Nabór marzec 2023 – BRD
Wojewoda Warmińsko-Mazurski na podstawie art. 21 ust. 1a ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Termin składania wniosków od 02.03.2023 r. do 03.04.2023 r.
Zgodnie z art. 21 oraz art. 4 ust. 1a ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2022 r., poz. 505 ze zm.), w ramach realizacji zadań powiatowych i zadań gminnych mogą być w szczególności dofinansowane zdania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów.
Wnioski o udzielenie dofinasowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg należy składać w Punkcie Obsługi Klienta (parter) Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10 - 575 Olsztyn, osobiście w godzinach pracy Urzędu tj. 7.30-15.30 lub przesyłając pocztą na ww. adres.
W przypadku wniosków składanych osobiście godzina 15:30 dnia 03.04.2023 r. jest ostatecznym terminem wpływu wniosku do Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego. Wnioski
złożone po ww. terminie zostaną odrzucone jako niespełniające wymogów formalnych.
W przypadku wniosków przesłanych pocztą, data 03.04.2023 r. jest ostatecznym terminem nadania przesyłki. Wnioski opatrzone późniejszą datą nadania zostaną odrzucone jako
niespełniające wymogów formalnych.
Wojewoda nie ustala limitu ilości złożonych wniosków. Nie dopuszcza się składania wniosków w formule „Zaprojektuj i zbuduj”.
Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Kwota środków na 2023 r. przeznaczonych na dofinansowanie w/w zadań powiatowych i zadań gminnych w województwie warmińsko-mazurskim wynosi 60 813 829,91 zł.
W tym na zadania:
powiatowe: 30 406 914,95 zł,
gminne: 30 406 914,96 zł.
Zakres i cel zadań
Zgodnie z ustawą o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg, w ramach realizacji zadań powiatowych i zadań gminnych mogą być dofinansowane zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie:
- dróg dla pieszych,
- dróg dla pieszych i rowerów,
- dróg dla rowerów,
- przejść dla pieszych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych,
- przejazdów dla rowerów,
- peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów.
Obowiązujące zasady:
- o dofinansowanie z Funduszu mogą ubiegać się samorządy gminne i powiatowe, za wyjątkiem prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa;
- wnioskodawcą może być jedynie ustawowy zarządca drogi (w dniu złożenia wniosku), zgodnie z art. 19 ust. 2 i 5 oraz 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- zadania mogą być realizowane wyłącznie na drogach publicznych, brak możliwości realizacji zadań na drogach wewnętrznych;
- dofinansowaniem mogą być objęte jedynie zadania rozpoczynające się w 2023 r.;
- dofinansowaniem mogą być objęte zadania polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów;
- poprzez jedno zadanie należy rozumieć wykonanie przejścia dla pieszych lub przejazdu dla rowerów lub drogi dla rowerów lub drogi dla pieszych i rowerów lub drogi dla pieszych lub peronu przystankowego wraz z dojściem do peronu (jedno zadanie – jeden wniosek);
- dopuszcza się ujęcie w jednym wniosku różnych zadań, pod warunkiem, że będą funkcjonalnie powiązane i realizowane w ramach jednej inwestycji (np. budowa przejścia dla pieszych oraz budowa przejazdu dla rowerów, czy np. budowa dróg dla pieszych i rowerów oraz budowa przejścia dla pieszych), tak aby mogły otrzymać dofinansowanie w tym samym czasie;
- wszystkie zadania w ramach jednego wniosku muszą być realizowane w ramach jednej formuły (rodzaju robót), np. tylko budowa lub tylko remont;
- przewidywany czas realizacji zadania nie może być dłuższy niż 12 miesięcy (w trybie jednorocznym);
- okres realizacji zadania liczony jest od dnia podpisania umowy z wykonawcą do daty dokonania ostatniej płatności związanej z realizacją inwestycji (zakończenie finansowe);
- umowa o udzielenie dofinansowania zadania wygasa z mocy prawa jeżeli wnioskodawca nie zawrze umowy na realizację zadania w terminie do 15 grudnia roku, na który w planie finansowym Funduszu przeznaczono środki na dofinansowanie tego zadania;
- w przypadku gdy termin realizacji zadania rocznego kończy się w kolejnym roku, wypłata dofinasowania musi nastąpić do końca roku 2023;
- poziom dofinansowania dla poszczególnych zadań powiatowych oraz zadań gminnych zostanie określony przy ustalaniu listy zdań powiatowych i zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, zgodnie z ustawą o RFRD;
- maksymalny poziom dofinansowania może wynieść do 80% kosztów kwalifikowanych zadania;
- we wniosku o dofinansowanie należy określić przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania;
- oceny wniosków o dofinansowanie dokonuje Wojewódzka komisja oceny wniosków powołana przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.
