Sztuczna inteligencja wspiera stronę Tarczy Antykryzysowej
24.04.2020
- Ministerstwo Rozwoju uruchomiło chatbota, który wspiera przedsiębiorców poszukujących porad w zakresie Tarczy Antykryzysowej.
- Chatbot działa przez 24h na dobę, a przedsiębiorcy nie muszą oczekiwać na Infolinii.
Chatbot Tarczy, uruchomiony przez Ministerstwo Rozwoju na stronie www.gov.pl/TarczaAntykryzysowa, obsługuje dziesiątki tysięcy przedsiębiorców, odpowiadając na ponad 170 najczęstszych pytań. Wspiera pracę ponad 150 konsultantów, udzielających odpowiedzi na bardziej złożone pytania, poprzez live chat oraz Infolinię. Bot przeprowadził już ponad 15 000 rozmów z klientami, odpowiedział na prawie 30 000 pytań.
Wystarczy wpisać pytania takie jak:
- Jak uzyskać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców?
- Czy mogę otrzymać postojowe?
- Na jakie wsparcie mogą liczyć pracownicy zatrudnieni na umowach zlecenie?
- Do kiedy można składać wnioski o umorzenia składek ZUS?
- Kiedy będą ogłoszone nabory wniosków o dofinansowanie do wynagrodzeń?
Chatbot wspiera, nie wyręcza, zespół ekspertów. Zmniejsza kolejki oczekiwania na połączenia z Infolinią, odpowiadając przez 24h na dobę na powtarzające się pytania. W momencie, gdy pytanie jest bardziej złożone i Wirtualny Asystent nie zna na nie odpowiedzi, płynnie przekaże rozmowę do konsultanta - specjalisty odpowiadającego na live chat bądź zbierze pytanie do formularza.
W przeciwieństwie do wielu botów, które jedynie prowadzą użytkowników po prostym, zaprogramowanym dialogu, Wirtualny Doradca Tarczy opiera się na wielu zaawansowanych technologiach opartych na sztucznej inteligencji, które są przedmiotem patentu w USA. Wykorzystywane algorytmy uczenia maszynowego są na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania. Wszystko po to, by umożliwiać precyzyjniejsze zrozumienie i w ciągu sekund odpowiadać na pytania przedsiębiorców i obywateli.
Z rozwiązania można skorzystać wywołując okienko w sekcji „Pytania i Odpowiedzi” na stronie gov.pl/tarczaantykryzysowa.
Od dnia uruchomienia strony Tarczy Antykryzysowej odwiedziło ją prawie milion osób. Strona stanowi kompendium wiedzy o rozwiązaniach – m.in. dla przedsiębiorców – przewidzianych w Tarczy.
Na stronie można znaleźć również informacje o rozwiązaniach, za które odpowiadają instytucje publiczne i agencje, takie jak ZUS, KAS, ARP, BGK, itp. Witryna przekierowuje na strony, na których można złożyć elektroniczny wniosek w danej sprawie.
Równolegle do strony internetowej działa ogólnopolska infolinia dla przedsiębiorców i ich pracowników. Pod numerem telefonów 732 122 500 lub 22 484 84 84 można uzyskać wszelkie niezbędne informacje na temat rozwiązań zawartych w przygotowanej przez rząd Tarczy Antykryzysowej. Konsultanci infolinii odbierają 2,5 tys. połączeń każdego dnia. Infolinia działa w godzinach 8-16.