W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

System zarządzania jakością

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) chce jak najlepiej służyć obywatelom w ramach przydzielonych kompetencji i dba o jakość realizowanych zadań. Dlatego wdrożyła system zarządzania jakością, który oparty jest na wymaganiach międzynarodowej normy ISO 9001. System po raz pierwszy został certyfikowany w 2005 roku i od tego czasu jest stale utrzymywany i poddawany cyklicznym audytom zewnętrznym niezależnej jednostki certyfikującej.
Systemem są objęte wszystkie jednostki Inspekcji- tj. Główny Inspektorat JHARS oraz szesnaście wojewódzkich inspektoratów JHARS.

Polityka jakości IJHARS

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.

IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne, społeczne, gospodarcze konsumentów poprzez wykrywanie artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości, w tym zafałszowanych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz zapewnienie żywności odpowiedniej jakości.

Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji”, jak również niezależność od jakichkolwiek nacisków i wpływów, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość i obiektywizm ich pracy.

IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:

  • przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej, w tym zafałszowanych,
  • zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
  • zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.

Powyższe cele są realizowane poprzez:

  • wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie przeciwdziałania korupcji,
  • przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
  • wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
  • zapewnienie jawności i przejrzystości działania z zachowaniem ochrony informacji ustawowo chronionej,
  • racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
  • współpracę z krajowymi i zagranicznymi jednostkami administracji publicznej, jednostkami badawczymi i naukowymi, krajowymi organizacjami branżowymi oraz z organizacjami międzynarodowymi i instytucjami Unii Europejskiej,
  • stały rozwój zawodowy pracowników, poszerzanie ich wiedzy i umiejętności,
  • zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
  • kształtowanie etycznej postawy pracowników,
  • monitorowanie wszystkich zidentyfikowanych procesów realizowanych w Inspekcji pod kątem osiągania zamierzonych celów i wyników,
  • identyfikację, analizę oraz ocenę występujących ryzyk i pojawiających się szans oraz podejmowanie działań w odpowiedzi na nie,
  • ciągłe doskonalenie wdrożonego i utrzymywanego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających działanie Inspekcji.

Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań, swojego wkładu w skuteczność systemu zarządzania jakością oraz z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości, przez co umacniają zaufanie klientów i interesariuszy do Inspekcji.

Najwyższe Kierownictwo IJHARS deklaruje swoją odpowiedzialność za utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością i ciągłe jego doskonalenie oraz spełnienie mających zastosowanie wymagań, w tym: przepisów prawnych i normy PN - EN ISO 9001:2015 oraz wymagań wewnętrznych.

W imieniu Najwyższego Kierownictwa IJHARS podpisano w dniu 5.04.2023 r. przez:

Przemysław Rzodkiewicz,  Główny Inspektor JHARS

Agnieszka  Sudoł,  Zastępca Głównego Inspektora JHARS      

Ewa Krzyżewska- Kuran,  Dyrektor Generalny GIJHARS

Certyfikat ISO 9001:2015

CERTYFIKAT ISO 9001:2015 wystawiony przez DEKRA Certification Sp. z o.o. potwierdza, że Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wdrożyła system zarządzania jakością zgodnie z ww. normą i skutecznie go realizuje.

Materiały

Polityka jakości IJHARS
Z-6​_KJ​_Polityka​_Jakosci​_IJHARS.pdf 0.08MB
Certyfikat WIJHARS w Poznaniu
Certyfikat​_IJHARS​_-​_Poznań​_2023​_pl.pdf 0.56MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.10.2024 12:46 Renata Roszewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maria Jaśkiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
System zarządzania jakością 3.0 17.12.2024 22:03 Renata Roszewska
System zarządzania jakością 2.0 17.12.2024 22:00 Renata Roszewska
System zarządzania jakością 1.0 17.10.2024 12:46 Renata Roszewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}