Program Go to Brand
Realizowanemu przez nas programowi Brand towarzyszył program Go to Brand wdrażany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Promowaliśmy w ten sposób polskie marki produktowe poprzez Markę Polskiej Gospodarki przy zaangażowaniu przedsiębiorstw:
- posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szansę stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych);
- prowadzących działalność eksportową, samodzielną działalność badawczo-rozwojową lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.
Przedsiębiorcom mikro-, małym i średnim uczestniczącym w poszczególnych programach promocji zapewniliśmy wsparcie na realizację wybranych przez nich działań promocyjnych. Było ono udzielane przez PARP w formie pomocy publicznej lub pomocy de minimis.
W latach 2016-2018 PARP zorganizowała cztery nabory i otrzymała 1999 wniosków o dofinansowanie. Wsparcie przyznała dla 935 projektów.
W piątym naborze wniosków, który odbył się w 2019 r. i dotyczył nowej edycji branżowych programów promocji do PARP wpłynęło ok. 1400 wniosków o dofinansowanie, w tym ponad 300 wniosków do programu promocji branży IT/ICT. W wyniku dokonanej oceny wniosków do wsparcia rekomendowanych zostało 770 projektów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 212 mln zł (w tym 197 projektów w woj. mazowieckim na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 58 mln zł).
Kolejny, szósty nabór wniosków o dofinansowanie został zorganizowany w 2020 r. Do PARP wpłynęła rekordowa liczba wniosków. Przedsiębiorcy złożyli 1575 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 467 mln zł. W wyniku dokonanej oceny wniosków, wsparcie na promocję swoich wyrobów i usług na rynkach zagranicznych otrzymało 1117 przedsiębiorstw, a łączną kwota dofinansowania ze środków unijnych wyniosła ok. 326,7 mln zł.
W 2020 r. PARP przeprowadziła także Konkurs do nowego Programu promocji przygotowanego w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju. Przedsiębiorcy złożyli 121 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 27,6 mln zł (w tym 49 wniosków dla projektów z województwa mazowieckiego na łączną kwotę ok. 10 mln zł). W wyniku dokonanej oceny do wsparcia zostało zakwalifikowanych 79 projektów (w tym 39 z województwa mazowieckiego) na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 16,4 mln zł.
Kolejny Konkurs Go to Brand EXPO 2020 został ogłoszony przez PARP w 2021 r. Przedsiębiorcy złożyli 432 wnioski na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 110 mln zł, w tym 125 wniosków na kwotę ok. 30 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 307 wniosków na kwotę ok. 80 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie. Do wsparcia zostało rekomendowanych 295 wniosków na kwotę ok. 69 mln zł. Budżet Konkursu (pierwotnie zaplanowany w wysokości 50 mln zł), w związku z dużym zainteresowaniem firm, został zwiększony do 70 mln zł.
Pełna nazwa projektu: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”, Poddziałanie 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
- Ostatnia modyfikacja:
- 25.09.2023 08:26 Bożena Kujawa
- Pierwsza publikacja:
- 23.04.2019 15:26 Monika Waćkowska-Kabaczyńska