W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo mazowieckie

Województwo mazowieckie - 100 obwodnic

Obwodnica Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60

  • Stan prac przygotowawczych:

W trakcie realizacji są prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2026 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Ciechanowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Ciechanowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79

  • Stan prac przygotowawczych:

Prace przygotowawcze zostały zakończone. Uzyskane zostały wymagane decyzje administracyjne (środowiskowa i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Zadanie jest na etapie budowy.

  • Data ogłoszenia przetargu: 15.06.2020 r.
  • Data zawarcia umowy: 10.12.2020 r.
  • Zakończenie realizacji: 05.2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości bardziej na północ, czyli obejścia Zwolenia.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Lipsku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się z Warszawy. Będzie stanowić również uzupełnienie przebudowanego ciągu drogi wojewódzkiej nr 747.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowe. Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a Autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53

  • Stan prac przygotowawczych:

Prowadzone są obecnie prace związane z opracowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zakończą się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2026 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Ostrołęki jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 53 i 61.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Ostrołęce. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Zadanie dopełni zamierzone efekty w zakresie realizacji korytarza trasy S61 realizowanej w tym rejonie. Szczególnie istotne będzie również rozładowanie ruchu w kierunku północnym na Mazury, m.in. w sezonie wakacyjnym.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61

  • Stan prac przygotowawczych:
  • Dla inwestycji uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Zakończyła się już procedura wyboru wykonawcy, który ma za zadanie zaprojektować, uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wybudować obwodnicę. Zadanie jest na etapie budowy.
  • Data ogłoszenia przetargu: 04.12.2020 r.
  • Data zawarcia umowy: 17.06.2021 r.
  • Zakończenie realizacji: 04.2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową nr 57.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Drogi krajowej nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i Mazowsza na Warmię i Mazury.

Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63

  • Stan prac przygotowawczych:
  • Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.
  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kw. 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez realizację tej obwodnicy w ciągu drogi krajowej, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie prowadził do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla inwestycji uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Opracowywana jest Koncepcja programowa.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kw. 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 oraz węzła znajdującego się w okolicy Radomia.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. Złożóny został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kw. 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie  drogi krajowe w mieście przebiegają przez teren bardzo zabudowany, stanowiący kręgosłup komunikacyjny miasta.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z autostrady A2.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79

  • Stan prac przygotowawczych:

Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kw. 2026 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Zwolenia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 12 i 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości - obejścia Lipska.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zwoleniu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami. Prace nad tym ciągiem również trwają.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}