Oddziały - Biuro Logistyki
W skład Biura wchodzą następujące oddziały:
- Oddział Logistyki i Zamówień Publicznych
- Oddział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami
- Oddział Archiwum
- Oddział Kancelaria Ogólna
- Oddział do spraw Informatyzacji
- Oddział Transportu
Oddział Logistyki i Zamówień Publicznych
Zadania Oddziału Logistyki i Zamówień Publicznych
- współudział przy tworzeniu projektu planu finansowego Urzędu;
- ustalanie potrzeb urzędu w zakresie towarów i usług na podstawie złożonych zapotrzebowań przez wydziały/biura urzędu, analizy zużycia materiałów oraz planu finansowego urzędu w celusporządzenia planu wydatków rzeczowych urzędu;
- sporządzanie oraz aktualizacja planu wydatków inwestycyjnych;
- sporządzanie (na podstawie zatwierdzonych zapotrzebowań) zbiorczych wniosków o zaangażowanie środków finansowych,
- prowadzenie rejestru wniosków o zaangażowania środków finansowych oraz bieżąca analiza i kontrola zgodności faktur ze złożonymi zapotrzebowaniami i zaangażowaniami;
- dokonywanie zakupów towarów i usług na bieżące utrzymanie urzędu z zastosowaniem procedury P-18 „Postępowanie przy udzielaniu zamówień publicznych” oraz przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym ich rozliczanie, za wyjątkiem zakupów ze środków, którymi dysponują dyrektorzy pełniący w imieniu Wojewody Pomorskiego funkcję dysponenta III stopnia;
- przygotowywanie projektów umów zleceń, umów o dzieło i innych umów cywilno – prawnych z zakresu działalności Biura Logistyki oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie, a także kontrolowanie prawidłowości ich realizacji;
- bieżąca kontrola zawartych umów pod kątem zgodności ich wartości z dokonanym na ichrealizację zaangażowaniem środków finansowych;
- przeprowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych na potrzeby urzędu;
- przygotowywanie dokumentacji do postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie spraw realizowanych przez oddział, w tym: przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia, wartości szacunkowej, wymaganych warunków podmiotowych, warunków umownych, kryteriów wyboru oferty;
- nadzór i koordynacja wszelkich prac związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez Urząd;
- nadzór i kontrola nad zamówieniami publicznymi udzielanymi w imieniu i na rzecz urzędu przez jednostki przejść granicznych;
- nadzór nad gromadzeniem zapotrzebowań i informacji od komórek merytorycznych Urzędu niezbędnych do przeprowadzenia zamówień centralnych przez Centrum Obsługi Administracji Rządowej;
- udział w pracach Stałej Komisji Przetargowej;
- sporządzanie rocznych planów i sprawozdań dotyczących zamówień publicznych;
- prowadzenie rejestrów: zamówień publicznych, odwołań uwzględnionych;
- przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątku urzędu;
- prenumerata periodyków i prasy codziennej, a także zakup specjalistycznych wydawnictw dla potrzeb Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z telefonią komórkową oraz stacjonarną;
- prowadzenie i obsługa elektronicznego programu środków trwałych OPTI-est związanego z ewidencją wszystkich składników majątku posiadanego przez Urząd;
- uzgadnianie stanów ilościowo – wartościowych z syntetyką Wydziału Finansów i Budżetu z uwzględnieniem wszelkich zmian wynikających z należytej dokumentacji w przypadku środków trwałych z podziałem na grupy;
- obsługa modułu MAGAZYN systemu finansowo - księgowego SENTE w zakresie przyjęcia PZ oraz rozchodu wewnętrznego RW;
- prowadzenie magazynu sprzętu nowego dla potrzeb urzędu;
- prowadzenie magazynów urzędu, w tym: artykułów spożywczych, materiałów biurowych,środków czystości, magazynu konserwatorów oraz magazynu transportu.
