Instalacja oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku MPiT przy Pl. Trzech Krzyży 3/5
12.06.2019
Uwaga! Zmiana terminu złożenia ofert.18.06.2019 r. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej instalacji oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przy Placu Trzech Krzyży 3/5 w Warszawie. Przewodnim założeniem opracowania jest wybór rozwiązań ukierunkowanych przede wszystkim na poprawę walorów estetycznych budynku znajdującego się w otoczeniu urbanistycznym, które ze względu na wartość zabytkową i historyczną objęte jest ochroną konserwatorską oraz stanowi pomnik historii. Decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków w Warszawie (nr rejestru 586) w lipcu 1965 r. - Plac Trzech Krzyży, jako założenie urbanistyczne, został wpisany do rejestru zabytków. Natomiast budynek przy Pl. Trzech Krzyży 3/5 ujęty jest w gminnej ewidencji zabytków (poz. 7252).
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- przygotowanie koncepcji oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku (w tym przede wszystkim elewacji wschodniej (od strony Pl. Trzech Krzyży) oraz dziedzińca wewnętrznego,
- przygotowanie koncepcji prezentacji audiowizualnych na elewacji budynku,
- wykonanie na podstawie wybranych koncepcji - po uzyskaniu zgody konserwatora zabytków -projektów budowlanych i wykonawczych oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku oraz instalacji i systemów audiowizualnych.
Wykonawca, w ramach zawartej umowy oraz otrzymanego wynagrodzenia, zapewni nadzór autorski na etapie realizacji przedsięwzięcia, w oparciu o opracowaną przez Wykonawcę dokumentację techniczną.
W załączeniu rysunek poglądowy elewacji wschodniej budynku:
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona:
- etap I - przygotowanie trzech wariantowych koncepcji - projektów wstępnych uzgodnieniowych, w częściach graficznych i opisowych - wraz z szacunkowymi kosztami ich realizacji:
- wersje papierowe w dwóch egzemplarzach każda plus zapis elektroniczny na nośniku CD w edytowalnej wersji elektronicznej (pliki dwg, pdf, jpg, doc, xls lub inne),
- etap II - po wyborze ostatecznych koncepcji oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii konserwatora zabytków - uzgodnione projekty budowlane i wykonawcze oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku oraz instalacji i systemów audiowizualnych, w tym specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie wraz z przedmiarami robót (w rozbiciu na poszczególne elementy zamówienia):
- wersje papierowe w 5 egzemplarzach plus zapis elektroniczny na nośniku CD w edytowalnej wersji elektronicznej (pliki dwg, pdf, jpg, doc, xls lub inne (np. umożliwiające odczyt i edycję w programie kosztorysującym Norma)).
- etap III – pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót realizowanych w oparciu o wykonane przez Wykonawcę projekty, lecz nie później niż w terminie 24 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu obioru etapu II umowy.
- etap I - przygotowanie trzech wariantowych koncepcji - projektów wstępnych uzgodnieniowych, w częściach graficznych i opisowych - wraz z szacunkowymi kosztami ich realizacji:
Na indywidualne wnioski Wykonawców Zamawiający udostępni, do ewentualnego wykorzystania, rysunki architektoniczne elewacji w wersji elektronicznej dwg (Autocad). Zamawiający zastrzega konieczność weryfikacji przez Wykonawców obmiarów powierzchni.
Ogólne warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
W celu zapoznania Wykonawców z przestrzenią budynku, Zamawiający zaprasza do udziału w wizji lokalnej, które odbędzie się w siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w dniu 06.06.2019 r., godz. 12.30 (miejsce spotkania: hol główny, wejście od strony Pl. Trzech Krzyży).
W przypadku chęci udziału w wizji lokalnej w terminie innym od wskazanego, należy skontaktować się z osobami upoważnionymi do kontaktów i uzgodnień ze strony Zamawiającego.
Wykonawca biorący udział w postępowaniu winien posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.
Pożądanym jest przedłożenie przez Wykonawcę wykazu wykonania, w okresie ostatnich trzech lat, co najmniej dwóch opracowań projektowych oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku.
Przedstawiciele Wykonawcy upoważnieni do realizacji przedmiotu zamówienia winni posiadać uprawnienia do projektowania w specjalnościach m.in.:
- architektonicznej,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane tej specjalności.
Termin realizacji zamówienia
Realizacja przedmiotu zamówienia winna nastąpić:
- dla etapu I – w terminie do 14 dni roboczych od chwili zawarcia stosownej umowy,
- dla etapu II – po wyborze ostatecznych koncepcji oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii konserwatora zabytków - w terminie do 20 dni roboczych od chwili spisania pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym protokołu uzgodnień,
- dla etapu III - nie później niż w terminie 24 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu obioru etapu II umowy.
Termin i sposób składania ofert, kryteria wyboru oferty
UWAGA!!! Zmiana terminu składania ofert.
Termin składania ofert upływa w dniu 18.06.2019 r.
Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego na adres: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii - Biuro Administracyjne, Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:sekretariatBA.mpit@mpit.gov.pl.
W ramach oferty Wykonawca winien obligatoryjnie złożyć:
- ofertę cenową zamówienia netto / brutto obejmującą wszystkie elementy zamówienia, w tym nadzór autorski oraz przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych:
- Zamawiający zastrzega sobie umowne zabezpieczenie części należnego Wykonawcy wynagrodzenia (do 20%) na poczet usługi świadczenia nadzoru autorskiego (do rozliczenia po realizacji przedsięwzięcia),
- przykładową koncepcję architektoniczną – w części graficznej (plany, wizualizacje, fotomontaże) i opisowej – obejmującą rozwiązania funkcjonalno-użytkowe oraz aranżację i wykończenie powierzchni wraz z szacunkowymi kosztami jej realizacji:
- przedłożona koncepcja stanowić będzie dla Zamawiającego podstawę do oceny indywidualnej oferty Wykonawcy według kryterium: Walory estetyczne, funkcjonalność i jakość przedmiotu zamówienia,
- wykaz przedstawicieli Wykonawcy upoważnionych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz posiadających stosowne uprawnienia do projektowania,
- wykaz wykonania, w okresie ostatnich trzech lat, co najmniej dwóch opracowań projektowych oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku wraz z ewentualnymi referencjami.
W przypadku niezłożenia lub nieuzupełnienia - na wniosek Zamawiającego - przez Wykonawcę któregokolwiek w ww. dokumentów Zamawiający zastrzega sobie możliwość odrzucenia oferty bez jej dalszego rozpatrywania.
Kryteria wyboru oferty
Oceny ofert dokonają przedstawiciele Zamawiającego, w składzie pięciu osób.
Wybór Wykonawcy przedmiotu zamówienia nastąpi po rozpatrzeniu ofert, pod kątem ekonomicznym jak również jakościowym, funkcjonalnym i estetycznym, na podstawie następujących ustaleń i kryteriów:
- Cena - do 150 punktów
Oferta z najniższą ceną uzyska maksymalną ilość 150 punktów za kryterium Cena. Punkty dla pozostałych ofert będą wyliczone proporcjonalnie, w odniesieniu do oferty z najniższą ceną.
- Walory estetyczne, funkcjonalność i jakość przedmiotu zamówienia - do 100 punktów
Punkty za kryterium: Walory estetyczne, funkcjonalność i jakość przedmiotu zamówienia będą przyznawane indywidualnie przez każdego z pięciu przedstawicieli Zamawiającego, w przedziale punktowym: 0 - 20 punktów (maksymalna ilość punktów za kryterium: Walory estetyczne, funkcjonalność i jakość przedmiotu zamówienia może wynieść 100 punktów).
Wybór najkorzystniejszej oferty
Za najkorzystniejszą ofertę uznaje się ofertę, która uzyska łącznie największą ilość punktów przyznanych według kryteriów: Cena oraz Walory estetyczne, funkcjonalność i jakość przedmiotu zamówienia.