Koszty kwalifikowane zadania obejmują koszty poniesione od 01 stycznia 2023 r, tj. m.in.:
- koszt robót budowlanych wykonywanych na przejściu dla pieszych/drodze dla pieszych i rowerów/drodze dla rowerów/przejeździe dla rowerów/peronie przystankowym wraz z dojściami do tego peronu oraz robót dotyczących urządzeń ruchu drogowego;
- koszt wykonania oświetlenia czy też sygnalizacji świetlnej, akustycznej, wibracyjnej, bez wykonywania innych robót;
- koszt wykonania zawężenia pasów ruchu na przejściu dla pieszych;
- koszt wykonania dojścia do przejścia dla pieszych w formie chodnika lub drogi dla pieszych i rowerów;
- koszt wykonania azylu (wyłącznie wyniesionego);
- koszt wykonania prac mających na celu dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami;
- koszt znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- koszt usunięcia obiektów i zieleni ograniczających widoczność, korekty łuków;
- koszt sporządzenia dokumentacji;
- koszt wykonania tablicy informacyjnej.
Koszty niekwalifikowane zadania obejmują:
- koszty poniesione przed 01.01.2023 r.
- koszty robót dotyczących infrastruktury technicznej nie związanej z drogą i inwestycją np. koszty wykonania sieci wodociągowej, gazowej, sanitarnej, telekomunikacyjnej, elektrycznej (z wyjątkiem oświetlenia danego zadani, np. przejścia dla pieszych), przyłączy do tych sieci lub usunięcia kolizji z nimi.
- Koszty robót, które powinny być wykonywane w ramach bieżącego utrzymania.
Wymogi formalne:
- wniosek należy złożyć w terminie wskazanym w ogłoszeniu, wnioski złożone po terminie podlegają odrzuceniu;
- wniosek należy złożyć na właściwym formularzu;
- wniosek powinien być złożony przez ustawowego zarządcę drogi (w dniu złożenia wniosku) - zgodnie z art. 19 ust. 2 i 5 oraz ust 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych;
- wniosek powinien być podpisany przez osoby upoważnione (należy załączyć kopię upoważnienia w przypadku podpisania wniosku przez osoby upoważnione ze strony wnioskodawcy);
- wniosek należy wypełnić z należytą starannością szczególnie w zakresie spójności danych i informacji;
- wniosek powinien spełniać wszystkie wymogi dotyczące przedmiotu wniosku wymienione w Karcie oceny formalnej;
- do wniosku należy załączyć wszystkie wymagane załączniki.
Do wniosku należy obowiązkowo załączyć:
- zgłoszenie organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonywania robót budowlanych wraz z oświadczeniem wnioskodawcy o braku sprzeciwu organu administracji architektoniczno-budowlanej wobec zgłoszenia inwestora lub zgłoszenie organowi administracji architektoniczno-budowlanej zamiaru wykonywania robót budowlanych wraz z zaświadczeniem organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia tego sprzeciwu (jeśli jest wymagane przepisami prawa);
- Projekt stałej organizacji ruchu (w przypadku gdy wniosek dotyczy zadania w wyniku realizacji którego stała organizacja ruchu nie ulega zmianie, należy dołączyć obowiązującą stałą organizację ruchu);
- czytelną mapę poglądową obrazującą lokalizację zadania/zadań na tle obiektów o charakterze publicznym czy obiektów prowadzących działalność gospodarczą (np. urzędy, placówki oświatowe, handlowe, ochrony zdrowia, opiekuńcze, kultury, sportu, rekreacji i wypoczynku, itp.) czy też przedsięwzięcie komunikuje ważne instytucje lub miejscowości ze sobą;
- pismo z Policji z informacją o liczbie zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji) w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych/przejazdu dla rowerów oraz wzdłuż dróg dla pieszych/dróg dla pieszych i rowerów/dróg dla rowerów/peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów z udziałem pieszych w podziale na lata 2020, 2021 i 2022;
- pismo z Policji o liczbie osób zabitych lub rannych w wyniku zdarzeń drogowych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych/przejazdu dla rowerów oraz wzdłuż dróg dla pieszych/dróg dla pieszych i rowerów/dróg dla rowerów/peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów z udziałem pieszych w podziale na lata 2020, 2021 i 2022;
- oświadczenie o przekazaniu danych o sieci dróg publicznych;
- potwierdzoną za zgodność kopię porozumienia o przekazaniu zarządzania drogą innemu podmiotowi (w przypadku jeśli wniosek składa podmiot nie będący ustawowym zarządcą drogi);
- potwierdzoną za zgodność kopię upoważnienia w przypadku podpisania wniosku przez osoby upoważnione ze strony wnioskodawcy.
Wzór wniosku oraz pozostałe dokumenty dotyczące naboru wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zostały zamieszczone na stronie internetowej Warmińsko-
Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: Nabór marzec 2023-BRD
UWAGA!
Dane przedstawione we wniosku muszą odzwierciedlać stan faktyczny. Podawane parametry techniczne muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi.