- prowadzenie spraw ewidencji przedmiotów przekazywanych pracownikom do indywidualnego użytkowania w tym również odzieży ochronnej;
- prowadzenie gospodarki drukami i formularzami na potrzeby urzędu;
- zlecanie usług poligraficznych/drukarskich dla urzędu;
- zamawianie: pieczęci urzędowych, pieczątek, stempli, ogłoszeń prasowych, tablic urzędowych, tłumaczeń itp.;
- likwidacja pieczęci oraz pieczątek urzędowych;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku za wyjątkiem ubezpieczenia komunikacyjnego;
- prowadzenie spraw związanych z naprawami sprzętu i wyposażenia biurowego będącego na stanie urzędu;
- obsługa sal konferencyjnych urzędu;
- obsługa recepcyjna budynku Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Mickiewicza 36 w Sopocie;
- przygotowywanie i aktualizacja projektów aktów wewnętrznych, tj. zarządzeń Dyrektora Generalnego, Dyrektora Biura z zakresu wykonywanych zadań;
- prowadzenie rejestru reklamacji;
- sporządzanie i przekazywanie do Marszałka Województwa Pomorskiego rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach oraz gospodarowaniu odpadami;
- redakcja strony Biuletynu Informacji Publicznej (SSDiP) w zakresie zadań merytorycznychrealizowanych przez biuro oraz redakcja strony internetowej w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz badania rynku na zakup towarów i usług o wartości poniżej progu 130 tys. zł;
Oddział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami
Zadania Oddziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami
- planowanie, zlecanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji remontowo-budowlanych realizowanych na potrzeby urzędu, przygotowywanie oraz zatwierdzanie pod kątem zgodności z przepisami prawa budowlanego wytworzonej dokumentacji dotyczącej wszelkich robót budowlano-remontowych,
- nadzór nad procesem planowania, zlecania i rozliczania inwestycji budowlanych i remontów
- dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych pozostających w trwałym zarządzie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku w zakresie ujętym w art. 62 Prawa Budowlanego, w tym sporządzanie na tej podstawie protokołów z przeglądów okresowych;
- prowadzenie spraw w ramach nadzoru związanych z gospodarką nieruchomościami, a w szczególności: nabywanie, zbywanie (trwały zarząd), wynajem nieruchomości oraz przygotowywanie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji, tj. projektów umów najmu/użyczenia, nadzór na realizacją zawartych umów oraz ich bieżące i końcowe rozliczanie;
- zarządzanie nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie urzędu, zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz zasadami określonymi w Regulaminie Urzędu, zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
- rozliczanie kosztów związanych z funkcjonowaniem nieruchomości;
- prowadzenie obsługi najmu, utrzymywanie relacji z najemcami;
- składanie deklaracji na podatek od nieruchomości dot. nieruchomości i lokali użytkowanych przez PUW – zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych;
- składanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości będących w trwałym zarządzie PUW;
- przygotowywanie dokumentacji do postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie spraw realizowanych przez oddział oraz nadzór nad prawidłową realizacją zadań na podstawie umów zawartych na podstawie tych postepowań,
- udział w pracach stałej komisji przetargowej w zakresie zadań oddziału;
- przygotowywanie umów, zamówień, zleceń wynikających z pozostałych zadań oddziału, w tym nadzór nad ich wykonaniem oraz dokonywanie ich bieżących i końcowych rozliczeń;
- współpraca i nadzór nad firmami zewnętrznymi w zakresie usług niezbędnych do funkcjonowania obiektów, w tym m.in usługi ochrony osób i mienia, utrzymania czystości, konserwacji i utrzymania systemów: PPOŻ, HVAC, CCTV, SSWiN, SKD
- bieżące monitorowanie wykorzystania zaplanowanych środków finansowych, dokonywanie stosownych aktualizacji planów rzeczowych;
- usuwanie w trybie pilnym powstałych awarii wykrytych podczas bieżącej eksploatacji budynków bądź zgłoszony przez użytkowników,
- przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników budynków o nieprawidłowościach w zakresie funkcjonowania wyposażanie obiektów;
- sprawowanie nadzoru nad systemem elektronicznej ewidencji kluczy OPTIpass, w tym dokonywanie aktualizacji danych osobowych użytkowników systemu, identyfikowanie kluczy do systemu, dokonywanie zmian w upoważnieniach dostępowych użytkowników;
- sprawowanie nadzoru nad systemem elektronicznej ewidencji kart UNIKD, w tym dokonywanie aktualizacji danych użytkowników systemu, identyfikowanie kart w systemie, dokonywanie zmian w upoważnieniach dostępowych użytkowników;
- redakcja strony Biuletynu Informacji Publicznej (SSDiP) w zakresie udzielania
zamówień publicznych zgodnie z procedurą P-18 „Postępowanie przy udzielaniu
zamówień publicznych” na zakup towarów, usług, robót budowlanych o wartości poniżej progu 130 tys. zł;. - prowadzenie spraw z zakresu zgłaszania do ubezpieczyciela szkód powstałych w wyniku zalania, pożaru oraz innych zdarzeń losowych, szacowanie wartości powstałej szkody, udział w organizowanych wizjach.
