turystyki, nauki i kultury.
Koncepcja architektoniczna Pawilonu Polski została oparta na formie bryły, która ma odzwierciedlać falę polskiej kreatywności, rozchodzącej się poza granice kraju. Interaktywne instalacje artystyczne będą wizualizacją przekazywanego przez pokolenia, polskiego „genu kreatywności”. Pozwala on działać na rzecz lepszej przyszłości, wspiera elastyczność względem nieoczekiwanych globalnych zmian, jest siłą generującą nowe idee rozwiązań technologicznych i społecznych.
Pawilon stanie się też ośrodkiem polskiej przedsiębiorczości. Nasze firmy będą mogły zaprezentować swój potencjał i osiągnięcia, innowacyjne rozwiązania i technologie, wymieniać się doświadczenia z zagranicznymi partnerami i nawiązywać nowe relacje biznesowe.
Pawilon Polski i otoczenie, które będzie promowało Polskę jest wyjątkowe pod wieloma względami. Ze względu m.in. na bryłę i przestrzeń, która została zaprojektowana w innowacyjny sposób. Pawilon i Wystawa Światowa w Osace będzie kolejnym krokiem w drodze do sukcesu Polski związanego właśnie z tego rodzaju wydarzeniami
– podkreślił minister Krzysztof Paszyk.
Udział przedsiębiorców w wydarzeniu i zaplanowany program gospodarczy jest jednym z kluczowych elementów udziału Polski w Expo 2025 Osaka. Odbędą się m.in. Polsko-Japońskie Fora Gospodarcze: eksportowe (20 maja) oraz inwestycyjne (30 września), a także misje biznesowe i spotkania w ramach np. branżowych targów. Przedsiębiorcy zostali zaproszeni do zaprezentowania swojego potencjału w ramach Programu Partnerskiego Expo 2025. Program oferuje różne formy współpracy, takie jak: Partner Wyposażenia Pawilonu, Partner Wydarzeń Towarzyszących, Sponsoring Wydarzeń Towarzyszących oraz Partnerstwo Strategiczne.
Korzyści z udziału w Expo 2025
Program promocji gospodarczej koncentruje się na promocji sześciu polskich branż: rolno-spożywczej, medycznej i farmaceutycznej, kosmetycznej, zielonych technologii oraz IT/FinTech.
Udział w wydarzeniu umożliwi:
- budowę rozpoznawalność Marki Polskiej Gospodarki – szeroka, wielopłaszczyznowa promocja polskiej gospodarki, kreatywności polskich firm i ich innowacyjnych rozwiązań;
- wzrost rozpoznawalności polskich produktów za granicą oraz rozwój współpracy z rynkami pozaeuropejskimi;
- rozwój współpracy gospodarczej z Japonią – rynkiem uznawanym za szczególnie perspektywiczny w kontekście branż strategicznych dla Polski, oraz z innymi krajami regionu;
- umocnienie pozycji Polski jako bezpiecznej destynacji inwestycyjnej, szczególnie dla inwestycji z obszarów zaawansowanych technologicznie, gdzie niezbędna jest wysokiej jakości infrastruktura i kapitał ludzki;
- rozwój turystyki z Japonii i państw azjatyckich do Polski;
- promocję polskiej kultury.
Za realizację projektu odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Projekt jest realizowany pod nadzorem Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
Atrakcyjny program promocji Polski
Podczas Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai w Pawilonie Polski, oprócz inicjatyw związanych z promocją gospodarki, odbędzie się szereg wydarzeń takich jak m.in.: Ceremonia Otwarcia Pawilonu Polski (13.04.), Święto Konstytucji 3 Maja (3.05) oraz Narodowy Dzień Polski (1.10).
Na szczególną uwagę zasługują także: podsumowanie Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (30.06), Tydzień Polskiej Nauki i Edukacji (22-26.04.), Tydzień Polskiej Muzyki i Tańca (10-16.07), Tydzień Fryderyka Chopina (28.08-03.09, Tydzień Polskiej Kultury (04-10.09), czy Tydzień Polskiej Turystyki i Sportu (18-23.09).