W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Logotyp Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Logotyp Rzeczpospolita Polska. Logotyp SI2PEM. Logotyp Fundusze Europejskie Polska Cyfrowa.

Jak i kto może założyć konto w SI2PEM

20.07.2021

Obywatele, którzy chcą sprawdzić natężenie pola elektromagnetycznego w swoim otoczeniu nie muszą zakładać konta w systemie SI2PEM (mogą swobodnie korzystać z systemu bez konieczności rejestracji). Obowiązek założenia konta w systemie SI2PEM dotyczy podmiotów przewidzianych przez Ustawę z dnia 7 maja 2010 r.

Element graficzny.

Chodzi o Ustawę z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, Rozdział 2b, w tym:
- przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzących instalacje emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz, których równoważna moc promieniowana izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, lub będący użytkownikami takich instalacji,
- podmiotów prowadzących pomiary pól elektromagnetycznych wykonane przez akredytowane laboratoria,
- akredytowanych laboratoriów,
- organów ochrony środowiska.

Rejestracja do systemu SI2PEM będzie odbywała się poprzez formularz rejestracyjny i obowiązywać będzie wszelkie podmioty obowiązane do tego w ustawie z dnia 7 maja 2010 r.
o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.

Aktywacja konta nastąpi po weryfikacji danych przez zespół SI2PEM.

W formularzu wymagane będą: dane logowania (tj. podanie nazwy użytkownika i ustalenie hasła), dane osobowe, wskazanie podmiotu (lub propozycja nowego) oraz skan upoważnienia danej osoby do reprezentowania podmiotu w celu rejestracji w systemie SI2PEM.

Po aktywacji, system utworzy konto o uprawnieniach administratorskich (tzw.: administrator podmiotu). To oznacza, że osoba, która założyła konto będzie miała uprawnienia administratora pozwalające na tworzenie kolejnych kont z uprawnieniami w ramach swojego podmiotu/jednostki. Np. administrator laboratorium będzie mógł tworzyć konta pracowników laboratoriów i kierowników laboratoriów. 

Dlatego też zalecane jest, by jedna osoba z danej jednostki zakładała konto przez formularz rejestracyjny, zaś kolejne konta będą zakładane już na podstawie korespondencji wewnętrznej z administratorem podmiotu.

 


O projekcie:

Projekt System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie ElektroMagnetyczne (SI2PEM) realizowany jest przez Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z KPRM w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd” Działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.

SI2PEM gromadzi dostępne wyniki pomiarów PEM w środowisku wraz z informacjami na temat lokalizacji i parametrów urządzeń nadawczych, działających na częstotliwościach radiowych w cywilnych pasmach licencjonowanych (w tym stacji bazowych telefonii komórkowej). System SI2PEM, na podstawie zgromadzonych informacji dotyczących systemów radiowych, opracowanych modeli matematycznych oraz pomiarów PEM wykonanych w środowisku, dokonuje symulacji rozkładów wartości natężenia PEM o częstotliwościach radiowych na terenie całego kraju. Dzięki temu możliwe jest oszacowanie natężenia PEM w dowolnym miejscu w Polsce z dokładnością do pojedynczych metrów. Projekt skierowany jest  do szerokiego grona odbiorców – obywateli, administracji, wszystkich zainteresowanych wynikami pomiarów PEM.

Materiały

SI2PEM - Instrukcja tworzenia konta podmiotu
Instrukcja​_SI2PEM​_tworzenie​_Konta.pdf 0.50MB
Wzór upoważnienia do założenia konta eksperckiego
Upoważnienie​_SI2PEM.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}