W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo pomorskie

Województwo pomorskie - 100 obwodnic

Obwodnica Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25

  • Stan prac przygotowawczych:

Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu.

  • Data zakończenia robót: II kwartał 2023 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzezia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście na drodze krajowej nr 25.

Nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Brzeziu. Inwestycja poprawiła również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami koncepcji programowej.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Człuchowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22/25. Chodzi zarówno ruch tranzytowy przebiegający przede wszystkim drogą krajową nr 22, jak i ruch regionalny lub wakacyjny drogą krajową nr 25. Będzie ona w tym sensie stanowić kontynuację planowanej do budowy obwodnicy Kamienia i Sępólna Krajeńskiego.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Człuchowie. Inwestycja poprawi również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. W czerwcu i we wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania informacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 21. Chodzi przede wszystkim o ruch z obecnej obwodnicy Słupska w kierunku Łeby.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Słupsku. Będzie to o tyle istotne, że w najbliższych latach planuje się również realizację całego ciągu drogi ekspresowej S6. Już obecnie budowana jest pierwsza część w kierunku Trójmiasta. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22

  • Stan prac przygotowawczych:

Została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. W trakcie realizacji są prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu koncepcji programowej, która wskaże jak będzie wyglądać obwodnica. W lutym 2023 r. odbyły się spotkania informacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Starogardzie Gdańskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55

  • Stan prac przygotowawczych:

Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W3, który rozpoczynała na północ od miasta i przechodzi po jego wschodniej stronie, omijając Jezioro Barlewickie, na zachód od Czernina. Za Sztumską Wsią połączy się z obecną drogą krajową nr 55.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztumu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 55.

Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Sztumie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}