Wyjaśnienie w sprawie dzisiejszego tekstu w Dzienniku Gazecie Prawnej
02.08.2018
Wykreślanie zmarłych przedsiębiorców z rejestru CEIDG odbywa się na bieżąco i jest w pełni zautomatyzowane. Opisane w raporcie NIK przypadki opóźnień dotyczą rejestrów działalności regulowanej, które prowadzą m.in. urzędy marszałkowskie i urzędy miast. Nie jest więc prawdą, że do wykreśleń z CEIDG dochodzi przypadkowo, często z ogromnymi opóźnieniami.
Wykreślenie z rejestru CEIDG odbywa się automatycznie na podstawie danych z Rejestru PESEL. Gdy tylko informacja o śmierci przedsiębiorcy pojawi się w Rejestrze, w ciągu doby jest on wykreślany z CEIDG. Informacja o tym jest przekazywana do innych urzędów, w tym do ZUS, KRUS oraz ewidencji podatników prowadzonej przez Ministerstwo Finansów.
Informacja o zgonie przedsiębiorcy jest publikowana we wpisie w CEIDG. Jest ona powszechnie dostępna w rejestrze, również dla organów prowadzących rejestry działalności regulowanej, w tym urzędów marszałkowskich i urzędów miast.
- Ostatnia modyfikacja:
- 02.08.2018 13:26 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 02.08.2018 13:26 administrator gov.pl