W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego o naborze wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w województwie łódzkim z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

03.03.2023

OGŁOSZENIE WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

2 marca 2023 r.


Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 23 października 2018 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 505       ze zm.),

ogłaszam
nabór wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023  mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających             w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w województwie łódzkim

z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

 wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych w ramach naboru 53 208 216,60 zł. w tym na:

Zadania powiatowe – 25 000 000,00 zł

Zadania gminne – 28 208 216,60

 

  1. W ramach ogłaszanego naboru dofinansowanie może zostać udzielone dla zadań mających         na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych   i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w województwie łódzkim, zwane dalej „zadaniami powiatowymi”, lub „zadaniami gminnymi”.
  2. Dofinansowaniem mogą zostać objęte zadania realizowane tylko w trybie jednorocznym, których przewidywany czas realizacji jest krótszy  niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót.
  3. Dofinansowanie realizacji zadań nie obejmuje kosztów nabywania nieruchomości pod pasy drogowe.
  4. W ramach naboru o dofinansowanie nie można ubiegać się na realizację zadań na drogach publicznych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.
  5. Jednostka samorządu terytorialnego może otrzymać dofinansowanie na zadania powiatowe lub zadania gminne w wysokości do 80% kosztów kwalifikowalnych realizacji tego zadania.
  6. Wysokość dofinansowania ustala się, biorąc pod uwagę dochody podatkowe gmin i powiatów, o których mowa w art. 20 ust. 3 i art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2267), ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, pomniejszone o wpłaty danej jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa odpowiednio w art. 29 i art. 30 tej ustawy i powiększone o przysługujące danej jednostce samorządu terytorialnego część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej, przeliczone na mieszkańca tej jednostki, w stosunku do sumy dochodów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju w skali kraju, pomniejszonych o sumę wpłat jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju, o których mowa w art. 29 i art. 30 tej ustawy, i powiększonych o sumę przysługujących im części wyrównawczych i równoważących subwencji ogólnej, przeliczonych na mieszkańca jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju.
  7. Podstawę do wyliczenia dochodów stanowią:

a) dochody podatkowe, ustalone za rok poprzedzający rok bazowy, a także część wyrównawcza i część równoważąca subwencji ogólnej oraz wpłaty do budżetu państwa ustalone na rok bazowy;

b) liczba mieszkańców zamieszkałych na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego i obszarze kraju, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, ustalona przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do dnia 31 maja roku bazowego.

  1. Wojewoda przeprowadza nabór przy pomocy komisji, która dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych, zwanej dalej „komisją”.
  2. Wniosek o dofinansowanie zadania powiatowego albo zadania gminnego składa właściwy zarządca drogi powiatowej albo drogi gminnej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia o naborze BRD.
  3. W ramach ogłaszanego naboru ustanawia się limit składanych wniosków (zadań):

a)  GMINY – 2 wnioski, przy czym łączna wartość zadań z dwóch wniosków nie może przekroczyć limitu 3 000 000,00 zł kosztów kwalifikowalnych;

b)  POWIATY – 2 wnioski, przy czym łączna wartość zadań z dwóch wniosków nie może przekroczyć limitu 5 000 000,00 zł kosztów kwalifikowalnych;

 

*Klasyfikację wydatków bieżących i majątkowych (inwestycyjnych) określa art. 124 i art. 236 Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1634, z późn. zm.).

*ZŁOŻENIE WIĘKSZEJ ILOŚCI WNIOSKÓW LUB NIEZASTOSOWANIE SIĘ DO ZASAD I LIMITÓW OKREŚLONYCH W PKT 10  SPOWODUJE WYELIMINOWANIE Z OCENY FORMALNEJ I MERYTORYCZNEJ WSZYSTKICH ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW.

 

  1. We wniosku o dofinansowanie określa się przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania.

*Dofinansowanie na rok 2023 zostanie wypłacone do 20 grudnia 2023 r.

  1. Do wniosku o dofinansowanie zadania należy załączyć:

a)  mapę poglądową umożliwiającą zlokalizowanie przedmiotu inwestycji w terenie, w szczególności względem innych dróg w okolicy wraz z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku, sporządzoną w skali oraz w sposób umożliwiający ich identyfikację i właściwą ocenę inwestycji;

b)   harmonogram rzeczowo - finansowy zadania;

c)   oświadczenie o realizacji inwestycji zgodnie z warunkami technicznymi określonymi m.in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1518) – nie dotyczy remontu;

d)   wniosek musi być podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowalnym przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych w imieniu Beneficjenta. W przypadku pełnomocnictwa, musi być ono udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie (aplikowania o środki).

