Województwo łódzkie
Obwodnica Błaszek w ciągu drogi krajowej nr 12
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.
W czerwcu 2022 r. odbyło się spotkanie informacyjne dla mieszkańców, w ramach Akcji Informacyjnej III, dotyczące projektowanej obwodnicy projektowanej obwodnicy Błaszek w ciągu drogi krajowej nr 12.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Błaszek jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście. Miejscowość znajduje się w ciągu ważnego korytarza transportowego dla Wielkopolski, pomiędzy Sieradzem a Kaliszem. Usprawniony zostanie dojazd pojazdów ciężarowych od strony korytarza drogi krajowej nr 11, drogi krajowej nr 25 oraz Kalisza do drogi ekspresowej S8 w pobliżu Sieradza, dalej w kierunku Łodzi i Warszawy.
Budowa obwodnicy przyczyni się do odciążenia układu drogowego prowadzącego do Błaszek. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości tego połączenia. Ruch dalekobieżny zostanie ostatecznie wyprowadzony z miejscowości.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Brzezin w ciągu drogi krajowej nr 72
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzezin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście z powodu drogi krajowej nr 72. Droga krajowa nr 72 jest połączeniem pomiędzy zbudowaną drogą ekspresową S8 Warszawa - Piotrków Trybunalski a Łodzią i korytarzem północ-południe, czyli autostradą A1. Cały ruch odbywał się do tej pory przez ścisłą zabudowę miejską Brzezin. Budowa obwodnicy Brzezin odciąży miasto od ruchu do i z Łodzi w kierunku drogi ekspresowej S8. Poprawi się znacznie bezpieczeństwo mieszkańców.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Łowicza w ciągu dróg krajowych nr 14/70/92
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji Programowej.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnic Łowicza jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki się koncentruje w mieście z trzech dróg krajowych nr 14, 70 i 92.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łowiczu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinkach ww. dróg krajowych prowadzących z jednej strony do Warszawy, z drugiej strony włączających się do autostrad A2 i A1.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Srocka w ciągu drogi krajowej nr 12 (91)
- Stan prac przygotowawczych:
Inwestycja uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Prowadzone jest postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej w postaci koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla zadania „Budowa obwodnicy Srocka w ciągu drogi krajowej nr 12”.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2023 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Srocka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości z uwagi na jej umiejscowienie na sieci dróg krajowych w środku Polski. Droga krajowa nr 12 na odcinku Srock – Piotrków Trybunalski, pomiędzy autostradą A1 a drogą ekspresową S8, stanowi ważne, alternatywne do autostrady A1, połączenie Łodzi z Piotrkowem Trybunalskim. Srock narażony był na uciążliwy ruch zarówno tranzytowy, jak i lokalny. Wyprowadzenie ruchu z zabudowań znacząco wpłynie na poprawę warunków drogowych w miejscowości.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 45
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Wielunia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 45. W ostatnich latach oddano obejście Wielunia w osi wschód-zachód, w ciągu drogi nr 74. Oddanie drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łodzią a Wrocławiem spowodowało znaczący wzrost ruchu w osi północ-południe. Planowana inwestycja ma za zadanie zaradzić obecnej sytuacji i rosnącym potokom ruchu kierującym się z i do drogi ekspresowej S8. Na południe od Wielunia ruch rozdziela się na drogi krajowe nr 43 i 45 prowadzące do Częstochowy i autostrady A1 oraz Kluczborka i korytarza drogi krajowej nr 11, planowanej do rozbudowy do parametrów drogi ekspresowej (S11).
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.