W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Składanie skarg i wniosków

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać w formie pisma elektronicznego:
  • na adres e-doręczeń: AE:PL-59099-47756-UDISD-26
    lub
  • poprzez platformę ePUAP: /l9047fmilj/SkrytkaESP

(korzystając z wyszukiwarki należy wpisać: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu)

  1. Przesłać listownie, na adres tymczasowej siedziby:
    Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń
  2. Doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej – Biura Podawczego Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
  3. Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, ul. Olsztyńska 6, 87-100 Toruń, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane  w formach wskazanych w pkt 1-3.

 

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek?

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Wojewódzkiego – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

 

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej  Toruniu

Kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej  Toruniu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 14:30 do 16:30.

Przyjęcie powinno być poprzedzone zgłoszeniem, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane w sposób określony w pkt I. 1-3. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania. O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

 

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej  Toruniu

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

 

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, komendantów powiatowych (miejskich) PSP z terenu woj. kujawsko-pomorskiego albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2020 13:33 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
MJK
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 8.0 12.03.2025 15:11 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 7.0 12.03.2025 15:05 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 6.0 12.03.2025 15:04 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 5.0 12.03.2025 15:03 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 4.0 12.03.2025 15:01 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 3.0 13.10.2021 08:31 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 2.0 24.02.2021 14:44 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska
Skargi i wnioski 1.0 02.12.2020 13:33 Małgorzata Jarocka-Krzemkowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP