Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB
Ministerstwo Rozwoju i Technologii w latach 2024-2029 realizuje projekt pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB”, dofinansowany w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”, Priorytet FENG.02 Środowisko sprzyjające innowacjom, działanie FENG.02.26.
Nazwa Beneficjenta:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Partnerzy Projektu:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
Polska Agencja Kosmiczna
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
Wartość dofinansowania:
182 000 000,00 zł.
Okres realizacji projektu:
1.01.2024 - 31.12.2029
Cel:
Celem projektu jest zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych.
Opis działań:
Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez:
- realizację 15 sektorowych programów promocji w latach 2024-2029. Programy promocji realizowane będą na arenie międzynarodowej dla kluczowych sektorów polskiej gospodarki, tj. posiadających wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny,
a także wpisujących się w obszary wsparcia powiązane z KIS, stanowiącymi przewagi konkurencyjne kraju, - prezentację potencjału eksportowego Polski i polskiej gospodarki podczas dużych przedsięwzięć promocyjnych przy zaangażowaniu MŚP, samorządów branżowych, administracji publicznej,
- zapewnienie narzędzi wsparcia rozwoju eksportu cyfrowego wśród polskich MŚP.
Opis efektów /rezultatów:
Planowane w projekcie działania promocyjne mają za zadanie:
- aktywizację MŚP do rozwinięcia lub dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym,
- rozwój i promocję potencjału innowacyjnego i eksportowego MŚP,
- umocnienie rozpoznawalności Polski (Marki Polskiej Gospodarki-MPG) oraz polskich MŚP i ich produktów/usług na rynkach zagranicznych,
- zwiększenie liczby przedsiębiorstw posiadających kompetencje i uczestniczących w transformacji cyfrowej w obszarze eksportu,
- zwiększenie poziomu eksportu MŚP posiadających w swojej ofercie innowacyjne produkty i usługi.
Opis projektu:
Projekt realizowany jest w partnerstwie z czterema instytucjami: Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa oraz Polską Agencją Kosmiczną. Partnerzy będą odpowiedzialni za realizację głównego zadania projektu tj. programów promocji dla sektorów objętych wsparciem.
Sektory o wysokim potencjale eksportowym i innowacyjnym objęte wsparciem to:
- sektor budowy i wykańczania budowli
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
- sektor medyczny i farmaceutyczny
- sektor ICT/IT
- sektor kosmetyczny
- sektor lotniczo-kosmiczny
- sektor maszyn i urządzeń
- sektor meblarski
- sektor motoryzacyjny
- sektor pojazdów szynowych
- sektor przemysłu kreatywnego
- sektor spożywczy
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
- sektor zielonych technologii
Wybrane sektory posiadają wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny, a także wpisują się w obszary wsparcia powiązane z KIS.
Dla tych sektorów opracowane zostały programy promocji na lata 2024-2029. Programy promocji obejmują m.in. organizację stoisk narodowych na najważniejszych wydarzeniach targowych na świecie, realizację kampanii promocyjnych i misji gospodarczych.
Stoiska narodowe będą realizowane na najważniejszych wydarzeniach targowych, które są wskazane na poniżej załączonej liście.
Wsparcie dla firm:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach komplementarnego działania 2.25 FENG Promocja marki innowacyjnych MŚP, zorganizowała już pierwszy konkurs dla przedsiębiorców. Nabór wniosków o dofinansowanie odbył się w terminie: 16 października - 30 listopada 2023 r.
Do PARP wpłynęło 231 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ponad 92 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane dla 136 projektów.
O wsparcie w ramach działania 2.25 mogą ubiegać się przedsiębiorcy z sektora MŚP prowadzący działalność eksportową i uzyskujący przychody z eksportu na poziomie co najmniej 30%. Wymagane jest także potwierdzenie innowacyjności firmy – ponoszenie wydatków na B+R lub wdrożenie innowacji produktowych lub w procesach biznesowych. Wszystkie informacje oraz dokumenty konkursowe są dostępne na stronie PARP.
Materiały
Lista wydarzen Targowych_15 sektorów_Brand HUBlista_wydarzeń_targowych_15_sektorów_Brand_Hub_v2.pdf 0.66MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.04.2024 13:58 Monika Latoszewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Małgorzata Grządka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 6.0 | 26.07.2024 13:37 Monika Latoszewska |
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 5.0 | 26.07.2024 13:36 Monika Latoszewska |
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 4.0 | 26.07.2024 13:21 Monika Latoszewska |
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 3.0 | 25.04.2024 15:05 Monika Latoszewska |
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 2.0 | 25.04.2024 14:46 Monika Latoszewska |
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB | 1.0 | 25.04.2024 13:58 Monika Latoszewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP