Turystyczna Nagroda Marco Polo (Tourism Award Marco Polo) za współpracę z rynkiem chińskim w 2019 roku – 2. edycja
10.09.2020
Centrum Koordynacji Współpracy w dziedzinie turystyki Chiny – 17. Państw Europy Środkowej i Wschodniej poinformowało, że decyzją międzynarodowego jury głównym laureatem 2. edycji międzynarodowego konkursu o Turystyczną Nagrodę Marco Polo jest polskie biuro podróży Funclub Sp. z o.o. z Poznania, a hotel Sheraton Grand Warsaw został nagrodzony Honorowym Wyróżnieniem.
Turystyczną Nagrodą Marco Polo 2019 r. został nagrodzony najlepszy zgłoszony produkt turystyczny, który przedstawia lokalną historię, tradycję i kulturę, obejmujący pobyt turystów chińskich w co najmniej trzech spośród 17. krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Nagrodzony produkt turystyczny zgłoszony do konkursu przez polskie biuro podróży Funclub Sp. z o.o. nosi nazwę „Best of Poland, Czech Republic, Slovakia & Hungary”.
Hotel Sheraton Grand Warsaw zdobył honorowe wyróżnienie Tourism Award Marco Polo 2020 za najlepszą bazę hotelową dla chińskich turystów w 2019 r., w związku z wprowadzonymi w tym hotelu licznymi udogodnieniami dla chińskich gości.
Departament Turystyki Ministerstwa Rozwoju gratuluje zwycięzcom sukcesu, tym bardziej, że - z powodu pandemii Covid-19 - został on osiągnięty w bardzo trudnych dla turystyki międzynarodowej warunkach.
Informujemy, że do Polski w 2019 roku przyjechało łącznie 189.000 obywateli ChRL, w tym 161.000 w celach turystycznych.
Jednocześnie przypominamy, że laureatem zeszłorocznej nagrody (2. miejsce) było warszawskie biuro podróży CT Poland za produkt o nazwie „East European Concerto Tours”.