W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zwrot części wydatków na materiały budowlane

Osoby, które od 2 stycznia 2014 do 30 września 2018 roku kupiły materiały budowlane n w związku z budową domu systemem gospodarczym, mogą dostać zwrot części wydatków. Zwrot ten potocznie określa się zwrotem VAT (jego wysokość jest obliczana na podstawie kwoty VAT). Wniosek o zwrot składa się do właściwego urzędu skarbowego najpóźniej do 31 grudnia roku, w którym przystąpiono do użytkowania wybudowanego domu. Do wniosku załącz kopie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy i faktur, które dokumentują poniesione wydatki. Zasady, które umożliwią skorzystanie z tej formy wsparcia:

  1. powierzchnia użytkowa domu jednorodzinnego nie może przekroczyć 100 m² (lub 110 m² dla osób wychowujących co najmniej 3 dzieci);
  2. budowa została zrealizowana na podstawie pozwolenia na budowę wydanego po 1 stycznia 2014 r. albo na podstawie zgłoszenia budowy;
  3. osoba, która ubiega się o zwrot nie ukończyła 36 lat w roku, w którym wydano pozwolenie na budowę albo dokonano zgłoszenia budowy. Warunek ten nie dotyczy osób, które w dniu wydania pozwolenia na budowę albo dokonania zgłoszenia budowy wychowują przynajmniej 3 dzieci;
  4. osoba fizyczna może jednorazowo ubiegać się o zwrot części wydatków, ujętych na fakturach wystawionych od dnia uzyskania pozwolenia na budowę albo dokonania zgłoszenia budowy maksymalnie do 30 września 2018 r.;
  5. do dnia złożenia wniosku o zwrot wydatków, osoba fizyczna (a w przypadku osoby fizycznej pozostającej w związku małżeńskim w roku kalendarzowym, w którym wydano pozwolenie na budowę – dotyczy obojga małżonków) nie była:
    • właścicielem innego budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego,
    • osobą, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, którego przedmiotem jest inny lokal mieszkalny lub dom jednorodzinny,
    • właścicielem lub współwłaścicielem budynku, jeżeli jego udział w przypadku zniesienia współwłasności obejmowałby co najmniej jeden lokal mieszkalny,
  6. warunek nie posiadania innego mieszkania nie dotyczy osób, które w dniu wydania pozwolenia na budowę albo dokonania zgłoszenia budowy wychowują przynajmniej 3 dzieci.

Zainteresowane osoby, po przystąpieniu do użytkowania wybudowanego lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego mogą zgłaszać się z odpowiednimi dokumentami do właściwych urzędów skarbowych. Dokumenty, które będą potrzebne w urzędzie to kopie (kopie: pozwolenia na budowę albo zgłoszenia budowy oraz faktur dokumentujących zakup materiałów.

Szczegółowe informacje znajdują się na portalu obywatel.gov.pl

{"register":{"columns":[]}}