Przeniesienie autorskich praw majątkowych i zezwolenie na korzystanie z dzieła (przedmiotu zamówienia)
Wykonawca zezwala Zamawiającemu na nieodpłatne korzystanie z przedstawionego projektu wstępnego bez względu na formę i układ w następującym zakresie:
- publicznej prezentacji,
- prezentacji w środkach masowego przekazu i sieciach komputerowych,
- prezentacji w publikacjach i materiałach informacyjnych, reklamowych i promocyjnych przygotowanych przez Zamawiającego,
- niezbędnym do publikacji i powielania w całości lub części na potrzeby przebiegu promocji i archiwizacji postępowania o udzielenie zamówienia.
Z chwilą odbioru dzieła Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe w następujących polach eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania dzieła,
- w celu wykorzystania go w całości lub części,
- w celu realizacji zadań związanych z dalszym opracowaniem planistycznym i projektowym oraz w trakcie postępowań administracyjnych wykonywanych przez Zamawiającego, bądź zlecanych na zewnątrz,
- w zakresie publicznego wystawiania i wyświetlania dzieła w celu realizacji zadań Zamawiającego.
Uwagi ogólne
Projekt architektoniczno-budowlany powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i posiadać stosowne uzgodnienia w szczególności w zakresie ochrony p.poż. i warunków sanitarnych.
Projekt architektoniczno-budowlany powinien być wykonany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego i ma zawierać co najmniej:
- opis zawierający m.in. główne idee autorskie, motyw przewodni lub inspiracje związane z przedmiotem zamówienia;
- rzuty kondygnacji / elewacji z naniesioną lokalizacją poszczególnych elementów;
- rysunki i szkice charakterystycznych elementów;
- wykaz materiałów.
Projekt budowlano-architektoniczny powinien spełniać wymagania norm i przepisów prawa powszechnie obowiązującego w obszarze ochrony przeciwpożarowej, z uwzględnieniem warunków ewakuacji.
Przedmiary i kosztorysy inwestorskie mają być wykonane w sposób zgodny z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
Opracowanie ma służyć jako opis przedmiotu zamówienia na wykonanie prac oraz podstawa oszacowania jego wartości, zostanie wykonane zgodnie z właściwymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w projekcie właściwe rozwiązania techniczno-materiałowe, w celu optymalizacji kosztów realizacji robót.
Kod CPV
71220000-6
Nazwa kodu CPV
Usługi projektowania architektonicznego
Informacje dodatkowe
Zamawiający zastrzega sobie zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na własnym wzorze umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do zachowania tajemnicy informacji prawnie chronionych, uzyskanych w związku z udzieleniem mu zamówienia.
Osobami upoważnionymi do kontaktów i uzgodnień ze strony Zamawiającego są:
- Sławomir Borowski - tel. (22) 262 92 16, +48 502 078 361
(e-mail: slawomir.borowski@mpit.gov.pl), - Beata Nowakowska – tel. (22) 693 92 51
(e-mail: b.nowakowska@mpit.gov.pl).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zamówienia bez podania przyczyny. Zamawiający zastrzega, że oferowana przez Wykonawcę cena będzie stanowić informację publiczną.
Realizując obowiązek informacyjny zawarty w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO")
Zamawiający informuje, że:
- administratorem Pani / Pana danych jest Minister Przedsiębiorczości i Technologii z siedzibą w Warszawie (00-507) przy Pl. Trzech Krzyży 3/5,
- kontakt z Administratorem: kancelaria.mpit@mpit.gov.pl,
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: iod@mpit.gov.pl,
- szczegółowe informacje o zasadach i przysługujących Pani/Panu prawach w związku z przetwarzaniem przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii Pani/Pana danych osobowych znajdują się na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/przedsiebiorczosc-technologia/klauzula-przetwarzania-danych-osobowych-udostepnionych-droga-elektroniczna.
Materiały
Elewacja budynku Pl. Trzech Krzyży 3/5elewacja_wschodnia_budynku.png 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 03.06.2019 11:30 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Piotr Rzewuski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Instalacja oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku MPiT przy Pl. Trzech Krzyży 3/5 | 1.1 | 13.06.2019 09:05 Monika Waćkowska-Kabaczyńska |
Instalacja oświetlenia zewnętrznego architektonicznego budynku MPiT przy Pl. Trzech Krzyży 3/5 | 1.0 | 03.06.2019 11:30 Monika Waćkowska-Kabaczyńska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP