W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłaszanie naruszeń

Sposoby przyjmowania od sygnalistów zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości w urzędzie

Sygnaliści - wewnętrzne zgłoszenia naruszeń prawa

Zgłoszenia wewnętrznego można dokonać wyłącznie przez przeznaczone do tego, bezpieczne i zapewniające poufność kanały:

  1. Elektronicznie na adres e-mail: naruszenia@gdansk.uw.gov.pl
  2. Pisemnie na adres:

Zespół ds. naruszeń prawa

Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku

ul. Okopowa 21/27

80-810 Gdańsk

Z dopiskiem „zgłoszenie sygnalisty do rąk własnych – Zespół ds. naruszeń prawa”.


Zgłoszenie wewnętrzne, niezależnie od wyboru sposobu zgłoszenia oraz jego formy, musi zawierać:

  1. imię i nazwisko sygnalisty, jego miejsce pracy i stanowisko;
  2. datę i miejsce sporządzenia;
  3. dane osoby lub osób, które dopuściły się naruszeń prawa;
  4. opis naruszeń prawa wraz z okolicznościami ich zajścia oraz, w miarę możliwości, datami,
    w których doszło do naruszeń;
  5. wskazanie dowodów i informacji, jakimi dysponuje, które mogą się okazać pomocne
    w procesie rozpatrywania zgłoszenia.

Osobami uprawnionymi do zgłoszenia nieprawidłowości są osoby fizyczne, które pozyskały informację o naruszeniu prawa w kontekście związanym z pracą, w szczególności:

  1. pracownik;
  2. osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  3. stażysta;
  4. wolontariusz;
  5. praktykant.

Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, określone w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).

Procedura nie ma zastosowania w przypadku naruszeń prawa pracy, takich jak: naruszenia praw pracowniczych czy mobbing, które podlegają odrębnym przepisom tj. wewnętrznej polityce antymobbingowej.

Procedury nie stosuje się do informacji objętych:

  1. przepisami o ochronie informacji niejawnych oraz innych informacji, które nie podlegają ujawnieniu z mocy przepisów prawa powszechnie obowiązującego ze względu bezpieczeństwa publicznego;
  2. tajemnicą zawodową zawodów medycznych oraz prawniczych;
  3. tajemnicą narady sędziowskiej;
  4. postępowaniem karnym - w zakresie tajemnicy postępowania przygotowawczego oraz tajemnicy rozprawy sądowej prowadzonej z wyłączeniem jawności.

Procedury nie stosuje się do zgłoszeń anonimowych

 

 

Materiały

klauzula informacyjna RODO art. 13
klauzula​_informacyjna​_sygnaliści​_art​_13.doc 0.03MB
wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa
wewnetrzna​_procedura​_dokonywania​_zgloszen.doc 0.09MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 10:57 Monika Giedrojć
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Inspektor Wojewódzki - Monika Giedrojć
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłaszanie naruszeń 2.0 25.09.2024 09:42 Joanna Biernacka
Zgłaszanie naruszeń 1.0 18.03.2024 10:57 Monika Giedrojć

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}