Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna
Informacje
Dane kontaktowe do kierownika sekcji kwatermistrzowsko-technicznej.
Stopień, imię i nazwisko: asp. Sławomir Gorol
Telefon: 47-851-75-65;
Fax: 47-851-75-69 ;
Dane kontaktowe do starszego inspektora sztabowego w sekcji kwatermistrzowsko-technicznej.
Telefon: 47-851-75-66;
Fax: 47-851-75-69 ;
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna urzęduje od godziny 7:30 do 15:30.
Zadania sekcji kwatermistrzowsko-technicznej
Zakres zadań kwatermistrzowskich
Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej w zakresie kwatermistrzowskim należy w szczególności:
- Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
- Monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- Prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnychi emerytów komendy;
- Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- Prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego i inne jednostki ochrony przeciwpożarowej na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działańw ramach odwodów operacyjnych;
- Prowadzenie sprawz zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
- Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- Gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
- Sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
- Realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
- Systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
- Realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnychi celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- Ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
- Weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
- Prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (Zakładowy Fundus Świadczeń Socjalnych).
- Współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy;
- Prowadzenie spraw związanych z rozdziałem kosztów operatorów monitoringu kosztami funkcjonowania Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych w komendzie.
- Wykonywanie zadań związanych z rozdziałem dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG.
Zakres zadań technicznych
Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej w zakresie technicznym należy w szczególności:
- Inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
- Monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
- Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
- Organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
- Bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
- Prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
- Prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
- Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
- Zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
- Prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- Kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- Wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- Nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu), w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, i tym podobnych.
Zadania wspólne komórek organizacyjnych
Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:
- Planowanie i realizacja budżetu komendy.
- Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
- Sporządzanie programów działań oraz planów pracy komórki organizacyjnej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
- Opracowywanie materiałów do informacji komendanta o stanie bezpieczeństwa miasta w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz materiałów niezbędnych do przedkładania na posiedzeniach i naradach zespołów oraz komisji, w których uczestniczy komendant.
- Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w Komendzie Miejskiej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
- Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi jednostek oraz terenowej administracji rządowej samorządu terytorialnego oraz innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
- Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego.
- Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytuji i organy władzy.
- Realizowanie zaleceń pokontrolnych.
- Realizowanie zadań z zakresu zadań obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
- Współpraca z właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
- Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
- Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów, przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
- Przekazywanie elektroniczne dokumentów między komórkami organizacyjnymi za pomocą Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów;
- Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
- Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie działania komendy;
- Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta funkcji w miejskim zespole zarządzania kryzysowego;
- Terminowe i zgodne z przepisami realizowanie powierzonych zadań;
- Przestrzeganie przepisów prawa, w tym o ochronie informacji niejawnych, ochronnie danych osobowych i Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
- Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy na zajmowanym stanowisku pracy;
- Realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą;
- Współudział w realizowaniu zadań w zakresie prowadzonych procedur zamówień publicznych;
- Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną
- Wprowadzanie i aktualizacja danych w systemach teleinformatycznych używanych w Państwowej Straży Pożarnej na podstawie przepisów odrębnych (w tym w "Systemie Wspomagania Decyji-ST".
Zadania kierowników komórek organizacyjnych
Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
- Nadzór nad terminowym oraz prawidłowym pod względem merytorycznym i formalnym realizowaniem zadań w podległej komórce organizacyjnej.
- Planowanie oraz bieżące organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Dokonywanie okresowych opinii służbowych i ocen okresowych podległych pracowników.
- Przygotowywanie projektów oraz inicjowanie zmian zakresów czynności dla podległych pracowników.
- Realizowanie obowiązków nałożonych na osoby kierujące pracownikami zawarte w Ustawie - Kodeks pracy
- Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny służby i pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy w podległej komórce organizacyjnej.
- Nadzór i realizacja zadań związanych z przestrzeganiem zasad ochrony gromadzonych danych osobowych oraz pracy ze zbiorami danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej.
- Nadzór i realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą w podległej komórce organizacyjnej.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- kpt. Rafał Binięda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 11.0 | 17.07.2024 13:26 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 10.0 | 17.07.2024 12:34 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 9.0 | 11.04.2024 11:33 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 8.0 | 30.11.2023 20:12 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 7.0 | 07.12.2022 10:52 mł. bryg. Paweł Giendek |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 6.0 | 04.03.2022 12:31 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 5.0 | 12.02.2021 12:25 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 4.0 | 12.02.2021 12:15 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 3.0 | 12.02.2021 11:46 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 2.0 | 09.12.2020 13:37 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna | 1.0 | 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP