Departament Działań Premiowych
Departament Działań Premiowych - nadzoruje Joanna Gierulska Zastępca Prezesa ARiMR
Departament Działań Premiowych realizuje zadania dotyczące zarządzania wykorzystaniem środków, przeznaczonych na udzielanie pomocy w ramach:
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, na:
- premie dla młodych rolników,
- premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej,
- restrukturyzacja małych gospodarstw,
- płatności dla rolników przekazujących małe gospodarstwa.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, na:
- ułatwianie startu młodym rolnikom,
- renty strukturalne,
- korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów.
Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2006, na:
- dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów UE,
- renty strukturalne,
- wspieranie gospodarstw niskotowarowych.
W ramach realizacji swoich zadań, Departament w szczególności prowadzi sprawy z zakresu:
- opracowywania i aktualizacji procedur obsługi wniosków o przyznanie pomocy finansowej, wniosków o płatność oraz innych procedur związanych z obsługą tych wniosków;
- opracowywania i aktualizacji oraz udostępniania formularzy wniosków wraz z instrukcjami ich wypełniania;
- interpretacji przepisów prawa i informowania jednostek organizacyjnych Agencji o szczegółowych zasadach udzielania i rozliczania pomocy;
- udzielania informacji oddziałom regionalnym w zakresie stosowania procedur oraz beneficjentom o zasadach i warunkach korzystania z pomocy;
- przygotowywania dokumentów księgowych dotyczących rent strukturalnych;
- zgłaszania beneficjentów rent strukturalnych oraz członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego i przekazywanie raportów rozliczeniowych do ZUS;
- rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych oraz zażaleń na postanowienia wydane przez dyrektorów oddziałów regionalnych podejmowanych w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
- przygotowywania projektów decyzji administracyjnych i projektów postanowień Prezesa Agencji jako organu I instancji w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
- nadzoru nad obsługą wniosków w zakresie przyznania pomocy w ramach działań wdrażanych przez Departament.
Dyrektor
Artur Kukla
tel.: 22 595 08 00
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 27.08.2021 10:40 Rafał Sadowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Departament Działań Premiowych
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Działań Premiowych | 14.0 | 22.05.2024 09:21 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 13.0 | 11.03.2024 13:06 Kubat Artur BPr |
Departament Działań Premiowych | 12.0 | 04.03.2024 11:07 Kubat Artur BPr |
Departament Działań Premiowych | 11.0 | 04.03.2024 11:06 Kubat Artur BPr |
Departament Działań Premiowych | 10.0 | 04.03.2024 08:26 Kubat Artur BPr |
Departament Działań Premiowych | 9.0 | 25.07.2023 13:50 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 8.0 | 25.07.2023 13:49 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 7.0 | 16.11.2022 15:28 Kubat Artur BPr |
Departament Działań Premiowych | 6.0 | 07.10.2022 16:18 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 5.0 | 13.12.2021 16:52 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 4.0 | 13.12.2021 16:51 Wojcieszak Paweł BPr |
Departament Działań Premiowych | 3.0 | 02.09.2021 10:06 Binkowska Wioleta |
Departament Działań Premiowych | 2.0 | 02.09.2021 09:52 Kubat Artur |
Departament Działań Premiowych | 1.0 | 27.08.2021 10:40 Rafał Sadowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP