Kampania edukacyjno-informacyjna dla przedsiębiorców upowszechniająca korzyści płynące z technologii cyfrowych
Projekt jest odpowiedzią na założenia II osi priorytetowej FERC, czyli „Zaawansowane usługi cyfrowe”, Działanie 2.5 „Wsparcie umiejętności cyfrowych”. Celem kampanii edukacyjno-informacyjnej jest podniesienie powszechnej świadomości o korzyściach płynących z technologii cyfrowych wśród przedsiębiorców i ich pracowników.
Nazwa Beneficjenta:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Nazwa Partnera:
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy
Wartość dofinansowania:
Całkowity koszt projektu to 9 990 649,06 zł, w tym kwota dofinansowania z UE - 7 971 000 zł
Okres realizacji projektu:
05.2024 - 05.2027
Opis projektu:
Kampania będzie realizowana w trzech obszarach tematycznych:
- e-usługi publiczne
- cyberbezpieczeństwo
- wykorzystanie technologii cyfrowych.
Planowana jest realizacja kampanii płatnych, tzw. zasięgowych, głównie w internecie, uzupełnionych o działania PR. W ramach projektu zrealizujemy min. 20 akcji specjalnych. Akcje specjalne z przedsiębiorcami będą organizowane w całym kraju, na żywo i w formie online, w poszczególnych regionach, przy zaangażowaniu samorządów i organizacji pozarządowych, które współpracują z biznesem.
Narzędzia, formaty, przekazy oraz treści kampanii będą projektowane i dostosowywane do grupy docelowej m.in. na podstawie konsultacji z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców i organizacjami pozarządowymi, współpracujących z biznesem.
Kampania planowana jest na lata 2025-2027. Poprzedzi ją pilotaż, podczas którego sprawdzimy czy planowane narzędzia i przekaz odpowiadają na potrzeby grupy docelowej. Podczas realizacji projektu powstaną materiały edukacyjne. Przedsiębiorców i ich pracowników będziemy zachęcać do udziału w webinarach i spotkaniach stacjonarnych.
Projekt będzie prowadzony w oparciu o analizy i badania prowadzone przez MRiT. Szczegółowe informacje na temat naszych działań będą dostępne na portalu Biznes.gov.pl i w mediach społecznościowych.
Grupy docelowe
Odbiorcami projektu będzie 2,65 mln małych i średnich przedsiębiorstw, przy czym komunikacja będzie sprofilowana do podgrup, które dzielą się na:
Mikro przedsiębiorstwa (0-9 pracowników) – 2,55 mln
Małe przedsiębiorstwa (10-49 pracowników) – 93 tys.
Średnie przedsiębiorstwa (50-249 pracowników) – 16 tys.
Efekty projektu
Efektem projektu będzie kampania dla przedsiębiorców i ich pracowników upowszechniająca korzyści płynące z technologii cyfrowych, w szczególności w 3 obszarach tematycznych:
- e-usługi publiczne,
- cyberbezpieczeństwo,
- wykorzystanie technologii cyfrowych.
Planowanym rezultatem kampanii będzie podniesienie wśród przedsiębiorców kompetencji cyfrowych, ukazanie korzyści wynikających z wykorzystywania nowoczesnych technologii i e-usług publicznych oraz rozwijanie świadomości dotyczącej dostępności cyfrowej i cyberbezpieczeństwa.