Oddział Archiwum
Zadania Oddziału Archiwum
- przejmowanie uporządkowanej dokumentacji:
- przechowywanie i zabezpieczenie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
- przeprowadzenie skontrum dokumentacji;
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji, przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
- wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych - poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów oraz wydawanie zaświadczeń byłym pracownikom jednostek podporządkowanych wojewodzie lub nadzorowanych przez wojewodę, które uległy likwidacji;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;
- przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego;
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i zlikwidowanych jednostek organizacyjnych oraz stanu dokumentacji w archiwum.
Oddział Kancelaria Ogólna
KIEROWNIK BIURA PODAWCZEGO
tel. 58 30 77 695
fax: 58 30 77 317
nr pokoju: 26
e-mail: zok@gdansk.uw.gov.pl
Zadania Oddziału Kancelaria Ogólna
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji zwykłej i specjalnej;
- rozdzielanie i przekazywanie korespondencji, prasy codziennej, czasopism;
- wprowadzanie do systemu elektronicznego obiegu dokumentów korespondencji zwykłej i specjalnej;
- przyjmowanie korespondencji niejawnej oznaczonej klauzulą "zastrzeżone" i "poufne";
- prowadzenie składu chronologicznego oraz składu informatycznych nośników danych;
- prowadzenie Zespołu Obsługi Klienta, w tym:
- zapewnienie informacji o pracy urzędu dla klientów,
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej,
- obsługa tablicy ogłoszeń urzędu,
- prowadzenie rejestru kandydatów byłej Wojewódzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Gdańsku, w tym: wydawanie zaświadczeń niezbędnych przy likwidacji książeczek mieszkaniowych w banku, dostępnianie przechowywanej dokumentacji,
- prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP,
- obsługa systemu tłumaczenia języka migowego on-line przeznaczonego dla osób niesłyszących i słabosłyszących,
- obsługa infolinii „Informacja dla Obywatela”.
Oddział do spraw Informatyzacji
INFORMATYK WOJEWÓDZKI
tel. 58 30 77 261
fax: 58 30 77 212
nr pokoju: 61
Zadania Oddziału do spraw Informatyzacji
- nadzór nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem systemowym, biurowym i systemem informacji prawnej;
- administrowanie serwerami urzędu i pocztą elektroniczną;
- analizowanie i bilansowanie potrzeb urzędu w dziedzinie informatyzacji;
- uczestnictwo w zakupach sprzętu teleinformatycznego, oprogramowania i usług koordynowanie działań w zakresie informatyzacji, w tym przygotowywania zleceń i odbiór prac z zakresu informatyki;
- nadzór informatyczny nad elektronicznym obiegiem dokumentów,
- obsługa systemów SENTE, EZD oraz nadzór informatyczny nad systemem publikacji Dziennika Urzędowego Województwa Pomorskiego;
- nadzór i utrzymanie poprawności funkcjonowania systemu bezpieczeństwa Infrastruktury Klucza Publicznego PKI;
- nadzór nad siecią teleinformatyczną urzędu;
- nadzór nad usługami telefonii stacjonarnej;
- szkolenia pracowników z zakresu zagadnień informatycznych,
- administrowanie platformą ePUAP w urzędzie;
- wykonywanie kontroli działania systemów teleinformatycznych oraz rejestrów publicznych używanych do realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
Oddział Transportu
Zadania Oddziału Transportu
- zabezpieczenie środków transportu pracownikom urzędu zgodnie z zatwierdzonymi zapotrzebowaniami;
- zapewnienie sprawnej i właściwej obsługi oraz eksploatacji służbowych pojazdów samochodowych;
- właściwe i staranne dokonywanie zapisów w kartach eksploatacji pojazdów;
- dokonywanie rozliczeń ilościowych zakupionego paliwa za gotówkę oraz w obrocie bezgotówkowym;
- rozliczanie wszystkich pojazdów zgodnie z miesięczną kartą kontroli i zużycia paliwa;
- sprawowanie kontroli nad dokumentacją związaną z ubezpieczeniem pojazdów, rejestracją, wyrejestrowaniem i zezłomowaniem;
- ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy kierowców;
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych kierowców;
- zabezpieczenie przepustek wjazdowych do instytucji i urzędów oraz w rejony zastrzeżone miasta;
- sporządzanie sprawozdań dot. opłat za korzystanie ze środowiska;
- dokonywanie zakupów materiałów i środków na bieżące potrzeby eksploatacyjne pojazdów służbowych z zastosowaniem procedury P-18 „Postępowanie przy udzielaniu zamówień publicznych” oraz przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- wykonywanie zadań związanych z realizacją zleconych zadań obronnych w ramach Planu Operacyjnego Funkcjonowania Województwa Pomorskiego.