W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna

Informacje

Dane kontaktowe do kierownika sekcji kwatermistrzowsko-technicznej.
Stopień, imię i nazwisko: asp. Sławomir Gorol
Telefon: 47-851-75-65;
Fax: 47-851-75-69 ;

 

Dane kontaktowe do starszego inspektora sztabowego w sekcji kwatermistrzowsko-technicznej.
Telefon: 47-851-75-66;
Fax: 47-851-75-69 ;

Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna urzęduje od godziny 7:30 do 15:30.

Zadania sekcji kwatermistrzowsko-technicznej

Zakres zadań kwatermistrzowskich

Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej w zakresie kwatermistrzowskim należy w szczególności:

  1. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
  2. Monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnychi emerytów komendy;
  4. Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
  6. Prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  7. Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego i inne jednostki ochrony przeciwpożarowej na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działańw ramach odwodów operacyjnych;
  8. Prowadzenie sprawz zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
  9. Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
  10. Gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
  11. Sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
  12. Realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
  13. Systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
  14. Realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnychi celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  15. Ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
  16. Weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
  17. Prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (Zakładowy Fundus Świadczeń Socjalnych).
  18. Współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy;
  19. Prowadzenie spraw związanych z rozdziałem kosztów operatorów monitoringu kosztami funkcjonowania Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych w komendzie.
  20. Wykonywanie zadań związanych z rozdziałem dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG.

Zakres zadań technicznych

Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej w zakresie technicznym należy w szczególności:

  1. Inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
  2. Monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
  3. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
  4. Organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
  5. Bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
  6. Prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
  7. Prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
  8. Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
  9. Zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
  10. Prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  11. Kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  12. Wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
  13. Nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu), w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, i tym podobnych.

Zadania wspólne komórek organizacyjnych

Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
 

Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:

  1. Planowanie i realizacja budżetu komendy.
  2. Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
  3. Sporządzanie programów działań oraz planów pracy komórki organizacyjnej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
  4. Opracowywanie materiałów do informacji komendanta o stanie bezpieczeństwa miasta w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz materiałów niezbędnych do przedkładania na posiedzeniach i naradach zespołów oraz komisji, w których uczestniczy komendant.
  5. Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w Komendzie Miejskiej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
  6. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi jednostek oraz terenowej administracji rządowej samorządu terytorialnego oraz innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
  7. Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego.
  8. Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytuji i organy władzy.
  9. Realizowanie zaleceń pokontrolnych.
  10. Realizowanie zadań z zakresu zadań obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
  11. Współpraca z właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
  12. Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  13. Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
  14. Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów, przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
  15. Przekazywanie elektroniczne dokumentów między komórkami organizacyjnymi za pomocą Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów;
  16. Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
  17. Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie działania komendy;
  18. Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta funkcji w miejskim zespole zarządzania kryzysowego;
  19. Terminowe i zgodne z przepisami realizowanie powierzonych zadań;
  20. Przestrzeganie przepisów prawa, w tym o ochronie informacji niejawnych, ochronnie danych osobowych i Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
  21. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy na zajmowanym stanowisku pracy;
  22. Realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą;
  23. Współudział w realizowaniu zadań w zakresie prowadzonych procedur zamówień publicznych;
  24. Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną
  25. Wprowadzanie i aktualizacja danych w systemach teleinformatycznych używanych w Państwowej Straży Pożarnej na podstawie przepisów odrębnych (w tym w "Systemie Wspomagania Decyji-ST".

Zadania kierowników komórek organizacyjnych

Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

  1. Nadzór nad terminowym oraz prawidłowym pod względem merytorycznym i formalnym realizowaniem zadań w podległej komórce organizacyjnej.
  2. Planowanie oraz bieżące organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
  3. Dokonywanie okresowych opinii służbowych i ocen okresowych podległych pracowników.
  4. Przygotowywanie projektów oraz inicjowanie zmian zakresów czynności dla podległych pracowników.
  5. Realizowanie obowiązków nałożonych na osoby kierujące pracownikami zawarte w Ustawie - Kodeks pracy
  6. Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny służby i pracy podległej komórki organizacyjnej.
  7. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy w podległej komórce organizacyjnej.
  8. Nadzór i realizacja zadań związanych z przestrzeganiem zasad ochrony gromadzonych danych osobowych oraz pracy ze zbiorami danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej.
  9. Nadzór i realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą w podległej komórce organizacyjnej.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Rafał Binięda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 11.0 17.07.2024 13:26 st. kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 10.0 17.07.2024 12:34 st. kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 9.0 11.04.2024 11:33 st. kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 8.0 30.11.2023 20:12 st. kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 7.0 07.12.2022 10:52 mł. bryg. Paweł Giendek
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 6.0 04.03.2022 12:31 kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 5.0 12.02.2021 12:25 kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 4.0 12.02.2021 12:15 kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 3.0 12.02.2021 11:46 kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 2.0 09.12.2020 13:37 kpt. Rafał Binięda
Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna 1.0 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}