W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo małopolskie

Województwo małopolskie - 100 obwodnic

Obwodnica Trzebini w ciągu drogi krajowej nr 79

  • Stan prac przygotowawczych:

Trwa opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2026 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Trzebini jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości na drodze 79.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w okolicy pobliżu autostrady A4. Budowa tej obwodnicy poprawi również dostępność komunikacyjną rafinerii w Trzebini.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Limanowej w ciągu drogi krajowej nr 28

  • Stan prac przygotowawczych:

Prowadzone są obecnie prace związane z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zakończą się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowane złożenie wniosku w pierwszej połowie 2023 r.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Limanowej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze numer 28.

Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Limanowej. Inwestycja ułatwi podróż pomiędzy Nowym Sączem a Rabką-Zdrój i pozytywnie wpłynie na spójność komunikacyjną południowej Małopolski.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Makowa Podhalańskiego w ciągu drogi krajowej nr 28

  • Stan prac przygotowawczych:

Prowadzone są obecnie prace związane z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zakończą się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Złożenie wniosku planowane jest w pierwszej połowie 2023 r.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Makowa Podhalańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze numer 28. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Makowa Podhalańskiego. Inwestycja pozytywnie wpłynie na przepustowość ciągu komunikacyjnego DK28 łączącego Podtatrze ze Śląskiem.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Nowego Targu w ciągu drogi krajowej nr 49

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W3.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Nowego Targu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze numer 49 po zjeździe z drogi krajowej nr 47. Obecnie jest realizowana inwestycja polegająca na rozbudowie drogi krajowej nr 47 pomiędzy Rabką Zdrój a Nowym Targiem. Konieczna stała się również budowa obwodnicy w ciągu dk 49. Inwestycja ta pozwoli na wyprowadzenie ruchu dalekobieżnego, często turystycznego na drogę krajową nr 49 w kierunku Białki Tatrzańskiej i granicy ze Słowacją, z ominięciem miasta.

Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego, zwiększenie przepustowości dróg oraz poprawi się dostępność drogi krajowej nr 47 tzw. zakopianki. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Nowego Targu.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Piwnicznej w ciągu drogi krajowej nr 87

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Inwestycja rodzi liczne protesty okolicznych mieszkańców, którzy domagają się całkowitego zaniechania prac związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji. Głównym argumentem podnoszonym przez lokalne społeczności jest domniemane wprowadzenie ciężkiego ruchu tranzytowego do Piwnicznej poprzez realizację obwodnicy.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Piwnicznej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze numer 87 w kierunku granicy ze Słowacją.

Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu międzynarodowego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Piwnicznej. Istotna będzie również możliwość ominięcia zabudowań miejscowości przez ruch turystyczny kierujący się np. w stronę Muszyny.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Wschodnia Obwodnica Tarnowa w ciągu drogi krajowej nr 73

  • Stan prac przygotowawczych:

Inwestycja przygotowywana. Uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach w 2018 r. Prace przygotowawcze prowadzone były we współpracy z Miastem Tarnów. Długotrwałe rozmowy prowadzone z miastem dotyczące zawarcia porozumienia określającego szczegóły realizacji i zapewnienia finansowania zakończyły się fiaskiem.

W związku z powyższym podjęte zostały działania, których celem jest przygotowanie i realizacja zadania alternatywnego zadania polegającego na budowie nowego przebiegu drogi krajowej nr 73 od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94.

  • Obecnie prowadzony jest przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami Koncepcji programowej.

Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2027 r.  – opóźnienie spowodowane  brakiem wypracowania porozumienia z władzami Tarnowa i koniecznością przygotowania nowego zadania inwestycyjnego.

  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Tarnowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze numer 73 przy dojeździe do węzła Tarnów Północ.

Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu międzynarodowego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Tarnowa.

Inwestycja poprawi dostępność komunikacyjną Pilzna i Jasła. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Wadowic w ciągu drogi krajowej nr 28

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Uzyskanie decyzji planowane jest w drugiej połowie 2023 r.

W sprawie budowy tej obwodnicy zostało podpisane porozumienie pomiędzy GDDKiA a Gminą Wadowice. W myśl tego porozumienia Gmina przygotowuje dokumentację wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej i zezwolenia na realizację, natomiast GDDKiA zbuduje drogę. Umowa z wykonawcą dokumentacji została podpisana przez Gminę Wadowice.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Wadowic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze numer 28. Fragment ten będzie uzupełnieniem nowego układu komunikacyjnego w obrębie Wadowic.

Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja będzie stanowiła uzupełnienie istniejącej sieci dróg w mieście i pozytywnie wpłynie na płynność ruchu.

Południowa obwodnica Wadowic będzie stanowić ciąg drogi krajowej nr 28, na odcinku od ronda gen. Leopolda Okulickiego (gdzie połączy się z drogą krajową nr 52) do ul. Zegadłowicza. Obwodnica ma rozładować zatory w ruchu, jakie tworzą się na drogach krajowych nr 28 (Wadowice -Sucha Beskidzka) oraz 52 (Wadowice - Kraków). Planowana obwodnica uwzględniać będzie również planowaną do realizacji w kolejnej perspektywie finansowej UE Beskidzką Drogę Integracyjną, czyli drogę ekspresową S52.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}