  1. W ramach złożonych wniosków można podać dowolną liczbę obiektów punktowych (przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerów, perony przystankowe wraz z dojściami do tych peronów) oraz obiektów liniowych (drogi dla pieszych, drogi dla pieszych i rowerów, drogi dla rowerów). Należy jedynie pamiętać, aby nie przekroczyć dopuszczalnego limitu kosztów kwalifikowalnych. Dodatkowo, obiekty liniowe nie muszą łączyć się ze sobą.
  2. W ramach jednego wniosku nie można łączyć zadań realizowanych na drogach gminnych wraz z zadaniami realizowanymi na drogach powiatowych. W tym celu należy złożyć dwa odrębne wnioski.
  3. W ramach jednego wniosku nie można łączyć zadań polegających na remoncie wraz budową lub przebudową.
  4. Istnieje możliwość złożenia dwóch wniosków dotyczących remontów lub dwóch wniosków dotyczących budowy, przebudowy.
  5. Niedopuszczalna jest realizacja zadania polegającego na remoncie, budowie lub przebudowie w pasie drogi wewnętrznej.
  6. W tytule wniosku należy podać ogólną nazwę zadań realizowanych w złożonym wniosku (np. Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie gminy … polegająca na remoncie drogi dla pieszych oraz peronów). Przy złożeniu dwóch wniosków należy pamiętać, aby tytuły wniosków różniły się.
  7. W tytule zadania należy wpisać zakres robót, którymi objęty jest dany rodzaj inwestycji (np. Przebudowa drogi dla rowerów w miejscowości … ).
  8. Tablicę informacyjną umieszcza się w miejscu realizacji zadania w momencie rozpoczęcia prac budowlanych lub innych działań zmierzających bezpośrednio do realizacji zadania. Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg do informowania użytkowników dróg, stosuje się odpowiednio przepisy art. 35a i art. 35d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych przy czym na tablicy informacyjnej nie umieszcza się wyrazów „budżet państwa'' oraz ,,państwowy fundusz celowy''. Jednostka samorządu terytorialnego realizująca zadanie dofinansowane ze środków RFRD, w celu umieszczenia tablicy informacyjnej o wymiarach 90x60 cm musi posiadać opinię organu zarządzającego infrastrukturą drogową oraz zgodę Ministra Infrastruktury.
  9. Koszty niekwalifikowalne realizacji zadania obejmują w szczególności:
  1. infrastruktura techniczna niezwiązana z drogą, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra  Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1518);
  2.   koszty nabywania nieruchomości  pod pasy drogowe;
  3.   roboty oraz koszty robót realizowanych poza pasem drogowym drogi będącej przedmiotem wniosku;
  4.   roboty oraz koszty, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania drogi.
  1. Wniosek nie spełnia wymogów formalnych, gdy:
    1. wnioskodawca nie zastosował się do wzorów określonych dla danego zadania;
    2. nie zawiera wszystkich wymaganych danych lub nie dołączono do niego wszystkich wymaganych załączników;
    3. został złożony po terminie zakończenia naboru wniosków;
    4. dotyczy zadania niepolegającego na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów;
    5. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1693 ze zm.). Drogi objęte złożonym wnioskiem muszą mieć nadany status drogi publicznej na dzień składania wniosku;
    6. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi, dla której wnioskodawca (w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 19 ust. 2), nie jest właściwym zarządcą drogi;
    7. dotyczy zadania złożonego przez dwóch wnioskodawców obejmującego swym zakresem dwa (lub więcej) odcinki dróg, dla których zarządcy są różni;
    8. nie został podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
  2. W przypadku, gdy wniosek o dofinansowanie:

a)    nie spełnia wymogów formalnych lub określonych w ogłoszeniu o naborze;

b)    zawiera oczywiste omyłki,

Komisja wzywa wnioskodawcę, w terminie 10 dni od dnia otrzymania wniosku, do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

  1. Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym komisja poucza wnioskodawcę, kierując do niego wezwanie.
  2. Komisja dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie biorąc pod uwagę poprawę:

a)    jakości życia mieszkańców;

b)    stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu.

  1. Ocena wniosku jest dokonywana w terminie 4 miesięcy od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie, albo jego uzupełnienia lub poprawienia.
  2. Komisja w celu usunięcia wątpliwości dotyczących treści wniosku o dofinansowanie, może wystąpić do wnioskodawcy o udzielenie informacji lub wyjaśnień w wyznaczonym terminie. W przypadku podania kwot w niepełnych złotych, Komisja zastrzega sobie prawo do dokonania korekty do pełnych złotych.
  3. Na podstawie oceny, Komisja ustala listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, która zawiera w szczególności:
    1. przyznane miejsce na liście, uszeregowane od najbardziej do najmniej priorytetowego zadania rekomendowanego do dofinansowania;
    2. nazwę jednostki samorządu terytorialnego będącej beneficjentem dofinansowania;
    3. nazwę zadania;
    4. przewidywany koszt realizacji zadania, ustalony na podstawie informacji zawartej we wniosku o dofinansowanie;
    5. przewidywany okres realizacji zadania;
    6. proponowany procent dofinansowania zadania.
  4. Komisja pisemnie informuje wnioskodawcę o umieszczeniu zadania na liście.
  5. Beneficjenci, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dofinansowania zobligowani są do pisemnego potwierdzenia gotowości do zawarcia umowy o dofinansowanie, poprzez akceptację przyznanego poziomu i kwoty dofinansowania.
  6. Lista, o której mowa wyżej może ulec zmianie wyłącznie w przypadku:

a)    rezygnacji wnioskodawcy z udzielonego dofinansowania;

b)   zmniejszenia wysokości dofinansowania w wyniku przeprowadzonego postępowania   o udzielenie zamówienia na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.

