Projekt pn. „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego o akronimie Innorail”
Celem projektu Innorail jest dostarczenie narzędzia ułatwiającego realizację polityki rozwoju obejmującej wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej, regionalnej i przestrzennej kraju, podnoszenie konkurencyjności gospodarki oraz dostępności do rynku pracy i usług publicznych dla obywateli poprzez wsparcie efektywnego funkcjonowania transportu kolejowego dostosowanego do potrzeb różnorodnych użytkowników.
Projekt w założeniach ma przyczynić się do rozpowszechniania wiedzy i dobrych praktyk pośród zainteresowanych podmiotów. Obecne praktyki w zakresie przygotowania konstrukcji taboru, sposobów jego zamawiania oraz eksploatacji odbiegają od najlepszych praktyk stosowanych w Europie. Należy zaznaczyć, że praktyki te podlegają obecnie znaczącej ewolucji i optymalizacji. Powoduje to ciągłe zwiększanie dystansu między efektywnością rynku krajowego i europejskiego, w kontekście zarówno produkcji jak i utrzymania taboru kolejowego co wpływa negatywnie na konkurencyjność Polski na rynku międzynarodowym.
Grupą docelową odbiorców są organizatorzy przewozów pasażerskich, spółki realizujące przewozy pasażerskie, producenci taboru i podzespołów do niego i inne podmioty na rynku usług dla tego sektora.
W wyniku realizacji projektu producenci taboru i jego podzespołów oraz krajowi przewoźnicy kolejowi i organizatorzy transportu publicznego uzyskają kompleksowy zestaw informacji niezbędnych do podejmowania opartych na faktach decyzji planistycznych i inwestycyjnych obejmujący:
1) analizę rynku taboru kolejowego w Europie wraz z trendami rozwojowymi;
2) opis najlepszych praktyk w zakresie zamawiania taboru kolejowego;
3) wskazania dla efektywnej organizacji procesu utrzymania taboru kolejowego;
4) zasady optymalnego doboru taboru kolejowego do warunków eksploatacji;
5) wytyczne dla opracowania strategii taborowych;
6) rekomendacje dla optymalnego w warunkach polskich projektowania taboru;
7) dobre praktyki w zakresie dopuszczenia taboru do eksploatacji.
Projekt realizowany w ramach programu Gospostrateg przez konsorcjum w składzie:
1) Ministerstwo Infrastruktury - Lider Projektu;
2) Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii - Konsorcjant;
3) Instytut Kolejnictwa - Konsorcjant;
4) Akademia Leona Koźmińskiego.
Przygotowaniem podręczników dobrych praktyk dla zamawiających i eksploatujących pasażerski tabor kolejowy oraz rekomendacji dla producentów tego taboru zakończył się projekt „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego INNORAIL”. Projekt był realizowany od września 2019 roku do grudnia 2020 roku w ramach programu „Społeczny i gospodarczy rozwój Polski w warunkach globalizujących się rynków” VI konkursu GOSPOSTRATEG2 przez Konsorcjum Gosporail, w którego skład wchodzą: Ministerstwo Infrastruktury (Lider projektu), Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, Akademia Leona Koźmińskiego oraz Instytut Kolejnictwa. Realizacja projektu jest współ+ nansowana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Opracowane podręczniki znajdują się poniżej:
Materiały
Wytyczne w zakresie projektowania taboruZadanie_7_Wytyczne_w_zakresie_projektowania_taboru_pasa_w_Polsce.pdf 5.34MB Wytyczne dla zamawiającego tabor pasażerski
Zadanie_8_Wytyczne_zamaw_tabor_pasa.pdf 7.06MB
- Pierwsza publikacja:
- 19.10.2022 10:37 Sylwia Życzkowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamil Jarosławski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Projekt pn. „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego o akronimie Innorail” | 2.0 | 23.03.2023 10:17 Kamil Jarosławski |
Projekt pn. „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego o akronimie Innorail” | 1.0 | 19.10.2022 10:37 Sylwia Życzkowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP