Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl - pomoże w prowadzeniu firmy
25.07.2022
Czy można prowadzić firmę bez Konta Przedsiębiorcy? Można, ale wymaga to więcej czasu, wysiłku, wizyty w urzędach i stania w kolejkach. Jeśli wolisz swój czas przeznaczyć na inne rzeczy, w tym rozwój swojego biznesu, warto zapoznać się z możliwościami jakie oferuje Konto Przedsiębiorcy w serwisie informacyjno-usługowym Biznes.gov.pl.
Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl to m.in.:
- jedno miejsce do załatwiania spraw w rejestrze CEIDG i zarządzania nimi,
- łatwy dostęp online do urzędów z każdego miejsca i o każdej porze,
- automatyczne uzupełnianie dokumentów,
- możliwość założenia adresu i skrzynki do e-Doręczeń,
- odpowiedź z urzędu przekazywana mailowo lub SMSem.
Pierwszym krokiem umożliwiającym pełne korzystanie z ponad 300 e-usług na platformie Biznes.gov.pl, a także pełen dostęp do informacji zawartych w rejestrze CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) jest założenie Konta Przedsiębiorcy. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz załatwić sprawę w CEIDG przez internet, możesz to zrobić tylko z Kontem Przedsiębiorcy.
Jedna rejestracja, a tyle możliwości z Kontem Przedsiębiorcy
Rejestracja odbywa się przy pierwszym logowaniu na Konto Przedsiębiorcy. Aby mieć pełen dostęp do funkcjonalności konta, przy rejestracji zawsze podaj adres e-mail, niezależnie od sposobu logowania się. Będzie ci do tego potrzebny również Profil Zaufany, e-Dowód lub dostęp do usługi mojeID.
Od momentu założenia konta w serwisie Biznes.gov.pl możesz załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Wszystko bezpłatnie.
Dzięki Koncie Przedsiębiorcy możesz załatwić sprawy urzędowe na jednej platformie. Dotychczas wiązało się to z wizytą w kilku różnych instytucjach, np. Urzędzie Stanu Cywilnego, Państwowej Inspekcji Pracy, ZUS, NFZ, Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, urzędach pracy czy urzędach skarbowych.
Jakie sprawy załatwisz na Biznes.gov.pl?
- rejestrację, zawieszenie, wznowienie i zakończenie działalności gospodarczej;
- zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i ZUS, zaświadczenie potwierdzające status podatnika VAT;
- uznanie kwalifikacji swojego zawodu lub uregulowanie świadczenia usług transgranicznych w Polsce.
Wszystko w jednym miejscu, czyli zakładka “Moja firma”
Wszystkie pisma, które wysyłasz do urzędów za pośrednictwem Biznes.gov.pl i odpowiedzi, jakie z nich otrzymujesz, zapisują się w Koncie Przedsiębiorcy. Znajdziemy je w zakładce „Moje sprawy” lub – jeśli są to wnioski CEIDG – w zakładce „Moja firma”. Druga zakładka daje ci pełen dostęp do wszystkich spraw związanych z wpisem do rejestru CEIDG. To również tutaj będziesz mógł sprawdzić aktualne dane swojej firmy i status złożonego wniosku, a także zmienić swój wpis w CEIDG. O zmianie statusu sprawy dowiesz się z maila przesłanego przez Biznes.gov.pl lub wchodząc do zakładki „Powiadomienia”. Tam pojawią się również odpowiedzi z urzędów.
Pełnomocnik, czyli prawa ręka przedsiębiorcy
Właściciela firmy w codziennym prowadzeniu biznesu wesprzeć może pełnomocnik lub prokurent, który w twoim imieniu będzie mógł załatwiać sprawy urzędowe. Konto Przedsiębiorcy umożliwia wpisanie pełnomocnika lub prokurenta do CEIDG, a także zarządzanie udzielonymi uprawnieniami. Wystarczy wejść do zakładki “Pełnomocnicy” na Koncie Przedsiębiorcy i skorzystać z elektronicznego wniosku. Co ważne, pełnomocnictwa do działania w imieniu firmy można udzielić więcej niż jednej osobie.
Rejestracja działalności i zmiana danych w CEIDG
Jedną z najpopularniejszych usług na Biznes.gov.pl jest rejestracja działalności w CEIDG. W jednym miejscu stworzysz i wyślesz wniosek, a do tego załatwisz wszystkie formalności, np. z ZUS lub urzędem skarbowym. Informacje po wysłaniu wniosku są automatycznie przekazywane do innych instytucji.
Najczęściej realizowaną usługą Biznes.gov.pl jest zmiana danych firmy w CEIDG. Stworzenie wniosku jest łatwe i intuicyjne. Kreatory wniosku krok po kroku prowadzą cię przez pytania dopasowane do twojej sprawy. Wniosek zawiera dane, które są dostępne w systemie, dzięki czemu są one wysyłane szybko i sprawie w serwisie Biznes.gov.pl. Z usług Biznes.gov.pl można korzystać również na urządzeniach mobilnych, z każdego miejsca na świecie, co znacznie zwiększa ich dostępność.
Dzięki Koncie Przedsiębiorcy użytkownik może przejść do innych systemów administracji: eObywatel, e-Urząd Skarbowy, PUE ZUS i Portal Praca.gov.pl.
Biznes.gov.pl to baza wiedzy dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców
Na Biznes.gov.pl znajdziemy artykuły o przepisach i formalnościach związanych z prowadzeniem biznesu. Dostępne są praktyczne i aktualne informacje dla obecnych przedsiębiorców i pełnomocników, ale także dla tych którzy planują nimi zostać. Znajdują są również tam treści dotyczące prowadzenia biznesu w Polsce i UE, dotyczące m.in. importu i eksportu, ubezpieczeń społecznych, podatków czy inwestycji.
Dzięki opcji „Obserwuj” przy każdym artykule, możesz otrzymywać newsletter z interesującymi go treściami.
Na stronie Biznes.gov.pl każdy użytkownik, również ten nieposiadający Konta Przedsiębiorcy, będzie miał możliwość wyszukania dowolnej firmy zarejestrowanej w CEIDG i KRS. Wystarczy zajrzeć do zakładki “Wyszukiwarka firm” i wprowadzić dane interesującej nas firmy w formularzu.
Przedsiębiorco, możesz liczyć na pomoc!
Dla wielu użytkowników serwis Biznes.gov.pl jest pierwszym miejscem, w którym szukają informacji na temat prowadzenia biznesu. I choć znajdziemy na niej większość odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem firmy, to jednak może się okazać, że czasem będziemy potrzebować dodatkowego wsparcia. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą doświadczeni konsultanci z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy.
Infolinia Biznes.gov.pl to przestrzeń, w której przedsiębiorca szybko uzyska odpowiedź na nurtujące go pytania dotyczące e-usług CEIDG, sposobu złożenia wniosków, prowadzenia lub rejestracji firmy w Polsce.
Wsparcie specjalistów można uzyskać za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji: telefonu, livechata czy formularza do zgłaszania pytań. Kontakt telefoniczny możliwy jest od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt kalendarzowych, w godzinach 7:00-17:00 pod numerami telefonów: 801 055 088 lub 22 765 67 32.