Osoby do kontaktu – pracownicy Wydziału Infrastruktury i Nieruchomości Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie:
Izabela Sielicka – Werner - Przewodnicząca Komisji oceny wniosków tel. 89 52 32 561, pok.126
Liliana Klimek – tel. 89 52 32 443, pok. 349
Materiały
Zadania powiatowe - l. podstawowa (zm. 1 - 11.10.2023)Zadania_powiatowe_-_l_podstawowa_(zm_1_-_11102023).pdf 0.73MB Zadania gminne - l. podstawowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania_gminne_-_l_podstawowa_(zm_1_-_11102023).pdf 0.63MB Zadania powiatowe - l. rezerwowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania_powiatowe_-_l_rezerwowa_(zm_1_-_11102023).pdf 0.54MB Zadania gminne - l. rezerwowa (zm. 1 - 11.10.2023)
Zadania_gminne_-_l_rezerwowa_(zm_1_-_11102023).pdf 0.54MB Warmińsko-Mazurskie BRD RFRD 2023 pierwsza strona-4
Warmińsko-Mazurskie_BRD_RFRD_2023_pierwsza_strona-4.pdf 0.10MB Zadania powiatowe - lista podstawowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania_powiatowe_-_lista_podstawowa_-_BRD_(21092023_r).pdf 0.31MB Zadania gminne - lista podstawowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania_gminne_-_lista_podstawowa_-_BRD_(21092023_r).pdf 0.24MB Zadania powiatowe - lista rezerwowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania_powiatowe_-_lista_rezerwowa_-_BRD_(21092023_r).pdf 0.14MB Zadania gminne - lista rezerwowa - BRD (21.09.2023 r.)
Zadania_gminne_-_lista_rezerwowa_-_BRD_(21092023_r).pdf 0.14MB Wzór umowy - Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Wzór_umowy_-_Bezpieczeństwa_Ruchu_Drogowego.doc 0.12MB 1_Wzór wniosku_o_wypłatę_dofinansowania_na BRD z_RFRD
1_Wzór_wniosku_o_wypłatę_dofinansowania_na_BRD_z_RFRD.docx 0.03MB 2_Wzór Harmonogram_przekazywania_środków_BRD_RFRD_
2_Wzór_Harmonogram_przekazywania_środków_BRD_RFRD_.xlsx 0.01MB 3_Wzór wniosku_o_płatność_zaliczką_z_BRD_RFRD_
3_Wzór_wniosku_o_płatność_zaliczką_z_BRD_RFRD_.docx 0.02MB 4_Wzór formularza_rozliczenia_zaliczki_z_RFRD_BRD
4_Wzór_formularza_rozliczenia_zaliczki_z_RFRD_BRD.docx 0.02MB 5. Wzór Sprawozdania z poprawy bezpieczne przejścia
5_Wzór_Sprawozdania_z_poprawy_bezpieczne_przejścia.xls 0.04MB 6_Wzór rozliczenia_dofinansowania_z_RFRD_BRD
6_Wzór_rozliczenia_dofinansowania_z_RFRD_BRD.xls 0.10MB 7_Wzór_Tablicy informacyjnej_MI__obowiązujący_od_25062021
7_Wzór_Tablicy_informacyjnej_MI__obowiązujący_od_25062021.doc 0.27MB 7a Informacja w sprawie zmiany rozporządzenia dot. działań informacyjnych
7a_Informacja_w_sprawie_zmiany_rozporządzenia_dot_działań_informacyjnych.docx 0.01MB 8_Wzór_wniosku o_sporządzenie_aneksu_do_umowy_z_BRD__RFRD
8_Wzór_wniosku_o_sporządzenie_aneksu_do_umowy_z_BRD__RFRD.docx 0.02MB Instrukcja wypełniania wniosku -nabór marzec 2023 BRD
Instrukcja_wypełniania_wniosku_-nabór_marzec_2023_BRD.pdf 0.14MB Wniosek o dofinansowanie - BRD (marzec 2023)
Wniosek_o_dofinansowanie_-_BRD_(marzec_2023).xls 0.18MB Załącznik do wniosku - oświadczenie o przekazaniu danych o sieci dróg publ.
Załącznik_do_wniosku_-_oświadczenie_o_przekazaniu_danych_o_sieci_dróg_publ.pdf 0.07MB Karta oceny formalnej - przejścia marzec 2023
Karta_oceny_formalnej_-_przejścia_marzec_2023.pdf 0.09MB Karta oceny merytorycznej - przejścia
Karta_oceny_merytorycznej_-_przejścia.xls 0.05MB Instrukca oceny dla komisji przejscia
Instrukca_oceny_dla_komisji_przejscia.pdf 0.12MB
- Pierwsza publikacja:
- 02.03.2023 10:21 Urszula Kalinowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Infrastruktury i Nieruchomości
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Nabór marzec 2023 – BRD | 7.0 | 17.10.2023 14:32 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 6.0 | 11.10.2023 15:06 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 5.0 | 04.10.2023 12:43 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 4.0 | 27.09.2023 14:32 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 3.0 | 27.09.2023 13:31 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 2.0 | 02.03.2023 10:23 Urszula Kalinowska |
Nabór marzec 2023 – BRD | 1.0 | 02.03.2023 10:21 Urszula Kalinowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP