W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Logo Instytutu

Z przyjemnością prezentujemy nowe logo Instytutu Rozwoju Języka Polskiego. Ten znak to kreatywne odzwierciedlenie wyjątkowości naszego języka i stosowanych w nim kształtów.

Nowe logo w trzech wersjach

Język polski język szczyci się wyjątkowymi znakami diakrytycznymi.

 

W polskim alfabecie jest dziewięć liter tworzonych za pomocą znaków diakrytycznych:

 

  • ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.

 

Logo tworzą dwa główne, wyodrębnione diakryty, wpisane w literę P.

 

Są wyróżnikiem języka, którego promowanie stanowi trzon misji Instytutu.

 

Geneza znaku Instytutu:

 

 

Pola ochronne

Pole ochronne definiuje obszar wokół logotypu, w którym nie może się pojawić żadna obca forma. Chyba, że za wyjątkowym zaproszeniem. 

Wyznacza on minimalne odsunięcie logotypu od innego elementu graficznego i musi być bezwzględnie respektowane. Tak, jak polskie zasady gramatyki i ortografii.

Kolorystyka podstawowa identyfikacji wizualnej Instytutu:

A także kolrystyka uzupełniająca:

W którym kolorze jest nam najbardziej do twarzy?

 

Materiały

Paczka z logo Instytutu Rozwoju Języka Polskiego
LOGO​_POLSKIE.zip 7.84MB
Poznaj nowy znak graficzny Instytutu
SLAJDY​_O​_LOGO.pdf 2.87MB
{"register":{"columns":[]}}