W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostepności

Wstęp Deklaracji

Rzecznik Praw Obywatelskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://www.gov.pl/sygnalisci/ strony internetowej Zespołu do spraw Sygnalistów.

Data publikacji strony internetowej: 2024-12-12.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-12.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-12-12.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Mariusz Masłowiecki, koordynator do spraw dostępności w BRPO, adres poczty elektronicznej koordynator.dostepnosci@brpo.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 55 17 795. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać pod adresem Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa osobiście lub za pośrednictwem poczty oraz na adres mailowy biurorzecznika@brpo.gov.pl.

Postępowanie odwoławcze

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, ul. Puławska 99a, 02-595 Warszawa

Do budynku można wejść jedynie po wcześniejszym umówieniu spotkania. Przy umawianiu wizyty należy wskazać potencjalne trudności i bariery w związku z własnymi potrzebami.

Budynek ma pięć pięter, a wejście do niego prowadzi z poziomu chodnika od ulicy Puławskiej. Miejsca parkingowe znajdują się przed budynkiem wzdłuż ulicy Puławskiej oraz na tyłach gdzie zlokalizowany jest parking z wyznaczonymi 2 miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma poczekalni.

Aby dostać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich należy skontaktować się z pracownikiem portierni, wybierając na znajdującym się po prawej stronie wejścia domofonie przycisk nr 1. Domofon znajduje się na wysokości powyżej 1 metra. Po przejściu przez hol i minięciu portierni znajdują się cztery schody. W celu skorzystania z windy, należy wejść schodami na wysoki parter, a następnie skręcić w prawo. Winda posiada przyciski sterujące z oznakowaniem w alfabecie Braille’a. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich usytuowane jest na czwartym piętrze naprzeciwko windy.

Aby dostać się do biura należy zadzwonić na recepcję (czarny wideodomofon z jednym przyciskiem). 

W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na klatce schodowej zamontowane są poręcze.

W Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich nie ma toalety dostępnej. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem i psem sygnalizującym.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

{"register":{"columns":[]}}