W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dostępność cyfrowa a portale społecznościowe

Treści publikowane w portalach społecznościowych przez podmioty publiczne także muszą być dostępne cyfrowo. Opisuje to artykuł 6. ustawy o dostępności cyfrowej.

Obowiązkowa dostępność treści w portalach społecznościowych

Artykuł 6. ustawy został stworzony z myślą przede wszystkim o publikowaniu treści na portalach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Vimeo itp.

Brzmi on:

Art. 6. W przypadku gdy podmiot publiczny publikuje informacje na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej innej niż jego strona internetowa lub aplikacja mobilna i informacje te nie spełniają wymagań dostępności cyfrowej, podmiot ten publikuje te same informacje na wybranej spośród posiadanych przez siebie stron internetowych lub aplikacji mobilnych, w sposób dostępny cyfrowo.

Podmiot publiczny ma zatem dwie możliwości:

  1. Publikuje treści w portalach społecznościowych w pełni dostępne cyfrowo - warto korzystać tu z domyslnych narzędzi w tych portalach, które umożliwiają tworzenie nagłówków w tekście, dodanie opisu alternatywnego do grafiki czy napisów do filmu.
  2. Treści niedostępne cyfrowo z portalu społecznościowego publikuje w innym miejscu w formie w pełni dostępnej - dotyczy to także sytuacji niezależnych od samego podmiotu publicznego, a wynikających np. z braku odpowiednich opcji czy narzędzi w portalu społecznościowym. Wówczas podmiot publiczny musi ponownie opublikować te same treści (w pełni dostępne) na jednej ze swoich stron. Jesli podmiot publiczny nie ma swojej strony internetowej to publikuje te treści w Biuletynie Informacji Publicznej.

Obowiązek dotyczy treści, a nie samego portalu społecznościowego

Artykuł 6. odnosi się do samych treści publikowanych przez podmiot publiczny. Podmiot publiczny nie jest odpowiedzialny za ewentualną niedostępność, czy błędy dostępności samej strony internetowej portalu społecznościowego (czy innej strony internetowej, której nie kontroluje).

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.01.2021 14:20 Jakub Dębski
Pierwsza publikacja:
18.08.2020 08:55 Adam Pietrasiewicz
{"register":{"columns":[]}}