W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Olimpijczycy-ekonomiści nagrodzeni

10.06.2019

W MPiT gościło dziś 30 najlepszych młodych ekonomistów z całej Polski. To laureaci XXXII Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej. Nagrody wręczył im wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa.

Spotkanie z laureatami Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej - zdjęcie grupowe uczestników i organizatorów.
- Serdecznie gratuluję Państwu wyników. Jestem przekonany, że praca, którą włożyliście Państwo w przygotowanie się do Olimpiady będzie procentować. To właśnie wśród osób, które od młodzieńczych lat podejmują ponadstandardowe działania, znajdują się przyszli liderzy biznesu, wybitni naukowcy czy politycy kształtujący kierunki rozwoju Polski – mówił wiceszef resortu.


Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej jest organizowana przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne od 1987 r. Skierowana jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Od początku wzięło w niej udział 330 tys. osób. W tym roku w szranki stanęło ponad 10 tys. uczestników.

Celem Olimpiady jest edukacja ekonomiczna młodzieży, umacnianie wiedzy o współczesnej gospodarce oraz wspieranie rozwoju uzdolnionych uczniów. Przyjęta formuła sprawdza zdobytą wiedzę ekonomiczną, jak i sprzyja rozwojowi samodzielnego myślenia.

Hasło przewodnie bieżącej edycji brzmi „Gospodarka światowa – wolny handel czy protekcjonizm”.

- Temat jest niezwykle ciekawy i aktualny. Wspomniany problem ożył z dużą mocą w ostatnim czasie. Zaczęto powracać do kwestii narodowości kapitału i kwestii z tego wynikających np. z kontroli strategicznych przedsiębiorstw, drenażu technologii, czy ryzyka wykorzystania zawansowanych technologii do celów innych niż biznesowe – mówił wiceminister Ociepa. - Polska wspiera działania mające na celu identyfikację oraz liberalizację barier w handlu międzynarodowym, zarówno na obszarze Jednolitego Rynku UE oraz w dostępie do rynków pozaunijnych. Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw jest jednym z naszych priorytetów, a eksport towarów i usług już stał się ważnym elementem napędu polskiej gospodarki.


Na podstawie przeprowadzonych analiz, wybraliśmy 12 branż posiadających potencjał zarówno eksportowy, jak i wizerunkowy do budowania silnej i rozpoznawalnej Marki Polskiej Gospodarki.

Organizujemy duże wydarzenia promocyjne na największych i najważniejszych targach oraz na wystawach światowych, podczas których prezentujemy potencjał polskiej gospodarki. Wszystkim podejmowanym przedsięwzięciom towarzyszą działania promujące Markę Polskiej Gospodarki oraz umacniające jej pozycję na rynkach zagranicznych.

Równolegle Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje projekt „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”. Daje on przedsiębiorcom możliwość otrzymania wsparcia finansowego na udział w działaniach określonych w programach promocji.

Razem z Polskim Funduszem Rozwoju oraz spółkami z Grupy PFR uruchomiliśmy Akceleratory Branżowe. Inicjatywy te służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć na międzynarodowych rynkach. Do tej pory były to branże: kosmetyczna, meblowa, modowa i urządzeń medycznych.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
10.06.2019 15:23 Aleksandra Majchrzak-Kucharska
Pierwsza publikacja:
10.06.2019 15:23 Aleksandra Majchrzak-Kucharska
{"register":{"columns":[]}}