Prośba o wycenę — przeprowadzenie audytu dostępności cyfrowej stron internetowych
Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi coroczny monitoring dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych.
Obowiązek monitoringu wynika z przepisów ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: ustawa o dostępności cyfrowej). Szczegółową metodologię tego monitoringu przygotowała Komisja Europejska. Podmioty publiczne mają obowiązek przestrzegać dostępności cyfrowej na mocy ww. ustawy.
Pozyskane wyceny posłużą do uzyskania orientacyjnej wartości przedmiotu zamówienia. W przypadku unieważnienia działania Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na Wykonawcę, który złożył wycenę, w szczególności Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania wyceny.
Ta informacja nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Informacja ta ma na celu wyłącznie rozpoznanie rynku.
Przedmiot i cel zamówienia
Przedmiotem prośby o wycenę jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług polegających na przeprowadzeniu audytu zgodności 100 stron internetowych, wskazanych przez Zamawiającego, z przepisami ustawy o dostępności cyfrowej.
Zakres zamówienia
Wykonawca w terminie do 30 listopada 2025 r. przeprowadzi dogłębne audyty dostępności cyfrowej dla 100 stron podmiotów publicznych wyselekcjonowanych przez Zamawiającego. Strony internetowe powinny zostać przeanalizowane pod kątem kryteriów z załącznika do ustawy o dostępności cyfrowej. Wykonawca będzie przeprowadzał audyty według poniższej metodyki.
Metodyka monitoringu stron internetowych
Wykonawca dla każdej ze stron internetowych przeprowadzi badanie składające się z 2 rodzajów testów:
- testy eksperckie,
- testy z użytkownikami, w tym z osobami z niepełnosprawnościami.
Na każdej stronie internetowej Wykonawca przeanalizuje minimum 15 podstron reprezentujących możliwie jak najszerszy zakres funkcjonalności badanej strony. Wśród analizowanych podstron powinny być:
- podstrona startowa,
- podstrona logowania,
- podstrona z mapą strony,
- podstrona z informacjami kontaktowymi,
- podstrona z formularzem kontaktowym, szczególnie z zabezpieczeniem typu CAPTCHA,
- podstrona z formularzem zaawansowanego wyszukiwania,
- podstrona z wynikami wyszukiwania,
- podstrona z deklaracją dostępności,
- podstrony o wyraźnie odrębnym wyglądzie od reszty lub zawierające innego rodzaju treści niż większość podstron,
- co najmniej jeden dokument do pobrania — istotny, dla każdego rodzaju usługi świadczonej przez stronę internetową,
- co najmniej jeden materiał multimedialny, na przykład film.
Liczba badanych podstron będzie mogła być mniejsza, jeśli dana strona ma mniej niż 15 podstron.
Raport z badania strony internetowej
Po badaniu dostępności cyfrowej każdej strony internetowej Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport ze szczegółowymi informacjami o wynikach przeprowadzonego badania.
Raport zbiorczy
Po badaniu wszystkich stron internetowych, Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport zbiorczy zawierający podsumowanie wszystkich badań.
Raport zbiorczy będzie zawierał:
- listę stron internetowych, które przebadano,
- wynik badania każdej z nich wraz z oceną jakościową dostępności cyfrowej,
- podsumowanie badania zawierające omówienie wyników, kategoryzację znalezionych błędów, wskazanie najczęściej powtarzających się problemów,
- wskazanie napotkanych podczas badań dobrych praktyk i innowacyjnych rozwiązań związanych z dostępnością cyfrową,
- listę problemów napotkanych podczas realizacji badań dostępności,
- prezentację w formie slajdów omawiającą wyniki przeprowadzonych prac.
Termin realizacji zamówienia
Szacowanie kosztów należy przedstawić, biorąc pod uwagę realizację przedmiotu zamówienia do 30 listopada 2025 r.
Jak złożyć wycenę
- Należy podać cenę brutto i netto.
- Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
- Wycenę należy przesłać w wersji elektronicznej do 15 stycznia 2025 r. na skrzynkę poczty elektronicznej Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych Ministerstwa Cyfryzacji: sekretariat.CRKC@cyfra.gov.pl lub dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl
- Wszelkie pytania na temat tego zaproszenia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl
- Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 4, czekamy do 10 stycznia 2025 r.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.
- Ostatnia modyfikacja:
- 03.01.2025 14:20 Małgorzata Wenek
- Pierwsza publikacja:
- 03.01.2025 14:20 Małgorzata Wenek