W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak zakład pracy chronionej zwolniony z opłaty za wydanie zezwolenia na obrót hurtowy napojami alkoholowymi o zawartości powyżej 18% alkoholu może uzyskać zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis

Kiedy możesz się ubiegać?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą posiadającym status zakładu pracy chronionej oraz zostałeś zwolniony z opłaty za udzielenie zezwolenia Ministra Rozwoju i Technologii na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości powyżej 18 %, a środki uzyskane z tego tytułu w części przekazałeś na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych (ZFRON) oraz rozdysponowałeś je na wydatki, które szczegółowo określa § 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 w sprawie zakładowego funduszu osób niepełnosprawnych t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1145, możesz ubiegać się o wydanie przez Ministra Rozwoju i Technologii zaświadczenia o pomocy de minimis.

Pamiętaj:

Warunkiem uznania pomocy, jako pomocy de minimis jest uzyskanie zaświadczenia o pomocy de minimis wydanego przez organ uprawniony do pobierania opłaty. W przypadku opłaty za udzielenie zezwolenia na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości powyżej 18 % organem właściwym jest Minister Rozwoju i Technologii.

Jakie dokumenty złożyć?

  1. Wniosek - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. Dz.U. z 2014 r., poz. 1543);
  2. informację o dokonaniu wydatku ze środków funduszu rehabilitacji;
  3. uzyskane zaświadczenia o pomocy de minimis, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie;
  4. informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymałeś w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym związana jest pomoc de minimis.

Pamiętaj:

Informację o dokonaniu wydatku ze środków funduszu rehabilitacji musisz złożyć w ciągu 30 dni od dnia jego dokonania. W przypadku złożenia informacji po tym terminie rozpatrzenie wniosku o wydanie zaświadczenia nie będzie możliwe.

Gdzie złożyć wniosek wraz z wymaganymi dokumentami?

  • możesz złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej Ministerstwa Rozwoju i Technologii
  • lub przesłać do nas pocztą na adres:

Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

Kiedy nie uzyskasz zaświadczenia?

  • Jeżeli nie przedstawisz Ministrowi Rozwoju i Technologii informacji o dokonaniu wydatku ze środków funduszu rehabilitacji w ciągu 30 dni od dnia jego dokonania;
  • Jeżeli przeznaczysz środki funduszu rehabilitacji na inne rodzaje wydatków niż określone w § 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 w sprawie zakładowego funduszu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2015 r., poz. 1023);
  • Jeżeli otrzymałeś pomoc inną niż de minimis w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą lub tego samego projektu inwestycyjnego, a  łączna kwota pomocy spowodowałaby przekroczenie dopuszczalnej intensywności pomocy określonej w przepisach mających zastosowanie przy udzielaniu pomocy publicznej innej niż de minimis.

Istotne:

Nie uznaje się za dokonanie wydatku ze środków funduszu rehabilitacji wydatku, który został sfinansowany ze środków innych niż zgromadzone na rachunku zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a następnie zrefundowany ze środków tego funduszu.

Jaki jest termin realizacji?

  • do 30 dni od daty złożenia wniosku,
  • do 2 miesięcy – jeśli Twoja sprawa będzie szczególnie skomplikowana.

Ile musisz zapłacić?

Postępowanie jest zwolnione z opłat.

Gdzie możesz odebrać zaświadczenie?

  • wyślemy je do Ciebie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • możesz je odebrać osobiście, po uprzednim uzgodnieniu terminu z pracownikiem rozpatrującym Twój wniosek.

Jeśli chcesz osobiście odebrać zaświadczenie, umieść taką informację we wniosku, podaj także swój adres poczty elektronicznej i numer telefonu.

Kontakt z nami

Naczelnik Wydziału: Iwona Mazurkiewicz
tel. 22 411 94 57
Iwona.Mazurkiewicz@mrit.gov.pl

Zdzisława Łuniewska
tel. 22 411 94 55
Zdzislawa.Luniewska@mrit.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
19.07.2023 13:39 Justyna Filipczuk
Pierwsza publikacja:
27.12.2018 14:43 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}