Skargi i wnioski na podmioty
Skargi i wnioski na podmioty działające na rynku artykułów rolno-spożywczych rozpatrywane przez Wojewódzkiego Inspektora (w skrócie skarga i wniosek na podmioty).
Skarga i wniosek na podmiot działający na rynku artykułów rolno-spożywczych
Skarga i wniosek na podmioty to informacja od konsumenta, organizacji lub przedsiębiorcy dotycząca jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz innych produktów (np. materiałów lub wyrobów przeznaczonymi do kontaktu z żywnością) podlegających kontroli IJHARS, w tym produktów ekologicznych, regionalnych i tradycyjnych.
Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie
Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę i adres: producenta lub dystrybutora lub importera (dane zawarte na opakowaniu lub etykiecie) lub nazwę i adres sprzedającego (sprzedaż detaliczna, hurtowa lub sprzedaż przez Internet),
- nazwę produktu będącego przedmiotem zastrzeżeń,
- opis zastrzeżeń dotyczących produktu (opis oznakowania, cechy jakościowe).
Do zgłoszenia warto załączyć zdjęcia opakowania i etykiety produktu, ewentualnie inne dowody potwierdzające zastrzeżenia.
Uwaga!
Do zgłoszenia nie należy dołączać produktu, ponieważ jakość handlowa może zostać sprawdzona wyłącznie w toku urzędowej kontroli, w tym na podstawie urzędowo pobranych próbek.
Jak zgłosić skargę lub wniosek na podmiot
Skargę i wniosek na podmiot należy kierować do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora JHARS, tj. właściwego do kontroli w danym podmiocie (producent lub sklep), którego dotyczy zgłoszenie.
Skargi i wnioski na podmioty działające na terenie woj. wielkopolskiego można składać pisemnie:
- pocztą tradycyjną, na adres:
Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Poznaniu
ul. Kazimierza Wielkiego 24/26
61-863 Poznań
- pocztą elektroniczną, adres e-mail: wi_poznan@ijhars.gov.pl,
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP:/WIJHARS-POZNAN/SkrytkaESP
- na skrzynkę do e-Doręczeń: AE:PL-16072-22817-TUCRV-28
Skargi lub wnioski można również złożyć osobiście do protokołu, podczas przyjęć interesantów przez przedstawiciela kierownictwa WIJHARS lub upoważnionego pracownika.
Informacje o przyjęciach interesantów można znaleźć w zakładce Załatw sprawę/ Skargi i wnioski.
Uwaga!
Zgłoszenia wykraczające poza zakres kompetencji organów IJHARS należy przekazywać bezpośrednio do:
- Państwowej Inspekcji Sanitarnej – zgłoszenia w zakresie bezpieczeństwa żywności, w tym jakości zdrowotnej, warunków sanitarnych w produkcji i handlu żywnością, zanieczyszczeń żywności, stosowania dozwolonych substancji dodatkowych.
- Inspekcji Weterynaryjnej – zgłoszenia w zakresie bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego.
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Inspekcji Handlowej – zgłoszenia w zakresie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, w tym reklamacji produktów.
- Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa – zgłoszenia dotyczące zanieczyszczeń materiału siewnego, wprowadzania do obrotu nawozów, środków wspomagających uprawę roślin i środków ochrony roślin.
Zasady doręczania odpowiedzi
Przekazanie odpowiedzi następuje:
- drogą pocztową - w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
- drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.
Przetwarzanie danych osobowych
Przekazując skargę lub wniosek na podmiot, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 RODO) przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w związku z załatwieniem zgłoszenia. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się w zakładce „O WIJHARS/Ochrona danych osobowych”).
- Pierwsza publikacja:
- 17.10.2024 14:16 Renata Roszewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Maria Jaśkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski na podmioty | 1.0 | 17.10.2024 14:16 Renata Roszewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP