W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prośba o wycenę — przeprowadzenie audytu dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych

Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi coroczny monitoring dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych.

Obowiązek monitoringu wynika z przepisów ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: ustawa o dostępności cyfrowej). Szczegółową metodologię tego monitoringu przygotowała Komisja Europejska. Podmioty publiczne mają obowiązek przestrzegać dostępności cyfrowej na mocy ww. ustawy.

Pozyskane wyceny posłużą do uzyskania orientacyjnej wartości przedmiotu zamówienia. W przypadku unieważnienia działania Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na Wykonawcę, który złożył wycenę, w szczególności Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania wyceny.

Przedmiot i cel zamówienia

Przedmiotem niniejszej prośby o wycenę jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług polegających na przeprowadzeniu audytu zgodności 45 aplikacji mobilnych, wskazanych przez Zamawiającego, z przepisami ustawy o dostępności cyfrowej.

Zakres zamówienia

Wykonawca w terminie do 30 listopada 2025 r. przeprowadzi dogłębne audyty dostępności cyfrowej dla 45 aplikacji mobilnych podmiotów publicznych wyselekcjonowanych przez Zamawiającego.
Aplikacje mobilne powinny zostać przeanalizowane pod kątem kryteriów z załącznika do ustawy o dostępności cyfrowej. Wykonawca będzie przeprowadzał audyty według poniższej metodyki.

Metodyka monitoringu aplikacji mobilnych

Wykonawca dla każdej z  aplikacji mobilnych przeprowadzi badanie składające się z 2 rodzajów testów:

  • testy eksperckie,
  • testy z użytkownikami, w tym z osobami z niepełnosprawnościami.

W każdej z badanych aplikacji Wykonawca przeanalizuje minimum 8 aktywnych ekranów reprezentujących możliwie jak najszerszy zakres funkcjonalności. O ile to możliwe, zdefiniowana próba badawcza powinna zawierać:

  • ekran startowy,
  • funkcja logowania,
  • komponent nawigacji głównej aplikacji mobilnej,
  • ekran z informacjami kontaktowymi,
  • ekrany pomocy technicznej,
  • ekrany zawierające informacje prawne,
  • co najmniej jeden ekran istotny dla każdego rodzaju usługi świadczonej poprzez interfejs aplikacji mobilnej,
  • ekran z deklaracją dostępności (o ile występuje).

Liczba badanych ekranów będzie mogła być mniejsza, jeśli dana aplikacja ma mniejszą liczbę aktywnych kart.
W badaniu Wykonawca powinien również ująć kryteria oceny dostępności zawarte w normie EN 301 549.
Rekomendujemy, aby badania wykonywać przy pomocy narzędzia przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Raport z badania aplikacji mobilnej

Po badaniu zgodności każdej aplikacji mobilnej Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport zawierający szczegółową informację o wynikach przeprowadzonego badania.

Raport zbiorczy

Po badaniu wszystkich aplikacji mobilnych, Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport zbiorczy zawierający podsumowanie wszystkich badań.
Raport zbiorczy będzie zawierał:

  • listę aplikacji mobilnych, które zostały poddane badaniu,
  • wynik badania każdej z nich, wraz z oceną jakościową dostępności cyfrowej,
  • podsumowanie badania zawierające omówienie wyników, kategoryzację znalezionych błędów, wskazanie najczęściej powtarzających się problemów,
  • wskazanie ewentualnych, napotkanych podczas badań dobrych praktyk i innowacyjnych rozwiązań związanych z dostępnością cyfrową,
  • listę problemów napotkanych podczas realizacji badań dostępności,
  • prezentację w formie slajdów omawiającą wyniki przeprowadzonych prac.

Termin realizacji zamówienia

Szacowanie kosztów należy przedstawić, biorąc pod uwagę realizację przedmiotu zamówienia do 30 listopada 2025 r.

Jak złożyć wycenę

  1. Należy podać cenę brutto i netto.
  2. Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
  3. Wycenę należy przesłać w wersji elektronicznej do 15 stycznia 2025 r. na skrzynkę poczty elektronicznej Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych Ministerstwa Cyfryzacji: sekretariat.CRKC@cyfra.gov.pl lub dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl
  4. Wszelkie pytania na temat tego zaproszenia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl
  5. Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 4, czekamy do 10 stycznia 2025 r.
    Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
03.01.2025 14:20 Małgorzata Wenek
Pierwsza publikacja:
03.01.2025 14:20 Małgorzata Wenek
{"register":{"columns":[]}}