  1. W przypadku zmiany listy, zadanie o najwyższym priorytecie do dofinansowania umieszczone na liście rezerwowej jest przenoszone na listę podstawową, do wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie w danym województwie.
  2. Na podstawie listy zadań powiatowych oraz listy zadań gminnych przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie, Wojewoda zawiera z wnioskodawcami umowy o udzielenie dofinansowania zadania powiatowego albo zadania gminnego.
  3. Umowa stanowi zapewnienie dofinansowania określonego w niej zadania powiatowego albo zadania gminnego oraz oznacza zaciągnięcie przez Wojewodę zobowiązania do wysokości wskazanej w umowie.
  4. Beneficjent w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z Wojewodą zobowiązany jest do rozpoczęcia:

a)    robót budowlanych w celu realizacji zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie- w przypadku gdy na roboty te nie jest prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;

b)  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie - w pozostałych przypadkach. W przypadku niedopełnienia w/w obowiązku umowa o dofinansowanie wygasa z mocy prawa.

  1. Umowa, o której mowa w pkt 33, o udzielenie dofinansowania zadania, którego przewidywany czas realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy, wygasa z mocy prawa, jeżeli wnioskodawca w terminie do dnia 15 grudnia roku, na który w planie finansowanym Funduszu przeznaczono środki na dofinansowanie tego zadania, nie zawrze umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  2. Dofinansowanie może zostać przekazane wnioskodawcy po zawarciu przez niego umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  3. Do procedury udzielania dofinansowania zadań powiatowych oraz zadań gminnych ze środków Funduszu, w tym do:

a)   składania wniosków o dofinansowanie i ich oceny;

b)   ustalania list;

c)   wprowadzania na listach zmian oraz zatwierdzania tych list,

nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.), z wyjątkiem przepisów dotyczących doręczeń i sposobu obliczania terminów.

  1. Obowiązujące dokumenty dotyczące naboru zostały umieszczone na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/ogloszenia.

 

Termin składania wniosków: 30 dni od dnia ogłoszenia naboru.

Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi).

Wnioski o dofinansowanie należy składać WYŁĄCZNIE: w wersji elektronicznej za pomocą platformy ePUAP: /lodzuw/skrytka.

 

Wnioski powinny zostać przesłane w taki sposób, aby załączony był edytowalny formularz wniosku oraz harmonogramu w formacie Excel oraz oświadczenie w formacie Word. Jeżeli po złożeniu podpisu elektronicznego wniosek zmieni format na „pdf” należy dołączyć również wniosek w formacie Excel bez podpisu elektronicznego. Wniosek podpisany w sposób tradycyjny i zeskanowany NIE JEST wnioskiem opatrzonym kwalifikowalnym podpisem elektronicznym!!!

 

Zapraszam wszystkie samorządy z terenu województwa łódzkiego do indywidualnego kontaktu z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.

  • Maria Tałajko - Kierownik Oddziału Inwestycji - (42) 664 15 24
  • Pracownicy Wydziału Rolnictwa i Transportu, Oddziału Inwestycji:

(42) 664 12 13 - Paulina Ceglarek, Adam Lesiak, Marzenna Krawczyk;

(42) 664 12 43 - Elżbieta Kulawińska;

(42) 664 11 59 - Marcin Bucewka, Iwona Ciepłuch;

(42) 664 11 97 - Izabela Fidor;

(42) 664 12 60 - Daniel Adamiec,

  • Sekretariat Wydziału Rolnictwa i Transportu - (42) 664 11 85.

 

 

Materiały

Ogłoszenie o naborze - BRD - 2023
Ogłoszenie​_o​_naborze​_-​_BRD​_2023.docx 0.03MB
Wniosek BRD - 2023 - remont
Wniosek​_BRD​_-​_2023​_-​_remont.xls 0.11MB
Harmonogram BRD - budowa, przebudowa, rozbudowa
Harmonogram​_BRD​_-​_budowa​_przebudowa​_rozbudowa.xlsx 0.01MB
Harmonogram BRD - remont
Harmonogram​_BRD​_-​_remont.xlsx 0.01MB
Oświadczenie o realizacji inwestycji zgodnie z warunkami technicznymi
oświadczenie​_o​_realizacji​_inwestycji​_zgodnie​_z​_warunkami​_technicznymi.docx 0.02MB
Wniosek BRD - 2023 - budowa przebudowa rozbudowa
Wniosek​_BRD​_-​_2023​_-​_budowa​_przebudowa​_rozbudowa.xls 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.03.2023 10:10 Łukasz Ślusarz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Ślusarz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego o naborze wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2023 mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów w województwie łódzkim z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 1.0 03.03.2023 10:10 Łukasz Ślusarz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}