Komitet ds. Kontroli w Zamówieniach Publicznych
Do zadań Komitetu należą:
- monitorowanie i analiza działalności organów kontroli, o których mowa w art. 596 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp), w zakresie kontroli legalności udzielania zamówień, w tym dokonywanie analizy przypadków, w których działania tych organów ujawniły nieprawidłowości w przestrzeganiu przepisów o zamówieniach, a także rozbieżności w stosowaniu lub rozumieniu tych przepisów, oraz przygotowywanie wniosków z tej analizy;
- proponowanie działań, w tym działań zapobiegawczych, odpowiadających wnioskom z analizy, o której mowa w pkt 1;
- zapewnianie możliwości współpracy organów kontroli, o których mowa w art. 596 ust. 2 Pzp, w zakresie prowadzonych kontroli, o których mowa w pkt 1;
- występowanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie szkolenia dla instytucji kontrolnych, wydanie opinii lub podjęcie innych działań zmierzających do zapewnienia prawidłowego i jednolitego rozumienia przepisów o zamówieniach;
- proponowanie rozwiązań w zakresie zmiany w systemie kontroli zamówień, w tym w polityce zakupowej państwa;
- proponowanie, na wniosek organu, o którym mowa w art. 495 ust. 1 pkt 2 i ust. 2,Pzp treści stanowiska w zakresie zastrzeżeń zgłaszanych przez Komisję Europejską w odniesieniu do stosowania przepisów o zamówieniach;
- propagowanie dobrych praktyk w zakresie standardów kontroli zamówień;
- współpraca w sprawach związanych z rozwojem systemu kontroli zamówień z innymi państwami, organizacjami oraz instytucjami międzynarodowymi i zagranicznymi.
W skład Komitetu wchodzą:
- przewodniczący Komitetu - wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki spośród pracowników urzędu obsługującego tego ministra;
- po jednym przedstawicielu wyznaczonym przez:
- Prezesa Rady Ministrów,
- Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
- Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, odpowiadającego za koordynację programów operacyjnych, w rozumieniu przepisów dotyczących realizacji programów w zakresie polityki spójności;
- Prezes Krajowej Izby Odwoławczej.
Ponadto, do udziału w pracach Komitetu, na prawach członka, zaprasza się przedstawiciela:
- Najwyższej Izby Kontroli, wyznaczonego przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, oraz
- regionalnych izb obrachunkowych, wyznaczonego przez Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych.
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć przedstawiciele organów administracji rządowej, zaproszeni przez przewodniczącego Komitetu z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu.
W posiedzeniach Komitetu mogą również uczestniczyć z głosem doradczym osoby posiadające odpowiednią wiedzę lub doświadczenie w zakresie zagadnień objętych zadaniami Komitetu, zaproszone przez przewodniczącego Komitetu z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu.
Działania Komitetu
15.11. 2022 Konferencja na temat waloryzacji wynagrodzeń w zamówieniach publicznych - https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/konferencja-na-temat-waloryzacji-wynagrodzen-w-zamowieniach-publicznych
Kontakt:
Obsługę administracyjno-biurową prac Komitetu zapewnia Departament Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Zastępca Dyrektora Przemysław Grosfeld
tel. (22) 411-93-84
faks (22) 411-91-33
E-mail: sekretariatddr@mrit.gov.pl
Materiały
Uchwała nr 1.2022 Komitetu ds. KontroliUchwała_Komitetu___uwzględnianie_wyników_wcześniejszych_kontroli.pdf 0.13MB Uchwała nr 1.2021 Komietu ds. Kontroli
Uchwała_nr_12021_Komietu_ds_Kontroli___rekomendacje_PGRP.pdf 0.09MB Uchwała nr 2.2021 Komitetu ds. Kontroli
Uchwała_nr_22021_Komitetu___30112021.pdf 0.10MB Uchwała Komitetu 1.2023
Uchwała_Komitetu_1.2023.pdf 0.10MB Załącznik do Uchwały 1.2023 - PI_PZ Wymagania moduł kontrole
PI_PZ_Wymagania_moduł_kontrole-1.docx 0.19MB
Podstawa prawna
Art 493 ustawy Prawo zamówień publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 2019