Rebranding Marki Polskiej Gospodarki 2024
Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Marka Polskiej Gospodarki promuje rodzime produkty i naszych przedsiębiorców za granicą od ponad 10 lat. Marka Polskiej Gospodarki była promowana w ramach projektu pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2 POIR.
Rebranding Marki Polskiej Gospodarki
W 2021 roku przeprowadzono badanie ewaluacyjne mid-term projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020. Wyniki przeprowadzonego badania wykazały potrzebę przeprowadzenia rebrandingu logotypu Marki Polskiej Gospodarki. Jedna z rekomendacji brzmiała: Rekomenduje się modyfikację logo Marka Polskiej Gospodarki w sposób, który umożliwiłby dopasowanie go do danego rynku, którego dotyczy dane wydarzenie wystawienniczo-promocyjne (np. modyfikacje napisu „Polska” w języku kraju, gdzie realizowane będą wydarzenia lub umieszczenie napisu w języku angielskim. Dlatego też w 2021 r. podjęto decyzję o rebrandingu Marki Polskiej Gospodarki. Rebranding został przeprowadzony we współpracy z Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. a punktem wyjścia był sukces wizualizacji udziału Polski w Wystawie Światowej Expo w Dubaju.
Znak Poland. Business Forward stanowi rebranding Marki Polskiej Gospodarki. Co i kogo Marka ma promować?
Nowy znak Poland. Business Forward ma budować trwałą, pozytywną Markę Polskiej Gospodarki na całym świecie. Koncepcja znaku jest otwarta i skalowalna, poza hasłem jest w nim miejsce na promocję wybranych sektorów. Poland. Business Forward to rodzaj akceleratora otwierającego wiele możliwości. Dzięki czystej i minimalistycznej formie znaku istnieje przestrzeń na budowanie atrakcyjnej komunikacji dla poszczególnych sektorów i organizacji z nimi związanych. Strategią znaku Poland. Business Forward jest otwartość – to rodzaj parasola, pod którym zmieścić się może wiele działań związanych z promocją Marki Polskiej Gospodarki. Hasło Poland. Business Forward wskazuje, że polska gospodarka i biznes nieustannie rozwijają się, stanowiąc jednocześnie inspirację dla polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Nazwa Poland. Business Forward jasno wskazuje kraj, którego dotyczy marka, a także co ona oznacza.
W jaki sposób, gdzie?
Znak Poland. Business Forward będzie wykorzystywany jako logo parasolowe w ramach wszystkich
wydarzeń służących promocji polskiej gospodarki, organizowanych przez MRiT lub jednostki podległe, w szczególności będzie wykorzystywane na potrzeby wdrożenia działania 2.25 i 2.26 FENG 2021-2027.
Więcej informacji o rebrandingu Marki Polskiej Gospodarki znajdziesz na trade.gov.pl