Województwo opolskie
Obwodnica Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39
- Stan prac przygotowawczych:
Inwestycja jest obecnie na etapie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Planowane uzyskanie decyzji w III kwartale 2023 r.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2024 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzegu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej numer 39 wraz z budową nowego mostu na Odrze. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Inwestycja pozwoli na skomunikowanie północnej części województwa opolskiego z autostradą A4 i będzie stanowiła uzupełnienie istniejącej obwodnicy w ciągu drogi 94.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Lędzin w ciągu drogi krajowej nr 46
- Stan prac przygotowawczych:
Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. W lutym 2023 r. odbyły się spotkania informacyjne.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Lędzin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej numer 46. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Inwestycja stanowić będzie element nowego ciągu drogi krajowej numer 46, jako drogi wylotowej z Opola w kierunku wschodnim. Pozwoli na sprawne skomunikowanie stolicy województwa opolskiego z Lublińcem i dalej z Częstochową. Jest to kolejny etap prac poprawiających bezpieczeństwo i przepustowość drogi krajowej nr 46, np. w ostatnim czasie została oddana obwodnica Myśliny.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41
- Stan prac przygotowawczych:
Dla inwestycji opracowywana jest dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej numer 41. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Inwestycja pozwoli na sprawne skomunikowanie ciągów dróg nr 40 oraz 41 i będzie stanowić uzupełnienie do istniejącej obwodnicy w ciągu drogi 41. Obwodnica poprawi dostępność komunikacyjną województwa opolskiego od strony południowej granicy kraju.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46
- Stan prac przygotowawczych:
Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W2.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2024 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sidziny jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej numer 46. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Obwodnica Sidziny ułatwi dostępność komunikacyjną Nysy od strony stolicy województwa. Inwestycja będzie pełniła rolę uzupełniającą do nowych obwodnic Nysy oraz Niemodlina.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.