W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Działań Premiowych

Departament Działań Premiowych - nadzoruje Joanna Gierulska Zastępca Prezesa ARiMR

Departament Działań Premiowych realizuje zadania dotyczące zarządzania wykorzystaniem środków, przeznaczonych na udzielanie pomocy w ramach:

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, na:

  • premie dla młodych rolników,
  • premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej,
  • restrukturyzacja małych gospodarstw,
  • płatności dla rolników przekazujących małe gospodarstwa.

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, na:

  • ułatwianie startu młodym rolnikom,
  • renty strukturalne,
  • korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów.

Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2006, na:

  • dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów UE,
  • renty strukturalne,
  • wspieranie gospodarstw niskotowarowych.

W ramach realizacji swoich zadań, Departament w szczególności prowadzi sprawy z zakresu:

  • opracowywania i aktualizacji procedur obsługi wniosków o przyznanie pomocy finansowej, wniosków o płatność oraz innych procedur związanych z obsługą tych wniosków;
  • opracowywania i aktualizacji oraz udostępniania formularzy wniosków wraz z instrukcjami ich wypełniania;
  • interpretacji przepisów prawa i informowania jednostek organizacyjnych Agencji o szczegółowych zasadach udzielania i rozliczania pomocy;
  • udzielania informacji oddziałom regionalnym w zakresie stosowania procedur oraz beneficjentom o zasadach i warunkach korzystania z pomocy;
  • przygotowywania dokumentów księgowych dotyczących rent strukturalnych;
  • zgłaszania beneficjentów rent strukturalnych oraz członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego i przekazywanie raportów rozliczeniowych do ZUS;
  • rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych oraz zażaleń na postanowienia wydane przez dyrektorów oddziałów regionalnych podejmowanych w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
  • przygotowywania projektów decyzji administracyjnych i projektów postanowień Prezesa Agencji jako organu I instancji w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
  • nadzoru nad obsługą wniosków w zakresie przyznania pomocy w ramach działań wdrażanych przez Departament.

Dyrektor
Artur Kukla

tel.: 22 595 08 00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.08.2021 10:40 Rafał Sadowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Departament Działań Premiowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Działań Premiowych 15.0 28.11.2024 10:30 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 14.0 22.05.2024 09:21 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 13.0 11.03.2024 13:06 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 12.0 04.03.2024 11:07 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 11.0 04.03.2024 11:06 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 10.0 04.03.2024 08:26 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 9.0 25.07.2023 13:50 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 8.0 25.07.2023 13:49 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 7.0 16.11.2022 15:28 Kubat Artur BPr
Departament Działań Premiowych 6.0 07.10.2022 16:18 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 5.0 13.12.2021 16:52 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 4.0 13.12.2021 16:51 Wojcieszak Paweł BPr
Departament Działań Premiowych 3.0 02.09.2021 10:06 Binkowska Wioleta
Departament Działań Premiowych 2.0 02.09.2021 09:52 Kubat Artur
Departament Działań Premiowych 1.0 27.08.2021 10:40 Rafał Sadowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}