Skargi i wnioski
Składanie skarg i wniosków
I. Skargi i wnioski można:
- Przesłać w formie pisma elektronicznego:
- na adres e-doręczeń: AE:PL-59099-47756-UDISD-26
lub - poprzez platformę ePUAP: /l9047fmilj/SkrytkaESP
(korzystając z wyszukiwarki należy wpisać: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu)
- Przesłać listownie, na adres tymczasowej siedziby:
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń - Doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej – Biura Podawczego Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
- Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-3.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek?
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Wojewódzkiego – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej Toruniu
Kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej Toruniu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 14:30 do 16:30.
Przyjęcie powinno być poprzedzone zgłoszeniem, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane w sposób określony w pkt I. 1-3. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania. O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.
IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej Toruniu
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, komendantów powiatowych (miejskich) PSP z terenu woj. kujawsko-pomorskiego albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2020 13:33 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- MJK
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 8.0 | 12.03.2025 15:11 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 7.0 | 12.03.2025 15:05 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 6.0 | 12.03.2025 15:04 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 5.0 | 12.03.2025 15:03 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 4.0 | 12.03.2025 15:01 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 3.0 | 13.10.2021 08:31 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 2.0 | 24.02.2021 14:44 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Skargi i wnioski | 1.0 | 02.12.2020 13:33 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP