W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Branżowe Programy Promocji

Na podstawie przeprowadzonych analiz, wybraliśmy 12 branż posiadających potencjał zarówno eksportowy, jak i wizerunkowy do budowania silnej i rozpoznawalnej Marki Polskiej Gospodarki. Przedsiębiorcy uczestniczący w programach promocji mogli otrzymać wsparcie w ramach projektu Go to Brand.

Logo Funduszy Europejskich-Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolitej Polskiej, Maki Polskiej Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Polskie branże priorytetowe to:

  1. branża sprzętu medycznego
  2. branża maszyn i urządzeń
  3. branża kosmetyczna
  4. branża tzw. Moda Polska obejmująca  sektor odzieżowy, obuwniczy, galanteryjny oraz jubilerski
  5. branża IT/ICT
  6. branża meblarska
  7. branża biotechnologii i farmaceutyków
  8. branża usług prozdrowotnych
  9. branża polskich specjalności żywnościowych
  10. branża budowy i wykańczania budowli
  11. branża jachtów i łodzi rekreacyjnych
  12. branża części samochodowych i lotniczych

Rozwój  branż priorytetowych wspieraliśmy w dwóch turach. Pierwsza tura trwała do końca 2019 r., druga obejmowała lata 2020-2022.     

W II turze branżowych programów promocji wprowadziliśmy wiele uproszeń i ułatwień dla przedsiębiorców.  Przedsiębiorca został zobowiązany do udziału  tylko w jednym wydarzeniu targowym, na którym organizowane było stoisko informacyjno-promocyjne. Ponadto nie było ograniczeń w liczbie podejmowanych działań. 

Finansowanie udziału mikro, małych i średnich przedsiębiorców w  branżowych programach promocji  zostało zapewnione w ramach  projektu „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”,  Poddziałania 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Realizatorem projektu jest  Polska Agencja  Rozwoju Przedsiębiorczości.

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszył się konkurs Go to brand zorganizowany w 2020 r. Do PARP wpłynęła wtedy rekorodowa liczba wniosków. Przedsiębiorcy złożyli 1575 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 467 mln zł. Do wsparcia wybrano 1117 projektów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 326,7 mln zł. 

Ponad 900 przedsiębiorców, którzy otrzymali wsparcie w ramach programu Go to brand, kontynuuje realizację swoich projektów w 2023 r. 

Na stronie PARP znajdują się informacje o poddziałaniu 3.3.3 i zorganizowanych konkursach.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
24.03.2023 09:46 Bożena Kujawa
Pierwsza publikacja:
09.04.2019 14:50 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}