W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszyła kampania „Jestem neuroróżnorodn_”.

19.09.2023

Minister rozwoju i technologii Waldemar Buda zainaugurował dziś kampanię „Jestem neuroróżnorodn_”, której inicjatorem i organizatorem jest Fundacja JiM. To największa w Polsce ogólnopolska akcja informacyjna podnoszącą temat potencjału zawodowego osób w spektrum neuroróżnorodności – m.in. ADHD, autyzmu, dysleksji. MRiT objęło ją patronatem honorowym.

Ruszyła kampania „Jestem neuroróżnorodn_”.

Cieszę się, że Ministerstwo Rozwoju i Technologii jest częścią tej kampanii – wspólnie możemy zrobić wiele dobrego zarówno dla osób neuroatypowych jak i pracodawców. To ważne, aby przedsiębiorcy zdawali sobie sprawę jak wiele do zespołu, organizacji czy firmy wnoszą osoby neuroatypowe. Pełne wykorzystanie ich potencjału, przyczyni się do rozwoju polskich firm i polskiej gospodarki

– zaznaczył Waldemar Buda, minister rozwoju i technologii.

Według badań naukowych, nawet do 20 proc. osób ma umysły, które nie są typowe. Osoby te mają wiele wyjątkowych cech i predyspozycji, których pracodawcy często nie są świadomi. Są kreatywnymi i lojalnymi pracownikami, których potencjał zasługuje na docenienie.

Osoby neuroatypowe są bardziej kreatywne, dostrzegają prawidłowości tam, gdzie inni jeszcze ich nie widzą, twórczo łączą z pozoru odległe fakty, pracują z pełną pasją. Czas dostrzec i uwolnić nasz potencjał!

– powiedział Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.

Kampania „Pracuję z pasją. Jestem neuroróżnorodn_”

„Jestem neuroróżnorodn_” to ogólnopolska kampania społeczna, skierowana do pracodawców. Jej celem jest promocja potencjału osób neuroróżnorodnych w społeczeństwie oraz zachęcenie przedsiębiorców do dostrzeżenia i rozwijania potencjału wszystkich pracowników. Wszystko po to, by polskie przedsiębiorstwa rozwijały się, miały przewagę konkurencyjną dzięki rzeszom lojalnych pracowników korzystających z tego, że są doceniani.

Fundacja JiM

Organizatorem kampanii jest Fundacja JiM. Misją Fundacji jest tworzenie lepszego świata dla osób autystycznych i neuroróżnorodnych. Fundacja ma ponad 30 tys. członków ze wszystkich obszarów neuroróżnorodnosci. Organizuje kampanie społeczne poprawiające ich sytuację. Prowadzi również placówki edukacyjne oraz kliniki diagnozy i terapii, takie jak właśnie otwierana Autentyczna Przestrzeń w Warszawie.

Materiały

Zapis audio z konferencji
20230919​_konf​_audio.mp3 5.63MB
Prezentacja
Prezentacja​_Spektrum​_neuroznorodnosci.pdf 3.77MB

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}