O co przedsiębiorcy pytają chatbota?
07.05.2020
Wraz z uruchomieniem strony tarczy antykryzysowej ruszyła także infolinia i chatbot, który ją wspomaga. O co najczęściej pytają przedsiębiorcy? Sprawdziliśmy to. Przeanalizowaliśmy ok. 6700 rozmów telefonicznych oraz ok. 4100 chatów z okresu od 28 marca do 27 kwietnia.
Chatbot Tarczy obsługuje dziesiątki tysięcy przedsiębiorców, odpowiadając na ponad 170 najczęstszych pytań. Wspiera pracę ponad 150 konsultantów, udzielających odpowiedzi na bardziej złożone pytania, poprzez live chat oraz infolinię. Zmniejsza kolejki oczekujących na połączenia z infolinią, pracując przez 24 godziny na dobę. W momencie, gdy pytanie jest bardziej złożone i Wirtualny Asystent nie zna na nie odpowiedzi, płynnie przekazuje rozmowę do konsultanta - specjalisty odpowiadającego na live chat, bądź wpisze pytanie do formularza.
Z analizy wynika, że tematy, o które pytają przedsiębiorcy, w dużej mierze się powtarzają. Większość, bo 59%, rozmów dotyczyło pięciu wiodących kwestii:
- Ponad 16% wszystkich rozmów zawierało frazy sugerujące, że interesanci poszukują informacji dotyczących możliwości zwolnienia z opłacania składek ZUS za pracowników.
- 15,2% zapytań dotyczyło możliwości uzyskania dofinansowania do części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, jaką są wynagrodzenia dla pracowników.
- W 10% sesji padały pytania związane z pożyczką dla przedsiębiorców, jako jedną z form pomocy.
- 9,5% interesantów poruszało tematy dotyczące świadczenia postojowego oraz ewentualnych warunków jego uzyskania przez osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych.
- 8,2% pytało o sposób wykazywania spadku obrotów oraz przysługującej z tego tytułu pomocy.
Z pomocy chatbota można skorzystać klikając w ikonkę chatu w sekcji „Pytania i Odpowiedzi”, na stronie gov.pl/tarczaantykryzysowa.