Strefa Dialogu z Modą polską
31.05.2019
Strefa Dialogu to drugi etap Akceleratora branżowego Mody polskiej. Podczas spotkania w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii przedsiębiorcy z branży modowej przedstawili swoje oczekiwania i postulaty zmian legislacyjnych i organizacyjnych, które pomogą im zwiększyć eksport produktów i zdobywać nowych klientów zagranicą.
Wśród wyzwań uczestnicy akceleratora wymieniali m.in.: trudności w dotarciu do klientów zagranicznych, brak wiedzy prawnej dotyczącej handlu z krajami spoza UE czy problem fałszowania składu tkanin.
Część usprawnień, będących odpowiedzią na powtarzające się postulaty, jest już zrealizowana lub trwają nad nimi prace. Uprościliśmy program „Go to Brand” i dostosowaliśmy do oczekiwań przedsiębiorców. Efektem zmiany jest tegoroczny wzrost liczby wniosków o ponad 100% (z 666 do prawie 1400). Opracowujemy analizy przepływów towarowych, które pokazują jakie rynki są perspektywiczne dla poszczególnych branż. Analizy te trafiają na ręce przedsiębiorców. Dodatkowo PAIH przygotowuje i publikuje tzw. przewodniki po rynkach zagranicznych (w tej chwili 28). Szkolenia w tym zakresie prowadzą PARP i PAIH.
Miesiąc temu odbywały się warsztaty, na których w jednym miejscu spotkały się wszystkie podmioty, które mogą pomóc branży w jej wysiłkach eksportowych. W trakcie dwudniowego spotkania przedstawione zostały istniejące instrumenty wspierające ekspansję zagraniczną i inwestycyjną, oferowane przez instytucje Grupy PFR, a także inne, jak: MPiT, MSZ, MKiDN, czy Związek Banków Polskich.
Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą. Do tej pory poświęcone były branży kosmetycznej, meblowej, modowej i urządzeń medycznych. Wkrótce zajmiemy się kolejnymi sektorami.
Zdjęcia (3)
- Ostatnia modyfikacja:
- 31.05.2019 14:55 Aleksandra Serkowska
- Pierwsza publikacja:
- 31.05.2019 14:55 Aleksandra Serkowska