W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kierunki rozwoju transportu intermodalnego

„Kierunki rozwoju transportu intermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.” analizują stan kolejowego transportu intermodalnego, w tym infrastruktury liniowej, infrastruktury punktowej oraz taboru kolejowego wykorzystywanego w przewozach intermodalnych.

W dokumencie zaprezentowano trendy przewozowe i prognozy rozwoju transportu intermodalnego oraz zidentyfikowano bariery dla rozwoju tego transportu. Określono również wizję, którą jest wzrost znaczenia Polski w globalnych łańcuchach dostaw oraz cel główny, jakim jest stworzenie optymalnych warunków dla integracji międzygałęziowej w polskim systemie transportowym i zwiększenia wykorzystania transportu kolejowego w przewozach intermodalnych.

Przewidziano, że cel główny będzie realizowany przez trzy cele szczegółowe dotyczące wsparcia multimodalnych łańcuchów logistycznych, działań wzmacniających pozycję konkurencyjną transportu intermodalnego wobec innych gałęzi transportu oraz wykorzystania nowoczesnych technologii wspierających organizację i rozwój przewozów intermodalnych. Dokument określa system monitorowania i ewaluacji celów określonych dla transportu intermodalnego.

Materiały

Uchwała Rady Ministrów nr 177/2022 z 26 sierpnia 2022 r. w sprawie przyjęcia dokumentu „Kierunki rozwoju transportu intermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.”
Uchwała​_RM​_177​_2022​_z​_załącznikiem.pdf 4.08MB
Załącznik 2 - Prognoza oddziaływania na środowisko dla dokumentu strategicznego „Kierunki Rozwoju Transportu Intermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.
Zał​_2​_-​_Prognoza​_oddział​_na​_środowisko​_dla​_KRTI​_05012021.pdf 6.51MB
Załącznik 2a do Prognozy uzg. zakresu prognozy
Zał​_2a​_​_do​_Prognozy​_uzg​_zakresu​_prognozy.pdf 1.33MB
Załącznik 2b do Prognozy - tabela terminali
zal​_2​_b​_do​_Prognozy​_tabela​_terminali.pdf 0.55MB
Załącznik 2c do Prognozy - Karty terminali
zał​_2c​_​_do​_Prognozy​_Karty​_terminali.pdf 86.48MB
Załącznik 2d o Prognozy - pismo GDOŚ transgraniczne
zal​_2d​_do​_Prognozy​_pismo​_GDOŚ​_transgraniczne.pdf 0.20MB
Załącznik 2e do Prognozy - oświadczenie kierownika zespołu
zal​_2e​_​_do​_Prognozy​_oswiadczenie​_kierownika​_zespołu.pdf 0.06MB
Załącznik 2f do Prognozy - Ośiadczenie członka zespołu autorów
zal​_2f​_do​_Prognozy​_ośw​_członków​_zesp​_autorów.pdf 0.27MB
Załącznik 3 - Podsumowanie strategicznej oceny oddziaływania na środowiskoprojektu dokumentu strategicznego „Kierunki Rozwoju TransportuIntermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.”
Zał​_3​_Podsumowanie​_SOOŚ​_05012021.pdf 1.54MB
Zał 3a do Podsumowania – Wnioski i uwagi zgłoszone w ramach udziału społecznego do projektu Prognozy oddziaływania na środowisko stanowiące uzasadnienie, o którym mowa w art. 42 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
Zal​_3a​_do​_Podsumowania​_Uwagi​_do​_Prognozy.pdf 1.30MB
Zał 3b do Podsumowania – Wnioski i uwagi złożone w ramach udziału społecznego do projektu KRTI stanowiące uzasadnienie, o którym mowa w art. 42 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
zal​_3b​_do​_Podsumowania​_Uwagi​_do​_KRTI.pdf 2.61MB
Załącznik 3c do Podsumowania - Wnioski i uwagi zgłoszone w ramach udziału społecznego w trakcie konferencji i spotkania konsultacyjnego 23-11-2020
zal​_3c​_do​_Podsumowania​_Uwagi​_Konferencja​_23-11-2020.pdf 0.67MB
Załącznik 3d do Podsumowania - Uzgodnienia GDOS, GIS i DUM
Zał​_3d​_do​_Podsumowania​_uzgodnienia​_GDOS,​_GIS,​_DUM.pdf 1.51MB
Załącznik 3e do Podsumowania - Opinie GDOŚ, GIS i DUM
zał​_3​_e​_do​_Podsumowania​_Opinie​_GDOŚ,​_GIS,​_DUM.pdf 0.61MB
Rekomendacje dotyczące rozwoju bocznic kolejowych - Kierunki Rozwoju Transportu Intermodalnego do 2023 r. z perspektywą do 2040 r. wskazują rekomendowane działania, dotyczące wsparcia rozwoju bocznic kolejowych. Ministerstwo Infrastruktury wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego, Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. oraz PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. przeprowadziło analizę stanu infrastruktury bocznic kolejowych w Polsce, możliwych instrumentów wsparcia w tym w zakresie finansowym oraz propozycji zmian przepisów prawnych, dotyczących funkcjonowania bocznic, czego wynikiem jest niniejszy dokument
Rekomendacje​_dotyczące​_rozwoju​_bocznic​_kolejowych.pdf 0.80MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.09.2022 09:31 Patryk Garski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Bartłomiej Siudak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 7.0 02.09.2024 15:03 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 6.0 26.07.2023 17:18 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 5.0 24.07.2023 15:16 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 4.0 20.07.2023 17:31 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 3.0 20.07.2023 17:29 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 2.0 30.11.2022 13:51 Adam Bielecki
Kierunki rozwoju transportu intermodalnego 1.0 19.09.2022 09:31 Patryk Garski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}