Województwo pomorskie
Obwodnica Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25
- Stan prac przygotowawczych:
Inwestycja została zakończona i oddana do ruchu.
- Data zakończenia robót: II kwartał 2023 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzezia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentrował się w mieście na drodze krajowej nr 25.
Nastąpiła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Brzeziu. Inwestycja poprawiła również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostały najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25
- Stan prac przygotowawczych:
Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami koncepcji programowej.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: III kwartał 2024 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Człuchowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22/25. Chodzi zarówno ruch tranzytowy przebiegający przede wszystkim drogą krajową nr 22, jak i ruch regionalny lub wakacyjny drogą krajową nr 25. Będzie ona w tym sensie stanowić kontynuację planowanej do budowy obwodnicy Kamienia i Sępólna Krajeńskiego.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Człuchowie. Inwestycja poprawi również warunki bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21
- Stan prac przygotowawczych:
Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. W czerwcu i we wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania informacyjne.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 21. Chodzi przede wszystkim o ruch z obecnej obwodnicy Słupska w kierunku Łeby.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Słupsku. Będzie to o tyle istotne, że w najbliższych latach planuje się również realizację całego ciągu drogi ekspresowej S6. Już obecnie budowana jest pierwsza część w kierunku Trójmiasta. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22
- Stan prac przygotowawczych:
Została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. W trakcie realizacji są prace dokumentacyjne polegające na opracowaniu koncepcji programowej, która wskaże jak będzie wyglądać obwodnica. W lutym 2023 r. odbyły się spotkania informacyjne.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2024 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny, ale także ruch tranzytowy.
Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Starogardzie Gdańskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55
- Stan prac przygotowawczych:
Złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jako wariant preferowany przebiegu obwodnicy wskazano wariant W3, który rozpoczynała na północ od miasta i przechodzi po jego wschodniej stronie, omijając Jezioro Barlewickie, na zachód od Czernina. Za Sztumską Wsią połączy się z obecną drogą krajową nr 55.
- Planowana data ogłoszenia przetargu: II kwartał 2025 r.
- Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztumu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 55.
Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Sztumie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.