W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rejestracja urodzenia lub zgonu, dla którego nie został sporządzony akt stanu cywilnego

Gdzie załatwisz sprawę?

Wniosek możesz złożyć we właściwym terytorialnie urzędzie konsularnym RP.

Pamiętaj! W Tajlandii, Kambodży, Laosie i Mjanmie istnieje system rejestracji akt stanu cywilnego. W związku z tym, sprawy związane z rejestrowaniem zdarzeń dotyczących stanu cywilnego, dla których nie został sporządzony akt stanu cywilnego, są rzadko spotykane.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Tak, dokumenty musisz złożyć osobiście. 

Jak umówisz się na spotkanie?

Na wizytę umów się w systemie  e-konsulat , z menu po lewej stronie wybierając opcję „Sprawy prawne”. System wskazuje dostępne terminy spotkań. Inne terminy nie są dostępne. W przypadku braku wolnych terminów spróbuj zarejestrować wizytę później - terminy udostępniane są w każdy wtorek w godz. 10.00-10.30 czasu lokalnego

Jakie dokumenty musisz złożyć?
  1. wniosek do kierownika urzędu stanu cywilnego (dostępny w urzędzie konsularnym),
  2. inne niż akty stanu cywilnego dokumenty stanowiące dowód nastąpienia zdarzenia za granicą, wydane przez właściwy podmiot zagraniczny,
  3. tłumaczenie dowodów nastąpienia zdarzenia za granicą;
  4. ważny polski paszport lub dowód osobisty. 

Pamiętaj! Dokumenty sporządzone w języku obcym musisz złożyć wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski dokonywanym przez:

  • tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości,
  • tłumacz przysięgłego uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG),
  • konsula.
Ile zapłacisz?
  1. Opłata konsularna wynosi 1806 THB.
  2. Ostateczna wysokość opłaty zostanie ustalona w trakcie wizyty po analizie przedłożonych dokumentów.
  3. Opłaty przyjmowane są w kasie urzędu, przy składaniu wniosku.
  4. Akceptowane formy płatności: gotówka.
  5. Więcej o opłatach konsularnych znajdziesz w Tabeli Opłat Konsularnych.
Jaki jest termin realizacji?

Konsul niezwłocznie przekaże Twój wniosek do wskazanego przez Ciebie kierownika urzędu stanu cywilnego. 

Jak odbierzesz dokumenty?

Polski odpis aktu  odbierzesz osobiście w konsulacie albo może zostać wysłany pocztą. 

Najczęściej zadawane pytania

W jakich przypadkach mogę złożyć wniosek o rejestrację urodzenia lub zgonu w polskim rejestrze stanu cywilnego?

Urodzenie lub zgon, które nastąpiły za granicą i nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego, można zarejestrować w polskim rejestrze  stanu cywilnego.

Rejestracja urodzenia lub zgonu, dla którego nie został sporządzony zagraniczny akt stanu cywilnego może mieć miejsce w dwóch sytuacjach: 

  • jeżeli w państwie urodzenia albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego 
  • jeżeli w państwie urodzenia albo zgonu, w którym jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, ale zdarzenie nie zostało odnotowane w prowadzonych rejestrach.
{"register":{"columns":[]}}