W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Logotypy Funduszy Europejskich, Flaga RP oraz logo Unii Europejskiej

Elektronizacja umów o pracę oraz usprawnienie usług cyfrowych dla przedsiębiorców

Celem projektu jest usprawnienie procesu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce poprzez: 1.udostępnienie nowych e-usług i funkcjonalności w zakresie elektronicznej obsługi kadrowej firm, m. in. zawierania umów o pracę i umów zleceń, 2. modernizację dotychczasowych usług, tak aby dostosować je do krajowych kierunków rozwoju e-administracji (np. w zakresie e-Doręczeń) i europejskich wymogów w obszarze Jednolitego Portalu Cyfrowego (ang. Single Digital Gateway).

Nazwa Beneficjenta

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nazwa Partnera

Sieć Badawcza Łukasiewcz - Poznański Instytut Technologiczny

Wartość dofinansowania

Koszt całkowity 44 827 170,20 zł, w tym dofinansowanie ze środków UE: 35 731 737,36 zł

Okres realizacji projektu

1.04.2024 - 31.03.2027

Opis projektu

Dążymy do usprawnienia procesu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce poprzez udostępnienie nowych cyfrowych usług i funkcjonalności. Poszerzymy katalog usług elektronicznych dla przedsiębiorcy:

  1. Zbudujemy nową e-usługę elektronizacji umów i dokumentów kadrowych
  2. Zmodernizujemy istniejącą e-usługę składania i odbierania drogą elektroniczną dokumentów za pośrednictwem systemu Biznes.gov.pl.

Użytkownicy portalu Biznes.gov.pl jego użytkownicy, głównie przedsiębiorcy, skorzystają z nowej e-usługi publicznej – elektronizacji umów i dokumentów kadrowych. Przedsiębiorca będzie mieć możliwość wystawienia i zawarcia umowy z pracownikiem lub zleceniobiorcą oraz wymiany innych dokumentów kadrowych. Dokumentacja zostanie następnie przekazana do centralnego systemu prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (MRPiPS), które jest pozaprojektowym partnerem przedsięwzięcia.

Nowa e-usługa będzie realizowana wyłącznie elektronicznie.
Projekt przewiduje także modernizację istniejącej e-usługi składania i odbierania drogą elektroniczną dokumentów za pośrednictwem Punktu Informacji dla Przedsiębiorcy tj. systemu Biznes.gov.pl. Planowane działania:

  • rozbudowa katalogu sposobów płatności,
  • Wykorzystanie w części realizowanych spraw kanału transmisyjnego e-Doręczeń (zamiast kanału ePUAP planowanego do wygaszenia w 2029 r.).
  • integracja z nowoutworzonym Systemem Technicznym Jednolitego Portalu Cyfrowego (Single Digital Gateway – SDG). Pozwoli to na zwiększenie wykorzystania przez polskie firmy usług transgranicznych. Pośrednio wpłynie również na zwiększenie kompetencji cyfrowych polskich przedsiębiorców.

Zmodernizujemy także system CEIDG, aby zintegrować go z procesami Systemu Technicznego SDG.
W działaniach projektowych wykorzystamy styleguide portalu Gov.pl/mObywatel, aby zachować spójność z portalami rządowymi.

Zadania i działania w projekcie

Zadanie projektowe rozbudowy usług cyfrowych dla przedsiębiorców zostało podzielone na następujące podzadania:

  1. rozbudowa systemu Biznes.gov.pl;
  2. rozbudowa systemu CEIDG;
  3. przeniesienie środowisk CEIDG, Biznes.gov.pl i ST SDG PL do chmury;
  4. budowa Systemu Technicznego SDG PL.

Realizowane będą również działania szkoleniowe, promocyjne i informacyjne.

Grupy docelowe

Efekty projektu są dedykowane następującym grupom docelowym:

  1. przedsiębiorcy;
  2. pełnomocnicy przedsiębiorstw;
  3. pracobiorcy zatrudnieni w MŚP;
  4. urzędnicy;
  5. obywatele, którzy szukają informacji nt. przepisów w państwach UE.

Efekty projektu

Systemy Biznes.gov.pl oraz CEIDG zostaną rozbudowane. Udostępnimy System Techniczny SDG PL oraz nową e-usługę elektronizacji umów i dokumentów kadrowych. Zmodernizujemy istniejącą e-usługę składania i i odbierania drogą elektroniczną dokumentów za pośrednictwem systemu Biznes.gov.pl.

{"register":{"columns":[]}}