Szkolenie z zamówień publicznych dla armii amerykańskiej stacjonującej w Polsce - Olsztyn
24.09.2021
23 września 2021 roku w Olsztynie odbyło się stacjonarne szkolenie dla przedsiębiorców zainteresowanych tematyką wejścia na rynek zamówień publicznych armii amerykańskiej.
Podczas szkolenia zorganizowanego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną przedsiębiorcy mogli poznać możliwości rozwoju działalności w oparciu o dostawy towarów i usług dla rządu USA, kolejność wypełnienia i złożenia dokumentów w celu zarejestrowania się jako dostawca rządu USA czy sposób wyszukiwania przetargów. Podczas szkolenia pokazano również, na co należy zwrócić uwagę w ogłoszeniach o zamówieniach oraz jak należy przygotować odpowiednią ofertę w celu zainteresowania nią zamawiającego. Podkreślono również, że rozpiętość towarów i usług zamawianych przez armię amerykańską jest ogromna i dotyczy m.in. przyrządów biurowych, urządzeń gospodarstwa domowego, sprzętu rolniczego, sportowego, budowlanego, usług samochodowych, muzycznych, gastronomicznych i wielu innych. Szkolenie przeprowadzone było w oparciu o przewodnik powstały na zamówienie MRPiT "Zostań dostawcą wojsk amerykańskich stacjonujących w Polsce".
Szkolenie przeprowadzone było przez założyciela firmy Poland-U.S Operations, p.Ronalda Farkasa oraz towarzyszące mu osoby: p.Anastasiię Vasylenko (Rekord Hale Namiotowe) i p.Jacka Choromańskiego (Miller Canfield). W szkoleniu również wziął udział przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego p. Rafał Maciejewski
Więcej informacji na temat przeprowadzanych szkoleń przez DHM MRiT oraz międzynarodowych zamówień publicznych można znaleźć na stronie Ministerstwa "Międzynarodowe zamówienia publiczne".