W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacja o przetwarzaniu danych w związku z pandemią SARS-COV-2

Szanowny Mieszkańcu województwa dolnośląskiego

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).

Realizując zadania określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności:

  1. Ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem SARS-Cov-2, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
  2. Ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi,
  3. Ustawie z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,

Dolnośląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we Wrocławiu jako Administrator Danych Osobowych informuje, że zbiera i przetwarza dane osobowe w celu ochrony zdrowia mieszkańców oraz wykonania działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się  koronawirusa SARS-Cov-2. Dane osobowe pozyskujemy z innych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych, ogólnopolskiego systemu informatycznego EWP, szpitali, laboratoriów wykonujących badania.

 

Jako Administrator Pani / Pana danych osobowych informuję, że:

  1. Administrator danych osobowych ma siedzibę we Wrocławiu przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej 73/77, kod pocztowy 50-950.
    Z administratorem danych osobowych można się kontaktować:
  1. listownie – pisząc na powyżej podany adres,
  2. za pomocą poczty elektronicznej wsse.wroclaw@sanepid.gov.pl,
  3. pisząc na adres skrytki ePUAP: /7366flouh4/skrytkaESP;
     
  1. Inspektor Ochrony Danych
    Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się kontaktować za pomocą poczty elektronicznej  pisząc na adres iod.wsse.wroclaw@sanepid.gov.pl;

     
  2. Cel i podstawa prawna przetwarzania

Będziemy przetwarzać dane osobowe w celu ochrony zdrowia mieszkańców województwa dolnośląskiego oraz wykonania działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się  koronawirusa COVID-19.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 9 ust. 2 lit. i oraz art. 6 ust. 1 lit. d RODO.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe zebrane w związku z nadzorem epidemiologicznym mogą być przekazywane jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz  podmiotom, którym przekazanie danych osobowych jest niezbędne do skutecznej walki z koronawirusem SARS-Cov-2. Do takich podmiotów można zaliczyć inne Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne, Dolnośląski Urząd Wojewódzki, Policję, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ), Ośrodki Pomocy Społecznej.
 

  1. Okres przechowywania

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe do chwili zrealizowania zadania, dla którego te dane zostały zebrane a następnie będziemy przechowywać jako materiały archiwalne przez okres wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach zgodnie z kategorią archiwalną nadawaną w zależności od rodzaju załatwianej sprawy. Kategorie archiwalne nadawane są zgodnie z  Załącznikiem Nr 5 - Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Organów Zespolonej Administracji Rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy.
 

  1. Każda osoba, której dane przetwarzamy ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania kontaktując się z nami osobiście  -  w siedzibie przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej 73/77 we Wrocławiu (czasami dokumentacja może być przechowywana w naszym budynku przy ulicy Składowej 1/3 we Wrocławiu) lub przesyłając wniosek opatrzony  kwalifikowanym podpisem elektronicznym na adres poczty elektronicznej wsse.wroclaw@sanepid.gov.pl lub przesyłając wniosek opatrzony podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym na adres skrytki ePUAP: /7366flouh4/skrytkaESP.  Ponadto przysługuje Pani / Panu prawo do żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
     
  2. Prawo do wniesienia skargi
    Każdej osobie, która uzna, że Jej dane osobowe przetwarzamy niewłaściwie, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

     
  3. Podanie danych – obowiązkowe czy dobrowolne ?
    To zależy od rodzaju podejmowanych przez nas działań.

Jeśli kieruje Pani / Pan do nas wniosek (pismo w dowolnej formie), oczekując rozpatrzenia sprawy (zajęcia stanowiska) i udzielenia odpowiedzi - podaje Pani/Pan dane dobrowolnie, jednak odmowa ich podania uniemożliwi załatwienie sprawy.

W przypadku działań podejmowanych w trakcie epidemii – na ogół dane osobowe zbieramy w sposób inny niż bezpośrednio od Państwa. Bardzo często otrzymujemy Państwa dane z Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych, ze szpitali, z laboratoriów wykonujących badania, za pomocą ogólnopolskiego systemu informatycznego EWP.

  1. Nie będziemy profilować Pani/Pana danych osobowych oraz nie będziemy podejmować wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji w oparciu o przetwarzane dane osobowe.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.11.2021 13:50 Magdalena Rudzka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krzysztof Gorgol
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o przetwarzaniu danych w związku z pandemią SARS-COV-2 4.0 28.07.2023 09:05 Tomasz Suszek
Informacja o przetwarzaniu danych w związku z pandemią SARS-COV-2 3.0 15.07.2022 08:05 Tomasz Suszek
Informacja o przetwarzaniu danych w związku z pandemią SARS-COV-2 2.0 13.06.2022 08:27 Tomasz Suszek
Informacja o przetwarzaniu danych w związku z pandemią SARS-COV-2 1.0 09.11.2021 13:50 Magdalena Rudzka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}