W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

 

Gdzie załatwisz sprawę?

Wniosek możesz złożyć we właściwym terytorialnie urzędzie konsularnym RP.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Nie, dokumenty można złożyć osobiście albo listownie. 

Jak umówisz się na spotkanie?

Wydział Konsularny Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Kijowie
Wizyty w sprawach prawnych umawiane są telefonicznie pod numerem telefonu +38 044 284 00 35  lub mailowo pod adresem: kijow.amb.wk@msz.gov.pl 

Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Winnicy
W celu umówienia wizyty należy zatelefonować pod numer telefonu: +380 432 507 413

Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Charkowie
W celu umówienia wizyty należy zatelefonować pod numer telefonu: +380 577 578 801

Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej we Lwowie
Wizyty w sprawach dot. stanu cywilnego umawiane są telefonicznie pod numerem telefonu +38 032 29 57 975 lub mailowo pod adresem: lwow.kg.wsppk@msz.gov.pl.

Konsulat Generalny RP w Łucku

W celu umówienia wizyty należy zatelefonować pod numer +38 0332 280 640 lub wysłać maila na adres: kg.luck@msz.gov.pl

Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Odessie
Wizyty w sprawach prawnych umawiane są telefonicznie pod numerem telefonu +38 048 718 24 80  lub mailowo pod adresem: odessa.kg.sekretariat@msz.gov.pl 

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Zgodnie z przepisami ukraińskimi o dokumenty stanu cywilnego mogą występować wyłącznie osoby, których dokumenty dotyczą, a także ich dzieci, małżonkowie, rodzice lub dalsza rodzina, która udowodni bezpośredni stopień pokrewieństwa. W celu uzyskania dokumentów z Urzędu Stanu Cywilnego na Ukrainie należy przysłać wniosek (wniosek powinien dotyczyć wyłącznie jednego wydobywanego aktu stany cywilnego).

W celu uzyskania odpisu aktu urodzenia – należy podać imię, nazwisko, imiona rodziców, nazwisko panieńskie matki, datę i miejsce urodzenia (nazwa miejscowości: wieś/miasto, powiat (rejon) i województwo (obwód)), dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z daną osobą oraz informację do jakich celów jest potrzebny powyższy dokument.

 

W celu uzyskania odpisu aktu małżeństwa – niezbędne są dane osobowe obojga małżonków (imię, nazwisko, imiona rodziców), data i miejsce zawarcia związku małżeńskiego, dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z daną osobą oraz informację do jakich celów jest potrzebny powyższy dokument.

 

W celu uzyskania odpisu aktu zgonu – należy podać imię, nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, datę i miejsce śmierci, dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z daną osobą oraz informację do jakich celów jest potrzebny powyższy dokument.

Ile zapłacisz?

Opłata wynosi 50 EUR.

Jaki jest termin realizacji?

Czas oczekiwania na realizacje wniosku o wydobycie dokumentów wynosi około 4 miesięcy.

Jak odbierzesz dokumenty?

Akta odbierzesz osobiście w konsulacie albo mogą zostać wysłane pocztą.

Jak możesz się odwołać?

 

Najczęściej zadawane pytania

 

{"register":{"columns":[]}}