Raport „Szkoła dla Innowatora: kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych”
13.12.2018
Na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zespół ekspertów pod kierunkiem prof. Jana Fazlagica opracował raport dotyczący kształtowania wśród uczniów polskich szkół kompetencji sprzyjających tworzeniu przez nich innowacji na różnych etapach życia, w tym po ukończeniu edukacji i rozpoczęciu kariery zawodowej.
Dalszy rozwój polskiej gospodarki w oparciu o technologie i innowacje wymaga kształtowania kompetencji takich jak:
- kreatywność,
- zdolność rozwiązywania problemów,
- skłonność do podejmowania ryzyka,
- wytrwałość czy umiejętność współpracy w grupie i współtworzenia.
To od tego typu kompetencji menedżerów i pracowników w coraz większym stopniu zależy sukces rynkowy przedsiębiorstw w nowoczesnej gospodarce. Raport zawiera katalog kompetencji proinnowacyjnych, interesujące przykłady kształtowania tego rodzaju umiejętności w najbardziej innowacyjnych krajach świata i rekomendacje dotyczące wypracowania w szkołach strategii, które wspierałyby rozwój kompetencji proinnowacyjnych.
W oparciu o rekomendacje sformułowane w raporcie opracowywany jest pilotażowy projekt "Szkoła dla innowatora", w ramach którego zostanie przetestowany model nauczania kompetencji proinnowacyjnych w wybranych szkołach podstawowych.
Elektroniczna wersja publikacji do pobrania:
Szkoła dla innowatora (PDF 1 MB)
Materiały
Szkoła dla innowatora- Ostatnia modyfikacja:
- 13.12.2018 14:29 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 13.12.2018 14:29 administrator gov.pl