Sekcja organizacyjno-kadrowa
Informacje
Dane kontaktowe do kierownika sekcji organizacyjno-kadrowej.
Stopień, imię i nazwisko: mł. ogn. Iwona Breguła
Telefon: 47-851-75-67;
Fax: 47-851-75-69 ;
Dane kontaktowe do starszego specjalisty w organizacyjno-kadrowej:
Telefon: 47-851-75-50;
Fax: 47-851-75-69 ;
Sekcja organizacyjno-kadrowa urzęduje od godziny 7:30 do 15:30.
Zadania sekcji organizacyjno-kadrowej
Zakres zadań organizacyjnych
Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie organizacyjnym należy w szczególności:
- Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
- Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
- Udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
- Udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
- Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
- Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjamii jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- Przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wnioskówz zakresu działania komendy;
- Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- Organizowanie systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
- Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
- Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.
Zakres zadań kadrowych
Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie kadrowym należy w szczególności:
- Realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
- Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców jednostki ratowniczo-gaśniczej;
- Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników komendy;
- Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
- Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
- Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
- Ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
- Kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.
Zakres zadań ochrony danych
Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie zadań Specjalisty Ochrony Danych:
- Prowadzenie dokumentacji opisujących sposób przetwarzania danych w komendzie, a w tym m.in. zapewnianie by dane były przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami; (koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych);
- Realizacja procesu nadawania upoważnień dla osób przetwarzających dane osobowe w komendzie;
- Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i rejestru kategorii czynności dla komendy oraz innych rejestrów określonych w przepisach i procedurach wspierających wykonywanie zadań ochrony danych osobowych;
- Dokonywanie okresowych przeglądów i uaktualnień procedur dokumentacji w wewnętrznej dotyczącej ochrony danych osobowych, sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
- Opracowanie analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych oraz uwzględnianie wyników analizy w stosownych zabezpieczeniach i procedurach;
- Organizowanie, prowadzenie i monitorowanie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych;
- Uwzględnianie ochrony danych osobowych w fazie projektowania oraz wdrażania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia, aby domyślnie były przetwarzane tylko dane niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania (nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa)
- Opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
- Wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
- Podejmowanie stosownych działań, zgodnie z przepisami i procedurami w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych;
- Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych oraz Zastępcą Inspektora Ochrony Danych;
- Współpraca na żądanie z organem nadzorczym w ramach wykonywania swoich zadań;
- Zapewnienie realizacji praw osób, których dane dotyczą;
- Przeprowadzanie w zależności od potrzeb audytów w zakresie ochrony danych.
Zakres zadań kancelarii niejawnej:
Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie zadań kancelarii niejawnej:
- Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych;
- Udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym i egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- Realizacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii materiałów niejawnych oraz jednostce organizacyjnej;
- Prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
- Wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, który nadzoruje prace kancelarii niejawnej.Zakres zadań ochrony danycDo zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie zadań kancelarii niejawnej:
Zakres zadań Koordynatora ds. równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji
Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie zadań Koordynatora ds. równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji:
- Monitorowanie sytuacji w zakresie przestrzegania zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji;
- Propagowanie problematyki równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji, w tym organizowanie szkoleń dla pracowników Komendy Miejskiej PSP w Świętochłowicach;
- Udział w pracach Komisji Antymobbingowej / Antydyskryminacyjnej;
- Przeciwdziałanie naruszeniom zasady równego traktowania;
- Podejmowanie działań zmierzających do eliminacji lub ograniczenia skutków powstałych w wyniku naruszenia zasady równego traktowania.
Zadania wspólne komórek organizacyjnych
Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:
- Planowanie i realizacja budżetu komendy.
- Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
- Sporządzanie programów działań oraz planów pracy komórki organizacyjnej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
- Opracowywanie materiałów do informacji komendanta o stanie bezpieczeństwa miasta w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz materiałów niezbędnych do przedkładania na posiedzeniach i naradach zespołów oraz komisji, w których uczestniczy komendant.
- Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w Komendzie Miejskiej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
- Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi jednostek oraz terenowej administracji rządowej samorządu terytorialnego oraz innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
- Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego.
- Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytuji i organy władzy.
- Realizowanie zaleceń pokontrolnych.
- Realizowanie zadań z zakresu zadań obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
- Współpraca z właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
- Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
- Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów, przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
- Przekazywanie elektroniczne dokumentów między komórkami organizacyjnymi za pomocą Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów;
- Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
- Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie działania komendy;
- Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta funkcji w miejskim zespole zarządzania kryzysowego;
- Terminowe i zgodne z przepisami realizowanie powierzonych zadań;
- Przestrzeganie przepisów prawa, w tym o ochronie informacji niejawnych, ochronnie danych osobowych i Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
- Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy na zajmowanym stanowisku pracy;
- Realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą;
- Współudział w realizowaniu zadań w zakresie prowadzonych procedur zamówień publicznych;
- Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną
- Wprowadzanie i aktualizacja danych w systemach teleinformatycznych używanych w Państwowej Straży Pożarnej na podstawie przepisów odrębnych (w tym w "Systemie Wspomagania Decyji-ST".
Zadania kierowników komórek organizacyjnych
Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
- Nadzór nad terminowym oraz prawidłowym pod względem merytorycznym i formalnym realizowaniem zadań w podległej komórce organizacyjnej.
- Planowanie oraz bieżące organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Dokonywanie okresowych opinii służbowych i ocen okresowych podległych pracowników.
- Przygotowywanie projektów oraz inicjowanie zmian zakresów czynności dla podległych pracowników.
- Realizowanie obowiązków nałożonych na osoby kierujące pracownikami zawarte w Ustawie - Kodeks pracy
- Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny służby i pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy w podległej komórce organizacyjnej.
- Nadzór i realizacja zadań związanych z przestrzeganiem zasad ochrony gromadzonych danych osobowych oraz pracy ze zbiorami danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej.
- Nadzór i realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą w podległej komórce organizacyjnej.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- kpt. Rafał Binięda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 11.0 | 17.07.2024 13:26 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 10.0 | 17.07.2024 12:53 st. kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 9.0 | 14.12.2022 14:45 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 8.0 | 07.12.2022 11:00 mł. bryg. Paweł Giendek |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 7.0 | 04.03.2022 12:31 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 6.0 | 12.02.2021 12:22 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 5.0 | 12.02.2021 12:21 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 4.0 | 12.02.2021 11:47 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 3.0 | 20.01.2021 12:26 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 2.0 | 09.12.2020 13:36 kpt. Rafał Binięda |
Sekcja organizacyjno-kadrowa | 1.0 | 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP