Wiceminister Grzegorz Piechowiak powołany na Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2025
17.05.2022
Rada Ministrów przyjęła dzisiaj uchwałę w sprawie powołania Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii. Udział naszego kraju w tym wydarzeniu będzie znakomitą okazją do promocji Polski na arenie międzynarodowej oraz zwiększenia aktywności polskich firm na rynku azjatyckim.
Wystawa Światowa EXPO 2025 w japońskiej Osace, Kansai potrwa od 13 kwietnia do 13 października 2025 r. pod hasłem „Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia” (“Designing Future Society for Our Lives”). Organizatorzy przewidują, że weźmie w niej udział 150 krajów i 25 organizacji międzynarodowych.
Po zakończonym niedawno z sukcesem udziale Polski w EXPO 2020 w Dubaju, niedługo rozpoczniemy przygotowania do zakrojonej na szeroką skalę promocji Polski na rynkach Dalekiego Wschodu. O udziale naszego kraju w EXPO 2025 zadecydowały duża dynamika kontaktów politycznych i gospodarczych z Japonią, która jest ważnym partnerem gospodarczym w regionie i jednym z kluczowych inwestorów bezpośrednich w Polsce
- powiedział sekretarz stanu Grzegorz Piechowiak.
Najważniejsze założenia EXPO 2025
Wystawa Światowa EXPO 2025 w Osace, Kansai ma stanowić platformę do osiągnięcia 17 celów zrównoważonego rozwoju określonych w Agendzie ONZ 2030. Działania te będą koncentrować się na 3 obszarach, stanowiących jednocześnie subtematy EXPO 2025: Saving Lives, Empowering Lives, Connecting Lives (Ochrona życia, Wzmacnianie życia, Łączenie życia).
Przestrzeń EXPO 2025 ma uwzględniać ideę Społeczeństwa 5.0. To oznacza, że celem Wystawy jest promocja społeczeństwa, w którym globalne wyzwania są rozwiązywane przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii, w tym Internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI), robotyki i dużych zbiorów danych.
Wystawa zostanie zorganizowana na terenie ok. 155 ha, zlokalizowanym na sztucznej wyspie Yumeshima w Osaka Bay Area.
Cele Polski na EXPO 2025
- Zapewnienie szerokiej promocji Polski na arenie międzynarodowej, w tym promocji wizerunkowej, gospodarczej, turystycznej i kulturalnej.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku Polski jako kraju zaawansowanego technologicznie, dbającego o środowisko i atrakcyjnego turystycznie.
- Zwiększenie kontaktów z Japonią, która jest ważnym partnerem gospodarczym w regionie i jednym z kluczowych inwestorów bezpośrednich w Polsce.
- Zniwelowanie negatywnego bilansu wymiany handlowej między oboma państwami poprzez wzrost eksportu polskich towarów do Japonii oraz wzrost napływu japońskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski.